Skip to main content

Apple Watch met 5G, wanneer?

• September 11, 2025
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

MobielApple

Wat lees ik nu:
5G is inderdaad helaas niet beschikbaar bij de nieuwe Apple Watch Cellular-modellen in Nederland. Mogelijk kan dat later nog toegevoegd worden zodra een provider dat aanbiedt.

Is het bij Odido mogelijk om 5G te gaan gebruiken voor de watch of niet? Zou toch wel jammer zijn want dit zou toch zo geregeld kunnen zijn (zal vast te makkelijk denken). Maar hoop toch dat ik het verkeerd lees en dat het al wel uit komt als de nieuwe Apple Watch 11 uit komt. 

September 11, 2025

Wat denk je dat 5G toevoegd op 4G wat alle providers in Nederland nu bieden voor smartwatches?

5G op de Apple smartwatch is in eerste instantie specifiek voor landen waar 5G Standalone netwerken zijn, zoals in de USA.  In Nederland zijn die er nog niet. De specifieke technologie voor 5G smartwatches (low power / high throughput)kan daarom nog niet worden geboden.  Maar LTE vormt nog bij elke Nederlandse provider de boventoon, dus je horloge zal prima werken en als 5G Standalone wordt gelanceerd in Nederland is jouw horloge er al klaar voor, maar zal weinig meer usecases mogelijk maken dan "meegaan voordat 4G wordt uigezet"...

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10178 reacties
  • September 11, 2025

Wat denk je dat 5G toevoegd op 4G wat alle providers in Nederland nu bieden voor smartwatches?

5G op de Apple smartwatch is in eerste instantie specifiek voor landen waar 5G Standalone netwerken zijn, zoals in de USA.  In Nederland zijn die er nog niet. De specifieke technologie voor 5G smartwatches (low power / high throughput)kan daarom nog niet worden geboden.  Maar LTE vormt nog bij elke Nederlandse provider de boventoon, dus je horloge zal prima werken en als 5G Standalone wordt gelanceerd in Nederland is jouw horloge er al klaar voor, maar zal weinig meer usecases mogelijk maken dan "meegaan voordat 4G wordt uigezet"...

MobielApple
  • Auteur
  • 58 reacties
  • September 11, 2025

Ik denk helemaal niets ​@eric 
Daarom stel ik deze vraag aan jullie en verwacht ik geen vraag terug. Maar wil best antwoord geven hoor. In mijn bericht schreef ik ook dat ik er vast te makkelijk over denk. Nou, dat heb je me nu ook wel even duidelijk gemaakt. Geeft niets, bedankt voor het antwoord en nog een hele fijne dag. 

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • October 1, 2025

Op de odido site maken ze wel reclame voor de 5G functies van de 11 en Ultra dus ik deel je vraag. Wanneer komt odido met 5G voor de Apple Watch.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10178 reacties
  • October 1, 2025

Je watch is dus klaar voor de toekomst, daarom staat het erbij. Planning of aankondigingen van productontwikkelingen deelt Odido pas op het forum als het ook op de website wordt gedeeld. De concurrent leest ook mee denk ik. Je gaat hier dus geen antwoord krijgen op wanneer 5G low power geintroduceerd gaat worden. Kwestie van afwachten dus...