Beantwoord

Aanvraag afgewezen

  • 10 May 2024
  • 33 reacties
  • 417 Bekeken

Goedenavond, 

 

Ik probeerde vandaag een Watch 6 met multisim te bestellen, met een toestel krediet van €10,-- , zodat er geen BKR check plaatsvindt. Bewust voor deze optie gekozen omdat ik wegens een scheiding in 2016 t/m 2019 in de WSNP heb gezeten. 

Nu word mijn aanvraag afgewezen. Waarschijnlijk doordat Odido informatie opvraagt bij Focum en/of Experia.

Zelfs bij de keuze het horloge volledig te betalen, en alleen de maandelijkse kosten voor de e-sim wordt het afgewezen. 

Ik heb bij T-mobole en/of Odido nog nooit een openstaande factuur gehad. 

Het is wel heel erg zuur dat je 5 jaar na beëindiging WSNP nog steeds geen abonnement kan afsluiten. 

Bovengenoemde partijen laten data 8 jaar in hun systeem staan. 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 13 May 2024, 12:15

Bekijk origineel

33 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Patrickt55, zeer begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Als je aanvraag wordt afgewezen, kunnen wij de reden hiervan niet inzien, sorry! Je kunt op onze website: https://www.odido.nl/afwijzing-abonnement verschillende redenen terugvinden. Mocht het daarna nog niet duidelijk zijn, kun je onderaan de pagina het formulier invullen en per post naar ons versturen (de adresgegevens vind je onderaan het formulier). Op deze manier komt het bij de juiste afdeling terecht en kunnen zij je hier meer duidelijkheid over geven. Zij zullen je aanvraag binnen 14 dagen behandelen en komen dan ook weer binnen 14 dagen (per post) bij je terug! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

De oorzaak is duidelijk toch?  Gegevens opvragen bij bedrijven als Focum.

Wanneer ik betreffende formulier ga opvragen,  krijg je een standaard antwoord terug.  

Met dit soort zaken loop je tegen een betonnen muur,  en kom je geen stap verder. Ik vind het een slechte zaak dat op basis van dit soort gegevens odido het onmogelijk maakt voor vaste klanten(die nog nooit een betalingsachterstand hebben gehad) een simpele multisim af te sluiten.  

Jammer na 30 jaar trouwe klant. 

Reputatie 6
Badge +7

@Patrickt55 of dat de oorzaak is, durf ik niet te zeggen. Neem even een kijkje op onze website, wellicht dat er een andere reden tussenstaat (waar je zelf niet zo snel aan denkt). Anders kun je het beste het formulier invullen (onderaan de pagina) en deze per post naar ons opsturen. Dan krijg je in ieder geval meer duidelijkheid vanuit de afdeling die hierover gaat! 

Ik heb gegevens opgevraagd,  en bij Experian staat een vermelding omtrend mijn beëindigde WSNP. Verder geen negatieve meldingen. 

Dus ondanks het feit dat ik geen gebruik maak van een toestel krediet,  en geen toetsing plaatsvindt bij BKR, wordt er afgewezen omdat deze melding ook elders staat.  

De wereld op zijn kop

Reputatie 6
Badge +7

@Patrickt55 in dat geval, raad ik je aan om het formulier via onze website in te vullen, zodat daar meer duidelijkheid uit komt! 

Bij mijn is het precies het zelfde alles is betaald  en ik probeer steeds maar opnieuw om een abboment aan te sluiten voor mobiel en wat krijg je voor shit  dat je wordt afgewezen dit is echt wel heel erg krom van julie als odidio bedrijf ik denk als julie nieuwe mensen krijgen dat hun ook worden afgewezen schande zeer laag van zo een bedrijf toen tmobile er nog was ging het nog flexibeler dan odidio odidio is gewoon echt een shit bedrijf. Geef ons mensen gewoon ons fucking abboment ja als julie echt zo door gaan zijn mensen zo klant af van een vuilnis bak bedrijf. Echt kots misselijk kan je worden van zo een bedrijf ik dacht om terug te komen wegens 50+ me heeft belazerd die oplichters maar nee mijn verzoek voor een nieuw aan vraag voor mobiel abboment is afgewezen waar de f slaat dat op. Dus mensen als ze steeds worden afgewezen moeten via de post  chaten met julie als bedrijf dus elke keer maar geld uit geven om een brief inte vullen schande. Echt een zeer grote schande  julie belazeren mensen gewoon ook   dus je vult de brief in van de afgewezen en dan krijg je een mail of brief terug over 2 weken. En als je wilt reageren er op moet je weer een brief invullen wat een tiefus bedrijf als dat zo is  🤮😡

