Hoi @Atrib van harte welkom op onze Community! Ik begrijp heel goed dat je het 0900 nummer gewoon wilt kunnen bellen en ook dat je aankopen via de App-Store bij je facturen wilt laten toevoegen, ik kijk graag met je mee naar een oplossing!
Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.
Kun je daarna checken of je het nummer wel kan bellen? Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen blokkades voor het bellen naar 0900-nummers en ook niet voor App-store aankopen. Ik zie alleen een blokkade voor het versturen van smsjes, kan dat kloppen?
Wellicht dat er een limiet op je account staat ingesteld voor App-Store aankopen. Vaak is het onderstaande van toepassing:
- een limiet van € 300,- per kalendermaand (dus niet per factuurperiode) en
- een limiet van € 50,- per app (Dit geldt ook voor aankopen binnen apps. Maar, een klant kan per maand wel 30x een aankoop van € 10 in één app doen).
Is dat ook het geval bij jou? Zo niet, dan kun je eventueel uitloggen uit de App-Store en opnieuw inloggen om te kijken of je de betaalmethode dan wel kunt toevoegen. Zo niet, dan raad ik je aan om hierover contact op te nemen met Apple: https://support.apple.com/nl-nl/HT201266. Vanuit onze kant staat verder alles goed ingesteld. Zij kunnen dan met je meekijken of er geen bijzonderheden vanuit hun kant te zien zijn!
Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Ik ben er voor je!