Skip to main content

‘k Zit met het volgende uiterst vervelende probleem. Ik ontvang opeens geen SMS verificatie codes meer van mijn Franse bank op mijn zakelijke Nederlandse T-Mobile nummer. Ergens in maart werkte het nog. De Franse bank beweert na onderzoek door hun automatiseringsafdeling dat de berichten goed de deur uit gaan. Ik zie op het forum dat ik de enige niet ben en dat T-Mobile het al eens eerder opgelost heeft; echter het call-center zegt dat er niets geblokkeerd wordt. Wat kan ik doen om het probleem op te lossen? wie weet het?

Hi @thema58 

We kunnen dit laten onderzoeken door onze technische specialisten. Ontvang je wel verificatie berichten van andere aanbieders? Kun je mij 3 voorbeelden van datum en tijdstip geven waarop je dit ervaart? Graag ook de naam van deze dienst en het nummer. Ik zet dit dan door naar de specialisten. 

Ik zie je bericht graag tegemoet!


Hi Hajar,

erg fijn dat je wilt helpen!

Exacte momenten weet ik niet meer maar de vorige week heb ik het diverse keren gedaan (o.a. 3 juni). Mijn nummer dat ik opgegeven heb is XXXX. Is dit voldoende?

Ondertussen heb ik dit weekend een Frans prepaid telefoonnummer geregeld als 2e SIM (kost me 100 euro per jaar) en de Franse bank gevraagd om mijn NL nummer om te zetten in het Franse nummer. Zojuist geprobeerd tussen 20:40 en 20:50 maar het inlogscherm toonde nog steeds het NL nummer. Die poging mislukte. Kan dus op gezocht worden.

Zojuist (21:08) direct daarna weer de helpdesk benaderd om het na te kijken. 

Zag toen jouw reactie, probeerde het om 20:59 nog eens en tot mijn verbazing maar een SMS binnen. Geen idee of het NL nummer of het FR nummer betreft. Lijkt het NL nummer gezien de provider naam T-Mobile (de andere SIM heeft KPN).
Nu ik in het profile bij de Franse bank kan kijken staat het nieuwe FR nummer vermeld voor SMS.

Ik ben helemaal lost.

ter info: oude NL nummer is dus XXXX

nieuwe nummer is XXXX, bij Orange FR

De SMS codes komen vanaf Credit Agricole met als afzender CRCAM. (Credit Agricole vertelde nog dat berichten vanaf 20199 en 20299 niet geblokkeerd mogen worden).

Zodra jullie aangeven de oorzaak verholpen te hebben durf ik het FR nummer weer terug te zetten naar het NL nummer :)
Alvast hartelijk dank!

 

Moderator edit: geen persoonsgegevens en gevoelige informatie in een openbaar bericht plaatsen, alsjeblieft.


Hi @thema58 

Kun je mij deze gegevens in een privebericht sturen? Het is niet de bedoeling dat je persoonsgegevens openbaar plaatst. Ik zie je bericht graag tegemoet.


Reageer