Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met mijn HBO Max-abonnement via Odido. Laat me het even uitleggen:

Gisteren kreeg ik de melding dat ik mijn abonnement moest verlengen, terwijl mijn abonnement via Odido volgens mijn gegevens nog steeds actief is. Na het volgen van de stappen om opnieuw te activeren (zoals aanbevolen door jullie support), kreeg ik eerst de melding dat mijn account door een provider is geregistreerd.

Nu kan ik geen van mijn accounts meer gebruiken en krijg ik telkens foutmeldingen. Voorheen kreeg ik een melding over verlengen, maar nu lukt het helemaal niet meer om in te loggen of mijn account te activeren. 😔

Wat heb ik geprobeerd:

1. HBO Max Extra in Mijn Odido stopgezet en opnieuw geprobeerd te activeren.
  2. Ingelogd op de HBO Max-website en geprobeerd het abonnement te koppelen.
  3. Alle stappen gevolgd, inclusief het invoeren van een bevestigingscode.

Resultaat:

• Eerst kreeg ik de melding over verlengen.
  • Nu staat er dat mijn account al door een provider is geregistreerd, en ik kan helemaal niets meer doen.

Vraag:

Wat kan ik nu het beste doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand van Odido mijn account resetten of verder helpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,

Hi ​@kemal232, van harte welkom op onze Community en de beste wensen voor het nieuwe jaar! Wel zo fijn als je gebruik kunt maken van je HBO Max bundel. Dank voor een heldere toelichting van dit issue, zo kan ik je nog beter van dienst zijn! Wat vaak helpt is inderdaad een reset te geven op je bundel. Ik heb zojuist deze voor je uitgeschakeld en opnieuw geactiveerd. Kun je de bundel nu opnieuw koppelen via je Mijn Odido account? Dat kan via deze link: www.odido.nl/my/abonnement/hbomax-instellingen

Belangrijk: heb je al een betaald HBO Max account? Dan geeft het koppelen een foutmelding: HBO Max staat niet toe dat er opeens een andere betaalmethode gekozen wordt.

Advies: 
1. Ga naar je HBO Max account en zet je betaalwijze stop.
2. Wacht tot het einde van je betaalperiode. Je account blijft gewoon bestaan.
3. Daarna koppel je ‘m in Mijn Odido.

Een VPN verbinding verstoort wel eens het koppelen. Ik adviseer je om VPN tijdelijk uit te zetten tijdens het koppelen en dan de koppeling te maken. 

Probeer je toevallig via de Odido App te koppelen? De HBO Max app kan dan problemen geven. Advies: log uit in de HBO Max app, of koppel via Mijn Odido (webversie via een laptop). 

Ik hoor graag van je of het dan wel lukt en/of welke melding je precies te zien krijgt! 

Hi ​@Pharwin van Odido 

Dank voor je antwoord en ook een heel fijn Nieuwjaar toegewenst, zodra ik op de link klik via mijn laptop krijg ik nog steeds hetzelfde, ook als ik een nieuw account wil aanmaken staat er dat die al gekoppeld is, dus vooralsnog geen oplossing helaas, ik gebruik ook geen vpn

Hi ​@kemal232, in dat geval vermoed ik dat het ligt aan HBO Max. De koppeling bij je abonnement is op de goede manier gemaakt en ik zie dat de bundel ook op actief staat. Alleen kun je er geen gebruik van maken. Wat gebeurd er als je klikt op de knop '’Inloggen op HBO Max?'’ Kom je dan bijvoorveel in een loop terecht? Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat vanuit de kant van HBO Max. Kun je met hen hierover contact opnemen? Als zij zeggen dat het aan onze kant ligt, ga ik direct een case voor je doorzetten richting ons IT-team. Maar ik wil graag eerst weten wat zij zullen zeggen, omdat ik vermoed dat het aan kunt kant ligt. 

Laat je me weten wat ze gaan zeggen? Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Kort, meer krijg ik niet uit HBO max

Reageer