Skip to main content

Beste lezer,

 

Mijn partner en ik willen graag een huis kopen echter heb ik zelf twee negatieve BKR registraties. Mijn makelaar gaf aan dat ik contact met jullie moest opnemen om deze te laten verwijderen.

 

Graag ontvang ik bij deze de informatie en gegevens zodat ik dit kan afhandelen.

 

alvast bedankt.

 

met vriendelijke groet,

 

Meryem Attaya

Hoi @meryemattaya ,

Twee negatieve bkr registraties? Je had dus 2 toestellening die je te laat had betaald?

Zijn bij het BKR nu wel naast de A2 een H(erstel) zichtbaar?.

Formeel blijven achterstanden 5 jaar lang zichtbaar voor andere kredietverstrekkers. Dat is het hele idee achter BKR zodat kredietverstrekkers inzicht hebben. Maar soms kan een kredietverstrekker,  zoals Odido,  een registratie eerder aanpassen. Wat daar de regels precies voor zijn is niet helemaal duidelijk,  het is een soort coulance. Maar als je bovenstaande vragen beantwoord kan een moderator waarschijnlijk wel een interne melding maken.


Je klopt twee negatieve registraties beide met de code 2 opeising en eentje met A achterstand. Beide zijn ze allemaal al een tijd afbetaald. 


Hallo @meryemattaya, welkom op onze Community! Wat leuk dat jullie een huis willen kopen, uit ervaring weet ik dat het lastig is in deze huizenmarkt en ik hoop dat jullie snel een huis vinden! We kunnen altijd een belangenafweging doen voor deze BKR-registraties. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik een inactief nummer tegen dat eindigt op ***0808. Is dat het nummer waar het om gaat? Ik heb zojuist een mail naar je verstuurd, waar op je kunt reageren met het verzoek voor deze belangenafweging. In de mail lees je precies hoe je dit kunt doen. Zodra dat gedaan is, ligt het bij onze financiële afdeling die dit in behandeling zal nemen. Kun je een reactie geven in dit topic, zodra je dat gedaan hebt? Dan kan ik het casenummer erbij pakken en checken of het mogelijk is om dit proces te versnellen. Wegens de drukte is het niet altijd mogelijk, maar ik kan het zeker voor je proberen! 😊


Reageer