Bij mijn is het precies het zelfde alles is betaald  en ik probeer steeds maar opnieuw om een abboment aan te sluiten voor mobiel en wat krijg je voor shit  dat je wordt afgewezen dit is echt wel heel erg krom van julie als odidio bedrijf ik denk als julie nieuwe mensen krijgen dat hun ook worden afgewezen schande zeer laag van zo een bedrijf toen tmobile er nog was ging het nog flexibeler dan odidio odidio is gewoon echt een shit bedrijf. Geef ons mensen gewoon ons fucking abboment ja als julie echt zo door gaan zijn mensen zo klant af van een vuilnis bak bedrijf. Echt kots misselijk kan je worden van zo een bedrijf ik dacht om terug te komen wegens 50+ me heeft belazerd die oplichters maar nee mijn verzoek voor een nieuw aan vraag voor mobiel abboment is afgewezen waar de f slaat dat op. Dus mensen als ze steeds worden afgewezen moeten via de post  chaten met julie als bedrijf dus elke keer maar geld uit geven om een brief inte vullen schande. Echt een zeer grote schande  julie belazeren mensen gewoon ook   dus je vult de brief in van de afgewezen en dan krijg je een mail of brief terug over 2 weken. En als je wilt reageren er op moet je weer een brief invullen wat een tiefus bedrijf als dat zo is  🤮😡

Nou nou, reageer niet zo overtrokken. In dit soort zaken zal er altijd een grijs gebied zijn, welke vervelend zijn. Ik kan alleen mijn eigen situatie beoordelen, en dan is het inderdaad onterecht. Ik heb geen schulden of achterstanden. Alleen in het verleden heb ik in de wsnp gezeten na een scheiding. Deze melding zorgt voor een rood vinkje achter mijn naam bij Experian(ja, die informatie heb ik opgevraagd bij Experian). Ook al maak ik geen gebruik van een toestel krediet, kan ik niet eens een abonnement van 5 euro op mijn horloge zetten. 

Ik heb geen zin om hier enige vorm van energie in te steken. IK heb genoeg energie verspeelt aan dit soort zaken. Dan maar een horloge zonder LTE.

Oke dus moet ik ook experian contacteren of  niks helpt zekker ik had in verleden me nummer verkocht door een stom sms geld make app en ik wist dat niet en toen werd me sms geblokkeerd en  ik zit nu bij 50+ alleen dat ik even de buiten buffer aan zete gelijk moet ik 66,50 betalen. Dus wou terug bij idiodo en gister zij de vrouw ik krijg een email na niks gebeurt en ik contacten dus vandaag odidio ze zeggen het is afgewezen dus ik moest ook een formulier invullen en dan krijg ik reactie terug wat er aan der hand is of zo dat gaat helpen werschijnlijk is het alleen maar dan via post praten dus elke keer post sturen naar ze  zeer slecht 

