Skip to main content

Hallo,

Ik heb mijn abonnement verlengd en daarbij gekozen voor een eSIM, maar daar heb ik nu al spijt van. Het lukt me namelijk niet om deze te activeren. Ik maak nu gebruik van mijn oude SIM, maar ben bang dat die niet lang meer werkt. 
 

Heeft iemand voor mij de oplossing?

 

Groet, Stephanie

Oh nog een aanvulling, in mijn bevestiging staat dat mijn abonnement op 22-10-2024 ingaat (datum van bestelling), maar in de app staat nu 19-02-2025. Ik snap er werkelijk niets van. 
 

Groet, Stephanie


Hallo @StephaniedeLaat91, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb gelijk je telefoonnummer erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM. Echter, zie ik dat er iets niet goed is gegaan met de koppeling van deze eSIM en je oude fysieke simkaart staat nu gekoppeld aan je nieuwe abonnement. Vandaar dat je nu alleen gebruik kunt maken van je fysieke simkaart. Excuses voor dit ongemak! 

Kan je wel inloggen in je Mijn Odido account? Daar kun je heel gemakkelijk en gratis een eSIM bestellen. De QR-code zal dan gelijk in je Mijn Odido account klaar komen te staan, die je kunt scannen met je nieuwe telefoon. Daarna kun je de activatie voltooien via je account middels een sms-verificatie of iDIN (bankverificatie). Dan staat de nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd en kun je er gebruik van maken. 

Ik heb de bevestiging van je bestelling ook naar mezelf laten mailen en ik zie dat de startdatum 24-10-2024 wordt vermeld. Dit is ook de startdatum van je nieuwe abonnement. Deze zal altijd worden aangepast, nadat je toestel is geleverd en dat is op die datum geweest. De startdatum wordt voorheen altijd in de toekomst gezet (vandaar dat je het ook te zien kreeg in je Mijn Odido account), tot je het toestel hebt ontvangen. Dan wordt het automatisch aangepast naar de datum van ontvangst. Vanaf dan gaat ook je nieuwe abonnement in. 

Laat je me even weten of het gaat lukken of dat je hulp hierbij nodig hebt? Ik hoor het graag van je! 


Hallo @StephaniedeLaat91, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb gelijk je telefoonnummer erbij gepakt en ik zie inderdaad dat je hebt verlengd met een eSIM. Echter, zie ik dat er iets niet goed is gegaan met de koppeling van deze eSIM en je oude fysieke simkaart staat nu gekoppeld aan je nieuwe abonnement. Vandaar dat je nu alleen gebruik kunt maken van je fysieke simkaart. Excuses voor dit ongemak! 

Kan je wel inloggen in je Mijn Odido account? Daar kun je heel gemakkelijk en gratis een eSIM bestellen. De QR-code zal dan gelijk in je Mijn Odido account klaar komen te staan, die je kunt scannen met je nieuwe telefoon. Daarna kun je de activatie voltooien via je account middels een sms-verificatie of iDIN (bankverificatie). Dan staat de nieuwe eSIM gekoppeld en geactiveerd en kun je er gebruik van maken. 

Ik heb de bevestiging van je bestelling ook naar mezelf laten mailen en ik zie dat de startdatum 24-10-2024 wordt vermeld. Dit is ook de startdatum van je nieuwe abonnement. Deze zal altijd worden aangepast, nadat je toestel is geleverd en dat is op die datum geweest. De startdatum wordt voorheen altijd in de toekomst gezet (vandaar dat je het ook te zien kreeg in je Mijn Odido account), tot je het toestel hebt ontvangen. Dan wordt het automatisch aangepast naar de datum van ontvangst. Vanaf dan gaat ook je nieuwe abonnement in. 

Laat je me even weten of het gaat lukken of dat je hulp hierbij nodig hebt? Ik hoor het graag van je! 

Hoi @Pharwin van Odido

 

Bedankt voor de snelle reactie en uitgebreide toelichting. Ik vind het eigenlijk ook gewoon prima om mijn huidige (fysieke) simkaart te behouden te blijven gebruiken. Begrijp ik het goed dat als ik niks doe, mijn fysieke simkaart gewoon blijft werken? Dan vind ik het zo eigenlijk ook wel prima 😉
 

Groet, Stephanie 


@StephaniedeLaat91 yes, dat is helemaal correct! Je kunt gewoon gebruik blijven maken van je huidige fysieke simkaart. De keus is uiteraard aan jou. 😊

Mocht je in de toekomst toch een eSIM willen, weet dan dat je deze altijd heel gemakkelijk via je Mijn Odido account kunt aanvragen en activeren. Ook in onze winkels is dit mogelijk. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 


Reageer