Skip to main content

Goedemiddag, 

 

vandaag al 2x gebeld met de klantenservice en inmiddels is het wel mogelijk om 0900 nummers te bellen maar het nummer beginnend met 0906 die werken niet hoor en moet ik weer contact opnemen met de klantenservice. Beetje frustrerend als er constant wordt gezegd even geduld en zet je telefoon nogmaals aan en uit. Dit werkt dus niet! Plus wel gek dat het ene wel werkt maar het andere niet. Kan dit zsm opgelost worden alstublieft! 

Hallo @Aukx, superfijn dat je weer 0900-nummers kunt bellen! Ik heb gelijk een kijkje genomen in je account die eindigt op dit nummer: ***612 en ik zie dat er geen blokkades meer aanwezig zijn, ook niet voor het bellen naar 0906-0909 servicenummers. Had je inmiddels al contact vernomen met één van onze collega's en ook je toestel opnieuw opgestart? 

Ik verneem het graag van je! 


Dit heb ik meerdere malen al gedaan. Maar het werkt nog steeds niet. 


@Aukx dan vermoed ik dat het aan iets anders ligt! Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel lapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem het graag van je! 


Alles geüpdate, liep er een achter. Netwerkinstellingen gereset en opnieuw verbonden. Simkaart in een ander toestel doen is niet mogelijk want ik heb een e-sim. 


@Aukx, lukt het inmiddels alweer of nog steeds niet? Zou je het voor mij kunnen proberen? Desnoods zou je het eventueel met een nieuwe eSIM kunnen testen. Je kunt eventueel ook met een andere telefoon (als je deze hebt of van iemand kan lenen) testen of het nummer dat je wilt bellen, wel bereikbaar is. 

Ik verneem het graag van je! 


Dit is inmiddels al mijn 2e eSIM en moet er wel elke keer voor betalen voor een nieuwe. Dit nummer werkt gewoon hoor geen twijfel over mogelijk. Ik ga niet weer een nieuwe eSIM kopen om dit te proberen. Vind het wel best zo. stap gewoon over zodra het kan. Want ik kan als oud tele 2 klant dus niet mijn iCloud betaling via de factuur van Odido laten gaan. Dus er zijn wel meer dingen waarom ik niet bij jullie wil blijven! In ieder geval bedankt voor de moeite. Maar dit is een lachwekkende provider aan het worden!!  Hoor alleen maar ellende en gedoe en veelal dezelfde issues. ik stap over zodra die mogelijkheid er is ben er klaar mee!!


Hoi Aukx, niet fijn dat je deze ervaring hebt! Als oud Tele2 klant kan je inderdaad geen gebruikmaken van betalen via je factuur. Wat betreft het niet kunnen bellen naar 0906-nummers, dat laat ik graag voor je onderzoeken.

  • Welk nummer probeer je te bellen?
  • Wat gebeurd er precies als je dit nummer belt of wat krijg je precies te horen?

Laat het me maar weten, dan zet ik een case door naar mijn technische collega's om te onderzoeken! 😄


0906-1502

En wat ik hoor is: dit nummer is niet toegestaan neem contact op me de klantenservice. That’s it. Ohnee dan wordt het nogmaals in het Engels herhaalt. 


(0906) 7290 027
deze idem dito 


Hi Aukx, bedankt voor de nummers en de extra informatie! Ik heb zojuist een case voor je aangemaakt (69230161). De huidige verwerkingstijd staat momenteel op 14 dagen, dus het zou even kunnen duren, voordat ze aan jouw case toekomen, maar het kan ook altijd eerder zijn. Mocht je volgende week nog niks hebben gehoord, mag je het me altijd laten weten. Dan kijk ik graag in de case of er een update is!


Oké super! Dankjewel! 


Hi. Ik heb exact hetzelfde. 
Ik zou graag willen dat de blokkade voor het bellen naar dergelijke nummers opgeheven/ontdaan wordt.

bvd

Alex 


Hallo @AlexxJivio van harte welkom op onze Community! Als ik je nummer erbij pak wat in je profiel staat, zie ik geen blokkade vermeld staan voor het bellen naar 0906-0909 service nummers. Wat krijg je te zien/horen als je zulke nummers belt? Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Ik hoor het graag van je! 


Dit zijn nummers waarmee je via het bellen naar 0906 nummer CASH of betalen van producten mogelijk maakt. Via 0906-1502 betaal je bijvoorbeeld 1 euro per minuut en dan bouw je 50 cent per minuut prepaid beltegoed o.i.d. op. Hele rare constructie, wat heel fraude gevoelig is. Ik had begrepen dat sommige providers, zoals Odido, deze nummers daarom blokkeerd.  Je hebt dus geen algehele 0906/0909 blokkade maar je belt naar nummers die voor alle Odido klanten onbereikbaar zijn.


Goedemorgen,

Ik loop ook tegen dit probleem aan. Oproep niet toegestaan. Geen blokkades, al 2 keer met medewerker gesproken. Telefoon uit en aan gezet. Netwerk opnieuw ingesteld. Maar allemaal met nog geen resultaat helaas. Gr Valentijn 

 


Als het om cash/payment nummers gaat zoals opgegeven door @AlexxJivio , dsn klopt het dat deze geblokkeerd zijn voor iedereen. 

Wat hoor je als je belt naar 09001550? Dat is even als voorbeeld de klantenservice van Esssent.


Reageer