Beantwoord
Garantie en consumentenrecht omgeruilde met iPhone
Mijn iPhone is stuk gegaan en natuurlijk net buiten de garantietermijn, enkele maanden zelfs. Het toestel zelf was al een remanufactured en ca. 1 jaar oud, maar helaas, laadt niet meer op (en nee, het ligt niet aan de accu). Nu hebben we in Nederland het consumentenrecht, dat stelt dat een product weliswaar een garantietermijn heeft, maar daarnaast ook een verwachte gebruikstermijn. In het geval van een Apple iPhone (A-merk) en ervaringen met eerdere toestellen, zou dit toch een jaar of 4 moeten zijn en dus moet de leverancier ook buiten de garantietermijn een tegemoetkoming geven. Apple zelf had het toestel kosteloos geruild, maar ja, ik moet bij T-mobile zijn. Deze beroepen zich echter enkel op de garantietermijn en consumentenrecht heeft voor hen geen enkele waarde. Geen enkele wijze van reactie hierop, zoals ik helaas al veel lees is service geen onderdeel van het T-mobile pakket. Waarschijnlijk denken ze dat je er toch niet meer werk van zult maken. Ik heb al meer dan 10 jaar een abonnement bij T-mobiel maar het einde lijkt gekomen. Ook mijn kinderen zullen hier geen abonnement gaan nemen. Zeer teleurstellend.
Beste antwoord door Thalina
Hoi Kim,
Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Ik heb daarom jouw verhaal intern doorgezet en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen om samen te kijken naar een mogelijke oplossing.
Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Bekijk origineelIk begrijp dat dit een vervelende situatie is. Ik heb daarom jouw verhaal intern doorgezet en er wordt zo snel mogelijk contact met je opgenomen om samen te kijken naar een mogelijke oplossing.
Als ik in de tussentijd iets voor je kan betekenen, laat het gerust weten!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.