Reputatie 7
Badge +14

Bij mijn is het precies het zelfde alles is betaald  en ik probeer steeds maar opnieuw om een abboment aan te sluiten voor mobiel en wat krijg je voor shit  dat je wordt afgewezen dit is echt wel heel erg krom van julie als odidio bedrijf ik denk als julie nieuwe mensen krijgen dat hun ook worden afgewezen schande zeer laag van zo een bedrijf toen tmobile er nog was ging het nog flexibeler dan odidio odidio is gewoon echt een shit bedrijf. Geef ons mensen gewoon ons fucking abboment ja als julie echt zo door gaan zijn mensen zo klant af van een vuilnis bak bedrijf. Echt kots misselijk kan je worden van zo een bedrijf ik dacht om terug te komen wegens 50+ me heeft belazerd die oplichters maar nee mijn verzoek voor een nieuw aan vraag voor mobiel abboment is afgewezen waar de f slaat dat op. Dus mensen als ze steeds worden afgewezen moeten via de post  chaten met julie als bedrijf dus elke keer maar geld uit geven om een brief inte vullen schande. Echt een zeer grote schande  julie belazeren mensen gewoon ook   dus je vult de brief in van de afgewezen en dan krijg je een mail of brief terug over 2 weken. En als je wilt reageren er op moet je weer een brief invullen wat een tiefus bedrijf als dat zo is  🤮😡

Wat maak jij je druk! Het is toch een slecht bedrijf. Wat doe je hier dan nog met je grote mond?

je moet helemaal hier niet willen zijn. Ga naar een andere provider daar mag je vast  zo’n grote muil opzetten.  Ik vermoed zo te lezen dat er meer aan de hand is. Zo niet hou je fatsoen zodat een moderator het misschien voor je wil uitzoeken.

Een excuus is op zijn plaats.

 

Reputatie 7
Badge +14

@Maurice156 Fijn weekend!

Reputatie 7
Badge +14

@Maurice156 

Zo, dit soort posts zijn niet normaal hoor! Blijf fijn bij 50+ met je sim zonder data plafond!

Verder wil ik nog wel even aangeven dat ik geen abonnement voor mijn watch van 5 euro kan afsluiten, maar wel een overstap van Delta naar Odido met een jaarcontract van 96 euro pm. 

Sinds zijn de dingen best wel ingewikkeld😂

Dat is wel raar dus die lukt wel. 

Reputatie 7
Badge +14

Verder wil ik nog wel even aangeven dat ik geen abonnement voor mijn watch van 5 euro kan afsluiten, maar wel een overstap van Delta naar Odido met een jaarcontract van 96 euro pm. 

Sinds zijn de dingen best wel ingewikkeld😂

Een watch is direct een cash out voor een provider en jij betaald een lening terug. Bij niet betalen is de watch waardevol voor jou. Bij niet betalen vast internet wordt je afgesloten en heb je niks.

Vandaar dit verschil. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maurice156, leuk dat je van 50+ naar ons wil komen voor je mobiele abonnement! Ik raad je allereerst aan om op een normale toon te communiceren. Dit soort groftaalgebruik en racistische uitspraken zijn hier niet toegestaan en wordt ook zeker niet gewaardeerd. Je ontvangt hierbij daarom ook direct je eerste en laatste officiële waarschuwing. Als je aanvraag wordt afgewezen dan kan dit verschillende redenen hebben en deze zijn inderdaad alleen per post op te vragen vanwege privacy regels. Mijn collega's van de telefonische klantenservice en ik kunnen deze reden daarom ook niet inzien en aan je doorgeven. Wellicht heb je een negatieve BKR registratie of kom je niet door de kredietcheck heen. Ik zag dat je momenteel ook nog onder contract zit bij je huidige provider tot 9-11-2024. 4 maanden van tevoren kan je verlengen. Wellicht de beste optie voor jou is om langs 1 van onze shops te gaan, zodat een collega de bestelling stap voor stap met je door kan nemen. Via Telesales kan dit uiteraard ook op 0800-0092. Kies dan voor optie 2 in het menu of vraag naar de afdeling Telesales. Ik hoop dat het op die manier lukt om je mobiele abonnement bij ons af te sluiten. 

Ps. je reactie is verwijderd!

Verder wil ik nog wel even aangeven dat ik geen abonnement voor mijn watch van 5 euro kan afsluiten, maar wel een overstap van Delta naar Odido met een jaarcontract van 96 euro pm. 

Sinds zijn de dingen best wel ingewikkeld😂

Een watch is direct een cash out voor een provider en jij betaald een lening terug. Bij niet betalen is de watch waardevol voor jou. Bij niet betalen vast internet wordt je afgesloten en heb je niks.

