Skip to main content

Ik ben best wel boos dat ik ineens voor gesprekken naar de EU buiten mijn bundel moet betalen. Ik heb in juli het contract verlengd. Blijkbaar is deze nieuwe modus er toen in geslopen.

Ik heb al gebeld met de hotline en ze hebben de onverwachte kosten vergoed, maar nu zit ik vast aan dit stomme nieuwe contract waarmee ik niet meer even mijn familie en vrienden in het buitenland kan bellen. Dit kon jarenlang wel. 

Net heb ik in de app gekeken wat voor contract ik moet kiezen om wel binnen mijn bundel naar DE te kunnen bellen. En bij alle contracten, ook bij mijn huidige, staat doodleuk de tekst “Buitenland: 10 GB Internet + 120 min. Bellen/Sms'en in Nederland en de EU.”

Hoe moet ik weten dat dat niet betekent dat je vanuit NL naar EU wel moet betalen? Nu voel ik me dubbel belazerd. Op de website van Odido staat een andere tekst. 
Ik wil eigenlijk het liefst m’n oude abonnement terug hebben. En ik zou het zeer op prijs stellen als de teksten overal duidelijk gemaakt worden. Dit voelt legaal echt niet helemaal okay. 

Tekst in de app (dit is mijn abonnement):

Tekst op de website

🤪

Terug naar een abonnement van voor juli kan niet maar Hello Unlimited Basis, plus en premium bieden bellen van NL naar EU inbegrepen in het abonnement.  Met de lagere bundels bel je wel IN de EU (roam like home tijdensvakantie) maar dus niet van NL naar EU. Dat valt ook niet onder die wetgeving. Je abonnement kun je elke week naar beneden en boven bijstellen!

Ik stoor me er alleen heel erg aan dat in jullie app (waar ik verlengd heb) deze informatie helemaal niet staat. Dat vind ik niet kunnen. Als ik had geweten dat bellen naar de EU ineens niet meer binnen mijn bundel zou vallen had ik nooit voor een nieuw abonnement gekozen. 

Sinds de start van Odido,  september 2023, zijn de nieuwe abonnementen hetzelfde gebleven.  Voor 20 euro krijgt een 2e sim hetzelfde pakket als de eerste. Allemaal nieuw en anders als onder je oude t-mobile abonnement.  Tja, het is ern kwestie van even de voorwaarden en wat is wel/niet inbegrepen opzoeken,  zeker als jij wel eens naar het buitenland belt. Maar je abonnement is dus gewoon aan te passen indien je bellen naar EU in je pakket wilt. Het grootste unlimited abonnement heeft zelfs unlimited bellen van NL naar EU, usa/Turkije/Zwitserland.

Ja, natuurlijk kan ik voor een abonnement kiezen dat drie keer zo veel kost dan m’n oude. En natuurlijk ga jij in dit forum niet toegeven dat de tekst in de app (waar ik me geïnformeerd heb) opzettelijk verwarrend geformuleerd is. En natuurlijk ga je de fout bij mij neerleggen, ik had me beter moeten informeren.

Ik blijf erbij: als een product vóór odido heet “bellen naar NL en EU” en het betekent dat ik naar de EU kan bellen is het best een grote “verassing” als het product met dezelfde naam, “bellen naar NL en EU”, ineens betekent dat ik voor gesprekken vanuit NL naar de EU extra moet betalen. 

Ik denk dat je mij (en m’n gezin) nu als klant verloren hebt. 

Je praat hier met andere klanten over Odido en haar producten.  Er zijn ook Odido moderators,  die herken je aan "van Odido " achter hun naam.  Ik moet zeggen dat Odido klantenservice je wel netjes heeft geholpen.  De kosten voor die gesprekken zijn vergoed. 

Bedankt voor je waardevolle input eric. 

Reageer