Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een abonnement met datavrije muziek, maar volgens mij word dat de laatste maanden niet goed geregistreerd. Heb daar dinsdag al met klantenservice over gebeld maar die kunnen mij niet helpen.
Dinsdag was er volgens mijn telefoon 2,14gb via qmusic app, en 536mb via spotify verbruikt. De tmobile app geeft daarentegen maar 229mb aan. 

Vandaag staat via de telefoon qmusic op 2,75gb maar via de tmobile app is er nog steeds maar 229mb aan datavrije muziek verbruikt. Dus gaat het van mijn normale databundel af.

Ik heb trouwens een Oneplus 8 pro met alle apps up to date.

Hi @Henri Eising 

Kun je mij een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laaste 4 cijfers van je IBAN? Dan kijk ik graag met je mee!


Ik heb precies hetzelfde probleem. De data voor het streamen van muziek via Spotify en Qmusic wordt van mijn 'normale' databundel afgeschreven. Kan ik hier iets aan doen?


HI @Mientien 

Ik denk graag met je mee, maar heb daarvoor wat meer informatie nodig. Datavrij muziek is alleen bedoeld voor muziek streamen en dat zijn de MB’s die van Datavrij muziek af gaaan. Alles daaromheen betreft data verbruik wat de app zelf gebruikt gaat van je normale internet. Biijvoorbeeld album hoesjes inladen en ander verbruik in de app zoals podcasts. Dus alleen het muziek streamen zelf wordt geregistreerd bij datavrij muziek. Dus mocht je echt problemen ervaren met het muziek streamen zelf dan wil ik graag 3 voorbeelden van datum en tijdstip waarop je dit ervaart en om welke dienst het gaat.

Ik hoor graag van je!


@Hajar 

 

Ik ben op vakantie en heb afgelopen week veel muziek geluisterd in de auto. Alle data hiervan is van mijn gewone bundel afgeschreven. Er is niets van mijn datavrije muziek afgegaan. De app laadt momenteel mijn verbruiksgegevens niet un. Maar wat ik zo weet is dat er zaterdag 24 juli sowieso meer dan 1gb van mijn data is verbruikt tijdens het gebruik van de qmusic app. De rest van de week ook meerdere malen muziek aan gehad, maar er gaat geen enkele mb van de muziekbundel af. 

Het gebeurt dus niet af en toe, maar het lijkt gewoon helemaal niet te werken.


@Mientien . Welke stream heb je geluisterd? Niet elke zender doet mee met datavrije muziek.


@eric 

Qmusic en Spotify. Ik had eerst nog gecheckt en zag dat die allebei in de lijst met deelnemende partijen stonden.


Hi @Mientien 

Kun je dan 3 voorbeelden met datum en tijdstip geven waarop je muziek had gestreamed en de diensten waar het op dat moment om ging? Graag ook een privebericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laaste 4 cijfers van je IBAN dan kan ik dit doorzetten naar de technische specialisten om dit verder teonderzoeken. 


Beste T mobile,

 ik heb ook een abonnement met datavrije muziek, maar ook in mijn abonnement wordt het streamen van muziek (via Qobuz) niet goed geregistreerd. Het dataverbruik bij muziek luisteren via de betreffende app gaan van mijn normale bundel af ipv dat het onder het “Unlimited” gedeelte wordt geregistreerd. Ik heb alle laatste updates van mijn iPhone en van de apps. Kan ik contact krijgen met iemand van t-mobile (technische dienst) om dit probleem op te lossen? groeten, Gerard

 


Hoi @YoGee78, is dit abonnement afgesloten voor 13 september 2021? Vanaf deze datum bieden we geen Data Vrije muziek meer aan. Wat alvast goed is om te weten dat er een aantal zaken gelden die niet onder Data Vrije muziek vallen: 

  • Als je naar artiesten of nummers zoekt;
  • Albumhoesjes die worden geladen bij het beluisteren of bij het opzoeken van muziek;
  • Als je je eigen muziek uploadt via het mobiele netwerk;
  • Als je een muziekstreamingdienst gebruikt die nog niet aangesloten is bij Datavrije Muziek;
  • Als je reclame luistert tijdens het streamen van muziek;
  • Als je YouTube filmpjes of in-app pagina's bekijkt (bijvoorbeeld bij Qmusic).

De MB’s die je hiervoor gebruikt, gaan uit je gewone internetbundel. Houd je verbruik in de gaten via My T-Mobile. Je kunt ook de gratis MB’s bekijken die je verbruikt aan Datavrije Muziek.

 

Zijn één van de bovenstaande punten bij jou van toepassing, waardoor het dataverbruik uit je huidige bundel gaat? Ik hoor het graag van je!

 

Groetjes, 

Pharwin 

 

 


Beste Pharwin,

Dank voor je snelle reactie.

Mijn abonnement is gestart op 14 november 2020 en geen van de bovenstaande punten/uitzonderingen  is van toepassing bij mij. Er gaat dus echt iets niet goed.

Hoe kunnen we dit oplossen? 


@YoGee78 Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer ter verificatie? Dan kijk ik gelijk even met je mee!

 

Groetjes, 

Pharwin 


Reageer