Vandaar dit verschil. 

Dan lees je niet goed. Ik heb geen watch via Odido. Gewoon een watch 6 classic lte los gekocht. Het gaat hier puur om een e-sim bestellen

Reputatie 7
Badge +14

@Patrickt55 In je opening zeg je dat je een Watch wil kopen vandaar de vergissing denk ik.

Ik probeerde vandaag een Watch 6 met multisim te bestellen.

 

Kan het zijn dat omdat je het klokje ergens anders hebt gekocht de multisim aanvraag niet lukt?
 

Hi @Maurice156, leuk dat je van 50+ naar ons wil komen voor je mobiele abonnement! Ik raad je allereerst aan om op een normale toon te communiceren. Dit soort groftaalgebruik en racistische uitspraken zijn hier niet toegestaan en wordt ook zeker niet gewaardeerd. Je ontvangt hierbij daarom ook direct je eerste en laatste officiële waarschuwing. Als je aanvraag wordt afgewezen dan kan dit verschillende redenen hebben en deze zijn inderdaad alleen per post op te vragen vanwege privacy regels. Mijn collega's van de telefonische klantenservice en ik kunnen deze reden daarom ook niet inzien en aan je doorgeven. Wellicht heb je een negatieve BKR registratie of kom je niet door de kredietcheck heen. Ik zag dat je momenteel ook nog onder contract zit bij je huidige provider tot 9-11-2024. 4 maanden van tevoren kan je verlengen. Wellicht de beste optie voor jou is om langs 1 van onze shops te gaan, zodat een collega de bestelling stap voor stap met je door kan nemen. Via Telesales kan dit uiteraard ook op 0800-0092. Kies dan voor optie 2 in het menu of vraag naar de afdeling Telesales. Ik hoop dat het op die manier lukt om je mobiele abonnement bij ons af te sluiten. 

Ps. je reactie is verwijderd!

Wat het is de betaling woord gedaan op een datum waneer ik geen geld heb  en dat is niet handig want ik heb zelf bij julie thuis internet en ik heb ook een baan. Dus ik kan eerlijk gezegd wel een abonnement afsluiten bij julie. Aleen woord ik afgewezen  en steeds via post  sturen is wel een schande want waarom is er geen email address. Er voor. Maar dus ik moet telesales bellen  wat gaan zij doen gaan die het oploss n voor me of. Want ik wou echt terug bij julie komen en die 50+ contract is tot July  dan is die klaar en daarom wou ik terug bij julie want 50+ hebben me bedonderd  dus wat moet ik doen kan de winkel een abboment afsluiten voor me of aan sluiten  dat ik bij julie weer kan komen  of 

@Patrickt55 In je opening zeg je dat je een Watch wil kopen vandaar de vergissing denk ik.

Ik probeerde vandaag een Watch 6 met multisim te bestellen.

Kan het zijn dat omdat je het klokje ergens anders hebt gekocht de multisim aanvraag niet lukt?
 

Je hebt deels gelijk. Het ongenoegen begon met het aanschaffen van een klokje via Odido. Had gekozen voor een toestel krediet van 9 euro omdat ik een bkr notering heb vanwege wsnp . 

Dus op basis van dat maandbedrag doen ze geen check bij bkr. 

Ik werd afgewezen wat in mijn ogen onterecht is. Hierdoor ben ik dieper gaan graven, en daaruit blijkt dat ze ook informatie over je opvragen bij vage partijen als Experian. 

Daarna een Watch 6 Classic LTE los gekocht, en een losse e-sim aangevraagd. En ook deze werd afgewezen. 

Heel vreemd in mijn ogen, want een jaar eerder heb ik gewoon een Unlimited abonnement kunnen afsluiten. Mijn WSNP is immers in 2019 beëindigd. 

