Skip to main content

Dag,

ik heb sinds kort probleem dat WLAN call op mijn iphone 11 pro niet meer werkt, ik heb binnenshuis slechte gsm signaal, vandaar dat wlan call fijn is, de iphone werkte eerst prima met wlan call nu is het stukje text links bovenin dat wlan zegt ook weg, de iphone is up to date en ik heb al van alles gerest router wifi en op iphone wifi opnieuw verbinden en wlan call aan/uitgezet,

werkt allemaal niet, meer mensen dit probleem?

mvg

dave

Dag Mario Nee niks veranderd hoor ook niks meer van @t--mobile echt slecht zo iritant dat het bij iedereen waar je ook maar langsgaat gewoon werkt en thuis waar nodig niet, t-mobile wil er gewoon niks aan doen, dat is wel duidelijk, ik heb toen uit de telefoon van monteur een medewerker technische dienst t-mobile letterlijk horen zeggen als t werkt dan werkt t zo niet dan niet, echt vage lui, je biedt deze wlan dienst aan als service, dan moet je het ook werkend leveren KLAAR


Ben met hun hierover in gesprek, ze gingen er nog een keer naar kijken anders kan ik kosteloos het abonnement opzeggen, en dan ga ik naar een ander. Eerst zeiden ze dat het WiFi bellen een soort van service was en dat dat geen reden voor kostenloos opzeggen was. Heb hun erop gewezen dat in hun advertentie staat dat bij hun abonnement WiFi bellen ook een dienst is. 
Wacht nog een week en dan zeg ik abonnement op. 
Ik neem in ieder geval een provider die op KPN netwerk zit. 
Hoop echter dat ze het nog voor elkaar krijgen. 


Dag Mario 

ja inderdaad via media en website brengen ze het als een dienst maar in praktijk kan je er mooi naar fluiten als t niet werkt helaas horen we ook niks erover


H A L L O t-mobile geef eens een reactie.. onbeschoft en nog steeds geen wlan call, ik heb vak belangrijke telefoontjes die ik niet ontvang of elke keer buiten moet staan is gewoon belachelijk, kom op man wat is dit voor waardeloze service, 


Hoi @Dave2121 en @MarioK63,

 

Excuus voor de vertraagde reply! Wat is er toe nu toe gebeurd? We hebben uitgesloten dat het aan het Thuis netwerk ligt. We blokkeren niets en je internettoegang is 100%. Ook is er niets mis met jullie Wifi. Die is goed genoeg voor een WLAN call. Ook lijkt er niets mis met de VoWifi dienst, je kunt deze namelijk wel op een ander netwerk gebruiken en ook andere klanten melden geen problemen. Er is dus iets mis, specifiek met de combinatie van het vaste Thuisnetwerk en de mobiele VoWifi dienst. Kortom een lastige combinatie.

 

Ik ga uiteraard mijn best doen voor jullie. Het beste wat ik kan bedenken is dat het inderdaad aan de IP range ligt en dat onze WLAN calls nou net die IP range niet accepteert. Dat verklaart waarom er niet meer mensen last van hebben. Om dit te kunnen testen, wil ik jullie vragen een VPN te gebruiken voor je internetverkeer. Stel deze in op je iPhone. Kies wel een Nederlandse aanbieder, anders werkt de WLAN call niet. Daarnaast ga ik na welk IP adres jullie gebruiken en navragen of deze ‘range’ net in een domein ligt wat ‘blacklisted’ is. 

 

Als jullie mij op de hoogte houden van de VPN optie, koppel ik mijn bevindingen later ook weer terug!


Ok en hoe stel ik dit in op zowel de iphone als ook de wifi modem van jullie? 


Heb net geprobeerd VPN via de bekende app Tunnelbear, ik heb nederland gekozen maar ook uk usa de en weer naar nl ip om te kijken of hij dan via vpn wlan pakt maar HELAAS, kunnen jullie trouwens niet mijn simkaart omzetten naar e-sim (aangezien iphone 11pro dit heeft) om te kijken of dit werkt?


Nu ineens doet ie t weer 🙃, bij de anderen ook?


Hoi @Dave2121,

 

Wat een goed nieuws! En dat zonder VPN begrijp ik?

 

@MarioK63, werkt het bij jou nu ook weer?

 

Het kan zijn dat de IP-adressen inderdaad blacklisted waren en deze nu weer (door een externe partij) whitelisted zijn. Of het kan zijn dat jullie IP-adres is veranderd. Dat kan gebeuren, aangezien iedereen bij Thuis een ‘dynamisch’ IP-adres heeft. 


Kan er nu nog niets van zeggen, zit nog een week in Griekenland 😇 hoop dat het bij mij ook doet. Laat het volgende week weten.

 


Zojuist thuis gekomen en inderdaad, hier doet hij/zij het weer. Fijn dat het zo snel geregeld kon worden 🤣. Maar toch bedankt 👍


😤En WEER werkt wifi bellen NIET😤


😡😡😡 inderdaad, zie het net ook. Zie ook dat ik oproepen gemist heb. Wat is er nu weer aan de hand?????


Geen idee Mario maar het is nu al paar dagen weer raak, OVERAL WERKT HET BEHALVE BIJ T-MOBILE😤😤😤 zelfs in de trein wifi werkt t LOS DIT NOU EENS OP T-mobile elke keer dat gekloot


Reageer