Al sinds oktober 2023 lig ik in de clinch met Odido. Situatie: contracthouder overlijdt. Ik zeg Internet & TV op. Kom er na een poosje achter dat ook haar mobiele nummer is afgesloten. Daar heb ik niet om gevraagd en dat was ook zeker niet de bedoeling. Bellen, mailen, chatten, het doet allemaal niks. Enige reactie is na een paar weken: kunnen we niet herstellen, helaas pindakaas. Consumentenbond benaderd om te bemiddelen. Odido geeft niet thuis; geen enkele reactie. Ik laat het er dan maar bij zitten; dit is trekken aan een dood paard en met een overlijden heb je al genoeg aan je hoofd. Maar dan vandaag: zie ik dat Odido een bedrag van 161 euro en centen heeft afgeschreven van de rekening van de overledene. Pardon? Dan toch maar naar de geschillencommissie denk ik.
Hallo
Ik kon geen telefoonnummer toevoegen en heb je een privébericht gestuurd.
1. Direct kosteloos opzeggen
2. Het contract kosteloos overnemen of overzetten op een andere naam
3. Kosteloos omzetten naar Odido PrePaid (niet mogelijk voor oud-Tele2 klanten)
Hierbij is er niet aangegeven dat het contract overgenomen of overgezet kan worden en ook niet dat het nummer in kwestie overgezet kan worden naar een PrePaid. Als er een melding binnenkomt en er is hierbij geen afwijkende verzoek medegedeeld, worden alle abonnementen (zowel mobiel als Thuis) van de overleden persoon stopgezet en dat is in dit geval ook gebeurd. We kunnen het nummer nu ook niet meer activeren, omdat het al te lang geleden is. Ik had graag een ander antwoord willen geven en het nummer (als een uitzondering) voor je actief willen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk, sorry!
Daarnaast, zie ik het bedrag van € 161 niet terug bij het nummer. Ik heb even verder onderzoek gedaan en ik zag dat het bedrag hoorde bij het Internet + TV abonnement. Dit was een boete voor het niet (op tijd) terugsturen van de TV-boxen/apparatuur. Nu snap ik heel goed dat jullie deze misschien niet meer hebben en dat jullie het vergeten zijn naar ons terug te sturen. Geen zorgen, die kosten heb ik zojuist voor je vergoedt. Je zult dus ook geen e-mails en/of incasso's van ons ontvangen over dit probleem. Het is bij deze dus netjes afgehandeld, excuses dat er toch nog een rekening werd geïncasseerd.
Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Nogmaals, gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe!
1. Direct kosteloos opzeggen
2. Het contract kosteloos overnemen of overzetten op een andere naam
3. Kosteloos omzetten naar Odido PrePaid (niet mogelijk voor oud-Tele2 klanten)
Hierbij is er niet aangegeven dat het contract overgenomen of overgezet kan worden en ook niet dat het nummer in kwestie overgezet kan worden naar een PrePaid. Als er een melding binnenkomt en er is hierbij geen afwijkende verzoek medegedeeld, worden alle abonnementen (zowel mobiel als Thuis) van de overleden persoon stopgezet en dat is in dit geval ook gebeurd. We kunnen het nummer nu ook niet meer activeren, omdat het al te lang geleden is. Ik had graag een ander antwoord willen geven en het nummer (als een uitzondering) voor je actief willen maken, maar in dit geval is het niet meer mogelijk, sorry!
Daarnaast, zie ik het bedrag van € 161 niet terug bij het nummer. Ik heb even verder onderzoek gedaan en ik zag dat het bedrag hoorde bij het Internet + TV abonnement. Dit was een boete voor het niet (op tijd) terugsturen van de TV-boxen/apparatuur. Nu snap ik heel goed dat jullie deze misschien niet meer hebben en dat jullie het vergeten zijn naar ons terug te sturen. Geen zorgen, die kosten heb ik zojuist voor je vergoedt. Je zult dus ook geen e-mails en/of incasso's van ons ontvangen over dit probleem. Het is bij deze dus netjes afgehandeld, excuses dat er toch nog een rekening werd geïncasseerd.
Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Nogmaals, gecondoleerd met dit verlies en ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe!
Ik had volledige toegang tot de telefoon (inclusief vingerafdruk etc.), daarom was het voor mij destijds niet nodig om het abonnement op te zeggen. Fijn dat je e.e.a. hebt uitgezocht en dat ik me geen zorgen meer hoef te maken over dat geld.
Dank je wel voor je moeite.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.