Beantwoord

Apple Watch gezinsconfiguratie multisim

  • 28 March 2024
  • 3 reacties
  • 38 Bekeken

Apple heeft een mooie functionaliteit met Apple Gezinsconfiguratie, je kunt bijvoorbeeld een Apple Watch instellen voor een kind en voorzien van mobiele data. In Nederland ondersteunt nog geen enkele provider dit.

 

Deze functie maakt de track & trace horloges van mindere kwaliteit overbodig. Om nog maar te zwijgen over waar de data naartoe gaat. Nu is Apple ook niet heilig, maar die hebben al veel data vanwege alle andere apparaten die we gebruiken.

 

Ik ben benieuwd wat de reden is dat in mijn geval Odido dit niet ondersteund? En is het technisch of is het iets met regelgeving.

 

Ik heb dual sim met een andere provider en de multisim van Odido. Als ik dan voor mij een Apple Watch instel kan ik die niet bellen met mijn andere telefoonnummer. Er is iets hardnekkigs met die multisim.

 

Je kunt nu nog de eerste provider worden die Apple Gezinsconfiguratie voor Apple Watch ondersteunt worden.

icon

Beste antwoord door eric 28 March 2024, 23:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MatthiasL ,

Op het forum worden geen voorspellingen gedeeld door moderators.  Zodra een product wordt gelanceerd of uitgebreid lees je het hier wel terug natuurlijk.  Het gezinsconfiguratie systeem van Apple is inderdaad nog niet bij Nederlandse providers verkrijgbaar. 

Hoi Eric,

Bedankt voor je reactie. Ik ben wel benieuwd waarom ze het niet ondersteunen. Ligt het aan het verdienmodel, regelgeving of is het iets technisch?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Gewoon afspraken met Apple. Je ziet dat diensten heel verspreid over de wereld per operator worden aangezet. Dus eerst de keus van Apple wie het mag, dan de vraag wie het wil,  dit soort diensten kosten een fee aan Apple en je moet veel investeren in systemen en processen. Als het simpel en niet te duur was had vast een NL provider dit al aangezet.

Reageer