Vandaag een sms bericht,
Spongebob gamecraze abo afgenomen, kosten 5 euro per week.
Na contact met klantenservice t mobile is de dienst opgezegd en de 5 euro gaan retour middels een aanvraag onderzoek per email.
Ik had geen idee waar dit vandaan kwam, totdat ik de openstaande apps op mn telefoon afsloot.
Daar stond YouTube nog open (ivm afspelen muziek over de autoradio) en daar zag ik een achtergrond van het vieze smerige spel met hun klik link.
Dus er kan met 1 klik een abo worden afgesloten via je mobiele provider zonder ook maar akkoord te hoeven klikken, of gegevens in te vullen.
Zo smerig zie je ze zelden.
T Mobile, onderneem hier actie op.
Een externe dienst mag NOOIT zonder een akkoord middels extra bevestiging een dienst afsluiten.
Een klik is geen elektronische handtekening of bevestiging.
Ik snap dat jullie niet de oorzaak van het probleem zijn. Maar als provider van miljoenen mensen in Nederland heb je wel de plicht om hier actie op te ondernemen.
Dus in dit geval ging de 'oplichting' via YouTube.
A.u.b. geen reacties als 'moet je maar niet op die link klikken' of 'je bent zelf verantwoordelijk voor je acties'.
Daarmee schieten we niks op.
Daarnaast stond YouTube open, want anders speelt het niet af, en zal de klik per ongeluk bij het oppakken van de telefoon geschiedt zijn.
Abo's afsluiten zonder elektronische handtekening / bevestiging is niet rechtsgeldig.
Groet,
Dennis Donders