Beantwoord

Aanvraag afgewezen

• 10 May 2024
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Goedenavond, 

Ik probeerde vandaag een Watch 6 met multisim te bestellen, met een toestel krediet van €10,-- , zodat er geen BKR check plaatsvindt. Bewust voor deze optie gekozen omdat ik wegens een scheiding in 2016 t/m 2019 in de WSNP heb gezeten. 

Nu word mijn aanvraag afgewezen. Waarschijnlijk doordat Odido informatie opvraagt bij Focum en/of Experia.

Zelfs bij de keuze het horloge volledig te betalen, en alleen de maandelijkse kosten voor de e-sim wordt het afgewezen. 

Ik heb bij T-mobole en/of Odido nog nooit een openstaande factuur gehad. 

Het is wel heel erg zuur dat je 5 jaar na beëindiging WSNP nog steeds geen abonnement kan afsluiten. 

Bovengenoemde partijen laten data 8 jaar in hun systeem staan. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 13 May 2024, 12:15

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Patrickt55, zeer begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Als je aanvraag wordt afgewezen, kunnen wij de reden hiervan niet inzien, sorry! Je kunt op onze website: https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement verschillende redenen terugvinden. Mocht het daarna nog niet duidelijk zijn, kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons versturen (de adresgegevens vind je onderaan het formulier). Op deze manier komt het bij de juiste afdeling terecht en kunnen zij je hier meer duidelijkheid over geven. Zij zullen je aanvraag binnen 14 dagen behandelen en komen dan ook weer binnen 14 dagen (per post) bij je terug! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

De oorzaak is duidelijk toch?  Gegevens opvragen bij bedrijven als Focum.

Wanneer ik betreffende formulier ga opvragen,  krijg je een standaard antwoord terug.  

Met dit soort zaken loop je tegen een betonnen muur,  en kom je geen stap verder. Ik vind het een slechte zaak dat op basis van dit soort gegevens odido het onmogelijk maakt voor vaste klanten(die nog nooit een betalingsachterstand hebben gehad) een simpele multisim af te sluiten.  

Jammer na 30 jaar trouwe klant. 

Reputatie 6
Badge +7

@Patrickt55 of dat de oorzaak is, durf ik niet te zeggen. Neem even een kijkje op onze website, wellicht dat er een andere reden tussenstaat (waar je zelf niet zo snel aan denkt). Anders kun je het beste het formulier invullen (onderaan de pagina) en deze per post naar ons opsturen. Dan krijg je in ieder geval meer duidelijkheid vanuit de afdeling die hierover gaat! 

Ik heb gegevens opgevraagd,  en bij Experian staat een vermelding omtrend mijn beëindigde WSNP. Verder geen negatieve meldingen. 

Dus ondanks het feit dat ik geen gebruik maak van een toestel krediet,  en geen toetsing plaatsvindt bij BKR, wordt er afgewezen omdat deze melding ook elders staat.  

De wereld op zijn kop

Reputatie 6
Badge +7

@Patrickt55 in dat geval, raad ik je aan om het formulier via onze website in te vullen, zodat daar meer duidelijkheid uit komt! 

Reageer