Skip to main content

Ik heb een nieuwe mobiel en heb al mijn gegevens omgezet. Alles werkt goed, behalve dat de verificatie SMS van mijn duitse bank niet meer aankomt. 

SMS van andere instellingen komen wel bij mij binnen. Het nieuwe mobiel heeft een elektr SIM kaart, daarom kan ik niet  terug gaan naar mijn oude mobiel. 

Hoe kan die blokkade opgelost worden?

Hoi Joergc, leuk dat je een nieuw toestel hebt! Wat apart dat alleen de verificatie SMS van je Duitse bank niet aankomt en de rest wel. Laten we snel kijken hoe we dit kunnen oplossen. 

  • Wil je allereerst kijken of het nummer niet geblokkeerd staat in je telefoon?
  • Controleer daarnaast of het juiste 06-nummer nog bij de bank geregistreerd staat. Wellicht is het nodig om +31 te gebruiken in plaats van 06. 
  • Staat het telefoonnummer wel goed bij de bank? Kijk dan of je tijdelijk een ander nummer kan invoeren. Lukt het dan wel om de verificatiecode per SMS te ontvangen?

Mocht het met bovenstaande niet lukken, zet dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag of er een blokkade is. Sla ook alvast 3 voorbeelden van datum en tijdstip op van wanneer je de verificatie SMS had moeten ontvangen. Mocht in een case moeten doorzetten, dan hebben mijn collega's voorbeelden nodig om dit te onderzoeken. Ik hoor het graag van je! 


Reageer