Skip to main content
Beantwoord

Duplicate sim message probleem

  • 6 June 2024
  • 2 reacties
  • 26 Bekeken

Ik heb sinds een aantal dagen een duplicaat sim, hierdoor hoef ik niet steeds de sim te wissellen tussen mijn tablet en mijn telefoon. Ik heb de tablet uit als ik de telefoon gebruik en de telefoon uit als ik de tablet gebruik. Tot zover gaat alles goed maar nu is er een probleem opgedoken waar ik niet uitkom.

Voorbeeld: Ik bestel iets bij AH en die sturen mij vervolgens een message en ik wacht en ik wacht, maar geen message zelfs meerdere keren vragen om een nieuwe message helpt niet. Ik geef het op, de volgende dag zet ik mijn telefoon uit en mijn tablet aan en HOPPA! 4 messages van AH op mijn tablet….

Het betreft een duplicaat sim dus hetzelfde telefoon nummer etc. Hoe kan dit voorkomen worden of hoe krijg ik alle messages op beide toestellen tegelijkertijd ongeacht welke aan/uit staat.

Dit is nieuw en ik heb verder geen verstand van software dus aub geduld met me

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @seccondbest ,

Een duo sim is lekker goedkoop als je dit wilt gebruiken op 2 devices zoals een mobiele telefoon en een carkit telefoon. Volgens de ACM mag je een 06 nummer niet in een tablet gebruiken. Daar zijn data sims voor met een 097 nummer. De plek waar gesprekken en sms terecht komen zijn afhankelijk van het laatst aangemelde device. Dat gebeurt als je een device aanzet, maar ook op “regelmatige” tijdsintervallen. Daarom werkt het tegelijkertijd gebruiken voor ontvagen van gesprekken of sms ook niet.

Dit krijg je nooit recht en feilloos, nogmaals een DUO sim is niet bedoeld als alternatief voor een datakaart. In de beschrijving wordt ook over een carkit gesproken. Voor een tablet bestel je een data only sim abonnement.

Reputatie 2

Hoi @seccondbest ,

Een duo sim is lekker goedkoop als je dit wilt gebruiken op 2 devices zoals een mobiele telefoon en een carkit telefoon. Volgens de ACM mag je een 06 nummer niet in een tablet gebruiken. Daar zijn data sims voor met een 097 nummer. De plek waar gesprekken en sms terecht komen zijn afhankelijk van het laatst aangemelde device. Dat gebeurt als je een device aanzet, maar ook op “regelmatige” tijdsintervallen. Daarom werkt het tegelijkertijd gebruiken voor ontvagen van gesprekken of sms ook niet.

Dit krijg je nooit recht en feilloos, nogmaals een DUO sim is niet bedoeld als alternatief voor een datakaart. In de beschrijving wordt ook over een carkit gesproken. Voor een tablet bestel je een data only sim abonnement.

sorry maar met mijn tablet kan ik ook telefoon gesprekken voeren, probeer dat maar met een data kaart.

Ik gebruik het dus niet als alternatief sorry dat ik dit niet erbij had vermeld

 

Reageer