Skip to main content
Beantwoord

Weg bij Simpel, over naar Odido met oud nummer na 60 dagen?

  • 28 June 2024
  • 6 reacties
  • 79 Bekeken

Simpel heeft Odido als netwerk,

Nu is er een conflict ontstaan omdat de data in een dag tijd opliep naar 515,90 euro.

Normaal betaald ik al jaren rond de 15 euro. 

Simpel heeft daarom het contract opgezegd en mijn nummer gedeactiveerd

 

Is het mogelijk om rechtstreeks, met behoud van mijn oude nummer een contract met Odido af te sluiten?

ik hoor het graag van u

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AntonioP 

Je contract is 60 dagen geleden beëindigd of begrijp ik het verkeerd?

Meestal wordt het nummer nog eventjes vastgehouden voordat het terug gaat naar de eigenaar van het nummer maar probeer het eens 👍

Reputatie 7
Badge +14

Simpel heeft lage prijzen maar is heel basic qua dienstverlening.  Er is bijvoorbeeld niet standaard een data plafond, daar moet wat voor worden betaald elke maand. Op zich niets mis mee, maar zonder kan het verbruik ontploffen als je toestel bijvoorbeeld een update binnen haalt.

Heb je de factuur wel voldaan? Want waarom heeft Simpel het abonnement ontbonden? Als je een BKR of Preventel registratie hebt gekregen door het niet betalen van de factuur kun je bij geen enkele provider nog een abonnement afsluiten. Na 60 dagen nummerbehoud zit er waarschijnlijk ook niet in, zelfs niet als je van Simpel naar Odido gaat.

 

Hallo @AntonioP 

Je contract is 60 dagen geleden beëindigd of begrijp ik het verkeerd?

Meestal wordt het nummer nog eventjes vastgehouden voordat het terug gaat naar de eigenaar van het nummer maar probeer het eens 👍

Hoe kan ik achterhalen wie de eigenaar van het nummer is? ik had dit nummer al meer dan tien jaar

 

Reputatie 7
Badge +15

@AntonioP 

De provider die je dit nummer heeft gegeven.

@AntonioP

De provider die je dit nummer heeft gegeven.

Simpel reageert met dat ze dit nummer absoluut niet meer kunnen activeren, ook niet voor nummerbehoud, dit klinkt als chantage

Reputatie 7
Badge +15

@AntonioP 

Je krijgt inderdaad een willekeurig nummer en zodra dit nummer niet meer wordt vastgehouden, kan Simpel ook niks meer doen.

Reageer