Skip to main content
Beantwoord

Fysieke simkaart activeren

• November 11, 2025
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Hallo, 

Ik heb al enige tijd problemen met het ontvangen van bepaalde authenticatie SMS’jes. Nu vond ik nog een nieuwe sim-kaart van Odido, maar ik vind nergens een optie om die sim-kaart te activeren in mijn odido.

In mijn toestel zit nog een T-mobile sim-kaart. Wellicht dat een odido sim-kaart het probleem kan verhelpen.

Kan iemand mij helpen om deze sim-kaart te activeren?

Ik vind het zonde om een nieuwe te bestellen als we nog een sim-kaart ongebruikt hebben liggen.

Ik hoor het graag.

mvg

Beste antwoord door Waqqas

@Shirana1988 

Ik bedoel dat het wel eens mis gaat met een geporteerde nummer afkomstig van een andere provider, de smsjes blijven dan ergens hangen.

De snelste manier om een simkaart geactiveerd te krijgen is om even langs een Odido winkel te gaan.

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • November 11, 2025

Hallo ​@Shirana1988 

Ik denk niet dat je zomaar een gevonden Odido simkaart kan gebruiken icm je abonnement maar als je problemen hebt met authenticatie smsjes ontvangen, ligt dat mogelijk ergens anders aan zoals de smsjes komen niet aan op het Odido netwerk indien je een geporteerde nummer hebt

Uiteraard kan je het proberen, een vervangende simkaart kan je aanvragen in je Odido account.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 11, 2025

Hoi dank voor je reactie. Ik weet niet wat je precies met "geopereerde nimmer" bedoeld? 

Dit is een eerder aangevraagde vervangende sim-kaart. Die was helaas zoek geraakt. Heb toevallig de envelop weer gevonden. Dit betreft dus een eerder aangevraagde vervangende simkaart voor dit specifieke nummer. Deze simkaart is ook nog niet eerder in gebruik genomen.  

Ik zou het jammer vinden als ik nu opnieuw zou moeten betalen voor een sim kaart terwijl ik hier nog een "nieuwe" heb liggen.

Mvg

Ps. Mbt die authenticatie heb ik al van alles geprobeerd en ook eerdere berichten o.a. hier op het forum hebben niet tot een oplossing geleid. Ik heb dit nu tijdelijk opgelost door de sms authenticatie op een ander nr te zetten van een andere provider. Daar ondervind ik geen problemen mee. Het lijkt dus niet bij de verzender te liggen. De enige oplossingen die ik nog kan bedenken is een nieuwe simkaart en als laatste oplossing dit nummer naar een andere provider om te kijken of dat het probleem oplost. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • November 11, 2025

@Shirana1988 

Ik bedoel dat het wel eens mis gaat met een geporteerde nummer afkomstig van een andere provider, de smsjes blijven dan ergens hangen.

De snelste manier om een simkaart geactiveerd te krijgen is om even langs een Odido winkel te gaan.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • November 11, 2025

bedankt voor je snelle reactie! hmm oke… Het nummer is sinds ik het heb wel een aantal keren gewisseld van provider inderdaad, maar goed hoe kom je daar achter, als ze daar ergens zouden hangen? en als dat zo is, hoe krijg je dat opgelost?

Mag dit ook een partner-shop zijn of moet dit echt een Odidoshop zijn?

(een odidoshop zit namelijk niet echt in de buurt en een partner shop wel)

https://www.odido.nl/winkels