Enkele weken geleden de overstap van Delta naar Odido gemaakt(thuis Internet en tv) welke gewoon word goedgekeurd. En daar wringt de schoen. 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hi @Maurice156, leuk dat je van 50+ naar ons wil komen voor je mobiele abonnement! Ik raad je allereerst aan om op een normale toon te communiceren. Dit soort groftaalgebruik en racistische uitspraken zijn hier niet toegestaan en wordt ook zeker niet gewaardeerd. Je ontvangt hierbij daarom ook direct je eerste en laatste officiële waarschuwing. Als je aanvraag wordt afgewezen dan kan dit verschillende redenen hebben en deze zijn inderdaad alleen per post op te vragen vanwege privacy regels. Mijn collega's van de telefonische klantenservice en ik kunnen deze reden daarom ook niet inzien en aan je doorgeven. Wellicht heb je een negatieve BKR registratie of kom je niet door de kredietcheck heen. Ik zag dat je momenteel ook nog onder contract zit bij je huidige provider tot 9-11-2024. 4 maanden van tevoren kan je verlengen. Wellicht de beste optie voor jou is om langs 1 van onze shops te gaan, zodat een collega de bestelling stap voor stap met je door kan nemen. Via Telesales kan dit uiteraard ook op 0800-0092. Kies dan voor optie 2 in het menu of vraag naar de afdeling Telesales. Ik hoop dat het op die manier lukt om je mobiele abonnement bij ons af te sluiten. 

Ps. je reactie is verwijderd!

Wat het is de betaling woord gedaan op een datum waneer ik geen geld heb  en dat is niet handig want ik heb zelf bij julie thuis internet en ik heb ook een baan. Dus ik kan eerlijk gezegd wel een abonnement afsluiten bij julie. Aleen woord ik afgewezen  en steeds via post  sturen is wel een schande want waarom is er geen email address. Er voor. Maar dus ik moet telesales bellen  wat gaan zij doen gaan die het oploss n voor me of. Want ik wou echt terug bij julie komen en die 50+ contract is tot July  dan is die klaar en daarom wou ik terug bij julie want 50+ hebben me bedonderd  dus wat moet ik doen kan de winkel een abboment afsluiten voor me of aan sluiten  dat ik bij julie weer kan komen  of 


Er staat wat je kan doen. Meer opties zijn er niet.  
De betaaldatum kan je zelf aanpassen dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Je hebt al internet van Odido, kijk in je account daar zie je wat de opties zijn om de betaaldatums aan te passen. Dat kan ook met mobiel.


ik wil je nog wel even meegeven dat je met fatsoen veel verder komt in je leven. Een excuus zou op zijn plaats zijn.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Maurice156, om de reden van afwijzing te ontvangen is geen andere manier dan per post. Heb je inmiddels een reactie? Wat staat er precies in? Ik raad aan om telefonisch contact op te nemen met mijn collega's van Telesales op 0800-0092 of 1 van onze shops binnen te lopen. Mijn collega's van Sales kunnen je dan stap voor stap helpen een abonnement te bestellen. Mochten ze ergens tegenaan lopen dan zal het ook direct duidelijk worden wat de reden is! 😄

Ik heb de brief allang op gestuurd maar ik lees net dat dit ook een ander is aan geraden gister had ik ook gebeld en gevraagd naar de telesales. Ik werd niet door verbonden

 

Zou het aan me paspoort liggen want toen ik lid werd had ik het met een id kaart aangevraagd de abonnement  was lang geleden en nu ik terug wil komen heb ik het.met me paspoort gedaan en die werd.afgewezen de aan vraag maar waneer ik een brief terug krijg kan dan odido de probleem oplossen  want ik ga niet elke keer post op sturen het zou echt in een keer opgelost moeten worden wat zou de reden zijn van dat ik wordt afgewezen zijn me gegevens wel goed ingevuld 

Reputatie 7
Badge +14

Met de brief sturen kun je achter de reden van de afwijzing komen. De brief gaat er niet voor zorgen dat je dan wel een abonnement kunt afsluiten. Als ze je afwijzen kun je het nog een bij een andere provider proberen. 

Dan vind ik odido een zeer slecht bedrijf

Want er.moet wel een manier zijn om terug te kunnen komen en volgens de klantenservice heb ik gewoon alles netjes betaald of heb ik me gegevens verkeerd ingevuld

Reageer