Skip to main content
Beantwoord

Vervangende simkaart activeren lukt niet.

Op 16/1 vervangende simkaart aangevraagd.  Deze was niet gekomen totdat zondagmiddag een buurman met de envelop kwam.
Doordat zij met vakantie waren is dat niet opgemerkt.
Direct de simwissel geprobeerd, maar krijg de melding:
Deze simkaart is niet voor jouw abonnement gereserveerd. Bestel een nieuwe simkaart via Mijn Odido of haal een nieuwe simkaart op in een van onze Odido shops.
Nieuwe simnr 8931163200122547588.
De huidige, grote simkaart werkt nog wel en inloggen in mijn Odido lukt ook.
Via de Chatbot kom ik niet verder. En langs gaan bij een Odido shop is niet mogelijk.

Wat is er aan de hand?

Beste antwoord door prepaidgebruiker2

Marciano van Odido schreef:

Goedemorgen, bedankt voor de verificatiecode en de terugkoppeling! Ik heb zojuist een nieuwe simkaart voor je besteld en de kosten kwijtgescholden. Normaal gesproken duurt het 1-3 werkdagen voordat je 'm ontvangt, maar op jouw woonadres is de kans groot dat het langer duurt. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en als je hulp nodig hebt om de nieuwe simkaart te activeren? Ik hoor het graag van je en dan sta ik voor je klaar! 😄

Marciano, vandaag ontvangen en de simwissel is gelukt. Dank.

Bekijk origineel

11 reacties

Occaj
Super User
Forum|alt.badge.img+3
  • Odido Superuser
  • 236 reacties
  • 5 februari 2025

Hoi, 

Heb je geen typfout gemaakt? Anders kan het zijn dat je simkaart niet meer te activeren is doordat de tijd verstreken is. Mocht je nog in Mijn Odido komen kan je altijd een nieuwe simkaart bestellen. Of eventueel kiezen voor E-sim, dan ben je binnen enkele minuten weer bereikbaar. 

Occaj schreef:

Hoi, 

Heb je geen typfout gemaakt? Anders kan het zijn dat je simkaart niet meer te activeren is doordat de tijd verstreken is. Mocht je nog in Mijn Odido komen kan je altijd een nieuwe simkaart bestellen. Of eventueel kiezen voor E-sim, dan ben je binnen enkele minuten weer bereikbaar. 

Dag Occaj,

Dank voor je reactie. Geen typfout in het nummer, dat heb ik een paar keer gecontroleerd toen het niet werkte.
Weet je binnen welke tijd zo'n nieuwe simkaart geactiveerd moet worden?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi prepaidgebruiker2, van harte welkom op de Community en leuk dat je PrePaid gebruikt! Op het PrePaid-kaartje staat de 'houdbaarheidsdatum'. Wil je controleren wat hierop staat? Anders geeft ​@Occaj twee goede alternatieven. Je kan uiteraard een nieuwe simkaart of eSIM bestellen via deze pagina in Mijn Odido. Een andere snelle manier is om één van onze shops binnen te lopen. Op deze pagina zie je precies waar onze shops zitten en of er een in de buurt is. Laat je het me weten of het hiermee lukt? Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, zet dan je geboortedatum, postcode en huisnummer nog in je profiel. Dan kijk ik met alle plezier met je mee! 😄

Hoi prepaidgebruiker2, van harte welkom op de Community en leuk dat je PrePaid gebruikt! Op het PrePaid-kaartje staat de 'houdbaarheidsdatum'. Wil je controleren wat hierop staat? Anders geeft ​@Occaj twee goede alternatieven. Je kan uiteraard een nieuwe simkaart of eSIM bestellen via deze pagina in Mijn Odido. Een andere snelle manier is om één van onze shops binnen te lopen. Op deze pagina zie je precies waar onze shops zitten en of er een in de buurt is. Laat je het me weten of het hiermee lukt? Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, zet dan je geboortedatum, postcode en huisnummer nog in je profiel. Dan kijk ik met alle plezier met je mee! 😄

Dag Marciano,

Er staat wel op het kaartje TMN06982. En een PIN en PUK code, verder niets.
Langsgaan in een shop is geen optie.
Kunnen jullie niet zien of de juiste kaart is opgestuurd?
Of jullie sturen een nieuwe op? Hij is niet bij ons bezorgd, een fout van Postnl.
Bedankt voor je reactie.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, ik kan niet zien of de juiste kaart is opgestuurd, maar ik kan wel een nieuwe opsturen. Je gaf aan dat je huidige simkaart nog wel werkt. Wat is de reden dat je een nieuwe simkaart nodig hebt? Om kosten te besparen (een nieuwe simkaart kost € 5,09 of € 10 als ik 'm bestel) zou ik je huidige simkaart blijven gebruiken. Ik heb zojuist een verificatiecode per SMS gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan bestel ik de nieuwe simkaart voor je mocht je dit alsnog wensen! 

Dag Marciano,

De nu gebruikte sim is een grote kaart uit 2009. Simkaartnummer staat in mijn profiel.
Voor de huidige telefoon is een 3 in 1 nodig.
Ook lees ik over de coulance regeling, waarbij de vervangende simkaart gratis zou zijn bij zo'n oude simkaart.
Sms code zojuist toegestuurd is 8567532.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor de verificatiecode en de terugkoppeling! Ik heb zojuist een nieuwe simkaart voor je besteld en de kosten kwijtgescholden. Normaal gesproken duurt het 1-3 werkdagen voordat je 'm ontvangt, maar op jouw woonadres is de kans groot dat het langer duurt. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen en als je hulp nodig hebt om de nieuwe simkaart te activeren? Ik hoor het graag van je en dan sta ik voor je klaar! 😄

👍, heel veel dank en ik laat het weten.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, yes dat is helemaal goed en uiteraard geen dank!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Marciano, vandaag ontvangen en de simwissel is gelukt. Dank.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, superfijn dat je de nieuwe simkaart hebt ontvangen en dat het is gelukt! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen