Skip to main content

Goedemiddag!

Ik ben al een aantal weken in contact met Odido Service omtrent het activeren van de Multisim op mijn Apple Watch 10. Wanneer ik via de app of webbrowser Multisim wil activeren kom ik uit in het scherm waarin ik de Samsung Watch kan activeren. Laat het duidelijk zijn dat dat niet klopt 😉 Het probleem is door Odidio erkent en zou worden opgelost. Er is ook een ticket van aangemaakt en is ook geescaleerd.

Onlangs weer contact gezocht via Odido Service, omdat ik geen updates krijg rondom dit issue. Ik heb aangegeven graag een alternatieve oplossing aangeboden te krijgen. Men gaf aan het vreemd te vinden dat er niet al een alternatief aangeboden was. Maar daarna bleef het stil en heb ik weer zelf contact moeten zoeken met Odido Service. Weer een volgende medewerker gaf mij aan dat een alternatief helaas niet mogelijk was en dat ik maar gewoon nog even moet wachten. 

Graag wil ik de community vragen of deze case herkend wordt en of er wellicht oplossing zijn gevonden, bijvoorbeeld workarounds om de Multisim te activeren?

Vraag/opmerking aan Odido Service: Ik kan mij zo moeilijk voorstellen dat de enige weg tot activatie via de app/webbrowser verloopt en dat er bijvoorbeeld niets ‘handmatig’ via telefonisch contact kan worden gedaan. Daarbij wordt het probleem telkens weer neergelegd bij de klant, het probleem is van Odido! Men neemt niet de tijd actief mee te denken naar een alternatief. Tenminste zou ik op de hoogte moeten worden gehouden van de status, maar dat wordt ook niet gedaan..

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Goedemorgen @DJTr, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee. Als ik het nummer uit je profiel erbij pak, zie ik inderdaad dat er een case is doorgezet naar ons IT-team, casenummer: 73257672. Op dit moment zijn ze hard bezig om te kijken naar een oplossing voor dit issue. Excuses voor het ongemak! Ik zie ook geen workaround terug in de case, er zit op dit moment niets anders op dan af te wachten, sorry! Je wordt altijd telefonisch of per mail op de hoogte gesteld wanneer er meer bekend is. Graag wil ik wel wat extra informatie vermelden, zodat ze goed kunnen reproduceren waar de oorzaak precies ligt. Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

En over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? Dan kan ik het allemaal vermelden in de case. Alvast bedankt! 


Goedemorgen @DJTr, van harte welkom op onze Community! Ik kijk graag met je mee. Als ik het nummer uit je profiel erbij pak, zie ik inderdaad dat er een case is doorgezet naar ons IT-team, casenummer: 73257672. Op dit moment zijn ze hard bezig om te kijken naar een oplossing voor dit issue. Excuses voor het ongemak! Ik zie ook geen workaround terug in de case, er zit op dit moment niets anders op dan af te wachten, sorry! Je wordt altijd telefonisch of per mail op de hoogte gesteld wanneer er meer bekend is. Graag wil ik wel wat extra informatie vermelden, zodat ze goed kunnen reproduceren waar de oorzaak precies ligt. Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaan loopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt? 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

En over welke Apple Watch serie 10 beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? Dan kan ik het allemaal vermelden in de case. Alvast bedankt! 

 

Goedemiddag Pharwin,

Bedankt voor je reactie. Ik kan uitleggen wat ik zie in de gegeven stappen:

  1. ok
  2. ok
  3. Ik zie geen meldingen omtrent aanbiederupdate. Ik zie altijd het volgende (omdat de Multisim al is besteld en alleen wacht op activatie): 
  4. Ik kan niets configureren, staat op ‘wachten’ 

  5. Ik kom dus niet in de Odido omgeving via de door jou omschreven weg.

  6. Als ik via Mijn Odido inlog kan ik wel naar de activatie omgeving gaan voor de Multisim (via abonnementsinstellingen → Sim, toestel, smartwatch → Gekoppelde Multisims). Na verificatie kom ik in het volgende scherm:

  7. Er kan vanaf dit punt niets meer gedaan worden. 

Ik heb een Apple Watch series 10 (GPS + Cellular). Modelnummer MX123QF/A. WatchOS-versie 11.0.1 (22R361).


Hi @DJTr dank voor de informatie! Ik heb deze zojuist toegevoegd aan de case. Zo kunnen ze nog gerichter onderzoek voor je doen. Zodra er meer duidelijkheid is, wordt je telefonisch op de hoogte gesteld. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 


Hi @DJTr dank voor de informatie! Ik heb deze zojuist toegevoegd aan de case. Zo kunnen ze nog gerichter onderzoek voor je doen. Zodra er meer duidelijkheid is, wordt je telefonisch op de hoogte gesteld. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, stel ze gerust! 

Goedemiddag Pharwin,

Ik heb inmiddels meerdere geautomatiseerde berichten ontvangen. Op 5 november werd ik via sms geïnformeerd dat het probleem waarschijnlijk op 19 november 2024 zou worden opgelost. Vandaag ontving ik echter een e-mail waarin staat dat de oplossing nu pas op 17 december 2024 wordt verwacht. Dit voortdurende verschuiven van de datum geeft mij weinig vertrouwen.

De beknopte en contextloze berichtgeving wekt bij mij de indruk van gemakzucht. Mijn excuses als dit niet het geval is, maar ik hoop dat je begrijpt dat de huidige communicatie niet bijdraagt aan een positieve ervaring. 

Sim activatie is een puur administratieve handeling. Wat is hier aan de hand? Waarom kan niemand mij nu verder helpen? En waarom is er geen alternatieve oplossing beschikbaar? 

 


Hi ​@DJTr, ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie de updates inderdaad terug. Ik snap heel goed dat het niet fijn is. Excuses voor het ongemak! De situatie is complexer en groter dan gedacht, wat niet in 1x opgelost kan worden. Het is dus geen administratieve handeling en heeft echt met complexe IT-zaken te maken. Het is wel zeker mogelijk om het op te lossen, maar moet middels een grote '’update'’, wat in december plaats zal gaan vinden. Sorry dat het niet eerder kan! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan vooral weten. Nogmaals excuses! 


Hi ​@DJTr, ik heb de case er gelijk bijgepakt en ik zie de updates inderdaad terug. Ik snap heel goed dat het niet fijn is. Excuses voor het ongemak! De situatie is complexer en groter dan gedacht, wat niet in 1x opgelost kan worden. Het is dus geen administratieve handeling en heeft echt met complexe IT-zaken te maken. Het is wel zeker mogelijk om het op te lossen, maar moet middels een grote '’update'’, wat in december plaats zal gaan vinden. Sorry dat het niet eerder kan! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan vooral weten. Nogmaals excuses! 

Beste Pharwin,

Tot mijn verrassing heb ik ineens, na bijna 3 maanden, een werkende 4G verbinding op mijn Apple Watch. Ik zal eerlijk zijn: Daar ben ik blij mee. 

Wat ik wel een vreemd verhaal vind is dat het eerder totaal niet mogelijk was (volgens de helpdesk) de Multisim te activeren met een andere tool dan de ‘Mijn Odido-omgeving’ via internet en dat ik dat zelf moest doen, dat kon men niet voor mij doen, omdat het account/telnr. geverifieerd moet worden middels een code die via sms verstuurd wordt. Maar nu, zonder dat ik überhaupt zelf iets heb hoeven activeren is het voor mij gedaan. Hoe kan dat? Ik hoop dat je begrijpt dat ik vanuit mijn perspectief denk: Het kan dus wel! Ik vind het vreemd en zou daar graag nog wel een heldere terugkoppeling over ontvangen. Alvast bedankt.


Goedemorgen ​@DJTr, wat fijn dat je Multisim werkt! Ik heb de case erbij gepakt en ik zie dat de grote update, die ik hierboven had vermeld, op 17 december zou gaan plaatsvinden. Ik zie dat ze dit ook per mail naar je hebben geïnformeerd. De reden waarom of hoe dit eerder is gebeurd, durf ik niet te zeggen. Ik vermoed zelf dat er eerder een kleine update heeft plaatsgevonden, waardoor het weer is gaan werken. Er was voor dit geen nieuwe Multisim nodig. Er stond namelijk al een Multisim gekoppeld en was ook geactiveerd. Deze is nu ook weer gaan werken, vandaar dat er geen extra verificatie nodig was en kon het van afstand gebeuren. Sorry dat ik geen specifieke reden voor dit euvel kan geven, maar wel fijn dat het weer werkt! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 


Ik heb een soortgelijk probleem : Iphone 14 en een nieuwe  apple watcht ultra 2 van een week oud. odido zakelijk abonnement (hello business add-ons). Ik probeer via de watch app het mobiele netwerk te configureren. Kom dan op de odido website uit en log dan in het zakelijke deel in. Ik kan daar multisims bestellen (heb er inmiddels 4 helaas) maar elke keer als ik wil activeren krijg ik een scherm voor Samsung en kan ik niet verder. Al 7 keer over gebeld, de laatstse  zei ga maar naar de Amacs zaak terug met je watch. gedaan en er was niks mis met de watch. toen door gelopen naar de odido shop in gouda. Daar zeggen ze Apple watch kan niet op een zakelijk abonnement. Toch nog een keer gebeld en toen is mijn abonnement omgezet van @ work  naar hello business add-ons. Weer niks. dit is mijn laatste proging voordat ik naar kpn ga.


Hi ​@gemu, van harte welkom op onze Community! Ons platform is eigenlijk meer bedoelt voor particuliere klanten, maar ik kan zeker een poging wagen om je via deze weg proberen verder te helpen, laten we samen naar een oplossing kijken! Als je tijdens het aanschaffen in het scherm van een Samsung Multisim terecht komt, had dat te maken met een IT-issue vanuit onze kant. Dat is sinds gister middels een grote update opgelost. Het zou dus nu wel goed moeten werken. Ik heb zojuist de huidige Multisim bij je abonnement voor je opgezegd. Kun je onderstaande stappen uitvoeren om een nieuwe Multisim aan te vragen: 

1. Open de “Watch app” op je iPhone.

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Mocht het niet werken, kun je dan laten weten waar je tegenaan loopt en wat voor melding je precies te zien krijgt? 

Ik hoor het graag van je!


Dank je ​@Pharwin van Odido .

heb alle stappen doorlopen de multisim besteld. En toen ik bij de multisim ging kijken kreeg ik dit:

 


En wen scherm eerder zie ik dit: 

 


Oh ja mbt stap 3:

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

 

ik krijg dus geen melding

 

 Maar zit op versie 61. Nog verdere tips om het werkend te krijgen?


Hi ​@gemu, thanks voor de toelichting! Ik vermoed dat er iets fout gaat vanuit onze kant, waardoor het niet werkt. Ik zie verder ook geen bijzonderheden bij je abonnement, wat in de weg staat voor je Multisim. Ik zag dat je al telefonisch contact hebt gehad over dit issue en dat er al een case is doorgezet naar ons IT-team. Deze heb ik zojuist aangevuld met de screenshot en de informatie die je hebt gedeeld. Het referentienummer is: 75063675. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. Ze zullen er alles aan doen om het zo snel mogelijk voor je op te lossen! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust!


top ​@Pharwin van Odido ! Dank voor je inzet. Dat wordt zeer gewaardeerd. Ik ga nu voorlopig even rustig afwachten.


Reageer