Skip to main content

Goedemiddag. Ik krijg geen sms als ik de grens over ga. Weet dat heel veel mensen dit uit willen, maar ik wil het graag aan hebben. Heb de klantenservice afgelopen weekend 2x gebeld. Eerste keer was zaterdag 14 september 2024 en toen heeft dame simkaart gereset. Ben sinds 13 september in Duitsland. Op 15 september ben ik weer dag in Nederland geweest. Toen weer terug naar Duitsland.  Weer geen sms gehad. Toen weer contact gehad met telefonische klantenservice.  Dit keer ongeïnteresseerde medewerker die zei dat het niet uitmaakt.  De Odido app geeft wel aan dat ik in Duitsland ben. Ik wil toch die service sms ontvangen. Dit omdat ik soms ook geen andere info sms ontvang. Van bijvoorbeeld Samsung voor inloggen account. Normale sms komt gewoon aan. Mijn toestel al meerdere malen opnieuw opgestart. 'S nachts uutgehad, volgende dag weer aangezet. Geen sms binnen. Klantenservice zei dat sms blijft hangen. Gebruik een Samsung Fold 3. Als betichten app gebruik ik google berichten. Sms centrale nummer staat op +31624000000. In Google berichten staat RCS-chats staat uit. Iemand hier nog ideeën? Zou een medewerker van de Odido community hier is naar kunnen kijken? Test bericht sturen. Volgens klantenservice geen blokkades actief. Ook in de Odido app geen blokkades actief. Voor de rest werkt alles prima. Goede ontvangst en goed internet.  Alleen sms werkt dus niet helemaal goed. Verder is toestel helemaal up to date. Android 14 en augustus 2024 update. 

Goedemorgen, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard wil ik je graag helpen om ervoor te zorgen dat ook jij deze sms'jes kunt ontvangen. Ik ben direct voor je gaan kijken, maar ik zie dat ze vanuit onze kant wel ingeschakeld staan. Je geeft aan dat er meerdere serviceberichten zijn die je niet ontvangt en daarom vermoed ik dat er iets aan de hand is met de instellingen van jouw toestel. Voor de zekerheid heb ik je zojuist een SMS toegestuurd met daarin een verificatiecode. Zou je mij kunnen vertellen of je die wel of niet binnengekregen hebt? Dan ga ik op zoek naar de juiste vervolgstappen zodra ik je reactie ontvangen heb!


Goedemorgen Sam. 

 

Bedankt dat voor het oppakken van deze uitdaging. Heb inderdaad de verificatie code binnen gekregen. Deze is 8157461. Heb nog een goed voorbeeld voor je. Bijvoorbeeld NL-Alert. De test berichten van eerste maandag van de maand, die komen wel aan, als er echt iets is komen deze niet aan. Bijvoorbeeld er is een brand in de buurt, sluit ramen en deuren ivm giftige rook. Dit weet ik omdat er een poosje geleden zo'n bericht werd verstuurd. Ik was samen met mijn buurvrouw. Zij kreeg wel een bericht en ik kreeg niets binnen. Alle twee zitten zitten we bij Odido. Heb in juni 2024 de Samsung Fold 3 een factory reset gegeven. Eigenlijk staan de instellingen van toestel bijna op standaard. Zou jij zo'n buitenland sms geforceerd naar mij kunnen toesturen? Nig even ter extra info. Ik ben al een vrij lange tijd klant bij jullie. Ben rond 2018 even een poosje bij Simpel geweest, toen weer terug bij jullie. Ik las namelijk een topic van mensen die ook geen sms berichten kregen en dat deze dan naar de oude provider gestuurd werden. Dit wordt dan opgelost door een poort open te zetten. Kan dit ook bij mij van toepassing zijn? 


Goedemorgen @Blueface, bedankt voor het doorgeven! Goed om te weten dat je deze sms wel ontvangt. Ik ben voor je aan de slag gegaan en dat je de sms niet ontvangt wanneer je in het buitenland bent, is iets wat we vaker voorbij hebben zien komen. De technische dienst is op de hoogte hiervan en is er as we speak mee bezig om het op te lossen. Als je weer eens in het buitenland bent en je de sms niet ontvangt, zou je dan de datum, de locatie + het tijdstip willen noteren? Aan de hand van dat voorbeeld kunnen we dit doorzetten namelijk.

Wat betreft NL-alert zit het net iets anders. De testmeldingen worden landelijk verstuurd, daarom ontvang je deze altijd. Een NL-alert voor een bepaald gebied wordt altijd alleen verzonden naar de zendmasten rondom dat gebied. Nu kan het zo zijn dat jouw telefoon op dat moment niet verbonden was met de betreffende zendmast, hierdoor ontvang je de NL-alert melding niet. Een andere oorzaak kan zijn dat je op dat moment een wat zwakkere verbinding hebt gehad, waardoor de sms niet goed binnen kwam. Hier heb je alleen zelf geen invloed op! Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?


Goedemorgen @Anouk van Odido  Niet het antwoord waar ik opgehoopt had, maar het is even niet anders. Voor nu kan ik je 2 datums en ongeveer de tijdstippen doorgeven van afgelopen week. Dat waren vrijdag 13 september 2024 rond 15.20 uur. Dit was op de A1 bij stopplaats de Lutte. Vlak daarna ga je de grens over richting bad benthem. 2de tijdstip is afgelopen zondag 15 september 2024 tussen 16.00 en 17.00 uur. Vanuit oldenzaal naar de N735 via bentheimerstraat Duitsland weer binnen. Heb hier prima ontvangst. Naar mijn idee speelt dit al best wel lang... had dit in de tijd dat jullie T-mobile waren ook toen kreeg ik die sms ook al niet binnen in mijn beleving. Is het nog handig dat we wat instellingen in mijn telefoon nakijken? 


Reageer