Beste Moderator / Webcareteam,
Via deze weg vraag ik aandacht voor een hardwarefout aan mijn iPhone 15 Pro Max.
Tijdens een videocall van ± 30 minuten is het toestel extreem heet geworden. Dit merkte ik nadat ik de telefoon uit de houder nam toen ik het gesprek beëindigde. Het scherm geeft beeld, maar de touch-functionaliteit reageert niet meer. De thermische beveiliging heeft het toestel niet tijdig uitgeschakeld, waarna de touch-module (digitizer) permanent is uitgevallen. Een geforceerde herstart en het verwijderen van de screenprotector hebben dit niet opgelost; het betreft een fysiek intern defect.
Mijn mobiele abonnement is op 24 juni jl. afgelopen, maar Odido blijft wettelijk de verkoper van de hardware. Het toestel is 100% krasvrij, heeft nooit val- of waterschade gehad en dit defect valt binnen de verwachte levensduur. Ik verwacht van Odido een passende oplossing onder het consumentenrecht.
Aangezien de klantenservice mij telefonisch probeerde door te verwijzen naar Apple, leg ik het volgende formeel vast:
-
Aansprakelijkheid verkoper: Volgens de Nederlandse wet (Artikel 7:17 BW) en de richtlijnen van de ACM is Odido als verkoper mijn aanspreekpunt. Het doorverwijzen naar de fabrikant (Apple) is juridisch niet toegestaan.
-
Non-conformiteit & Levensduur: Van een high-end smartphone in deze prijsklasse mag een consument bij normaal gebruik een verwachte levensduur van minimaal 3 tot 5 jaar verwachten.
-
Staat van het toestel: Het toestel is uiterlijk in nieuwstaat (absoluut kras-, deuk- en vochtvrij). Het defect is puur intern ontstaan bij normaal gebruik.
Omdat ik momenteel voor werk in het buitenland verblijf en het toestel fysiek moet laten onderzoeken/herstellen, ontvang ik graag via een Moderator de juiste instructies om dit dossier onder het Nederlands Consumentenrecht / Wettelijke Garantie kosteloos in behandeling te laten nemen.
Met vriendelijke groet,
Demi Rink