Skip to main content

2 dagen geleden verlenging besteld:

bestelnummer 220406541.

Net gebeld met Service. Kunnen niet annuleren.
Beetje raar, en lijkt me onmogelijk. Graag uitzoeken en alsnog annuleren.
Wil een verlenging mét toestel.

Wat voor abonnement had je en wat voor abonnement heb je genomen?

Wat voor abonnement had je en wat voor abonnement heb je genomen?

Go (Unlimited data & bellen)
naar 
Hello (zoals het op het contract staat)

Ja hello is inderdaad nieuw. Is het contract misschien direct ingegaan? Bij een verlenging is geen bedenktijd.  Misschien kun je gebruik maken van toestelflexibiliteit

Ja hello is inderdaad nieuw. Is het contract misschien direct ingegaan? Bij een verlenging is geen bedenktijd.  Misschien kun je gebruik maken van toestelflexibiliteit

In het contract staat vermeldt:

Activeringsdatum aansluiting: 19-10-2024
Je mag je contract tussentijds vernieuwen naar een abonnement met toestel. Bekijk de mogelijkheden en
voorwaarden op www.odido.nl/toestelflexibiliteit

Dus ja, het kan. Maar wel pas na 30 dagen ná de ingangsdatum (→ 18-11-2024), wat bij mij als absurd overkomt.
In de voorwaarden staat ook:

Als je het Nieuwe abonnement telefonisch of online (koop op afstand) afsluit, geldt er een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen (volgens de Wet Koop op Afstand).

Het is via de webshop (online dus) afgesloten. Én het is een nieuw abonnement/contract.
In dat geval zou de activeringsdatum (contractdatum) direct moeten ingaan.
Een tegenstrijdigheid dus, of zie ik het fout?
Waarom zo moeilijk doen … <zucht>

Je sluit geen nieuw contract af, je verlengt. Dus je hebt al het product wat je online hebt afgesloten kunnen testen en ervaren. Iets waar je normaal die 14 dagen voor hebt.

Gelukkig heb je de clausule voor het toevoegen van een toestel aan je abonnement gevonden.

Het zit wel iets ingewikkelder in elkaar sinds de overgang van T-Mobile naar Odido.
Het oude contract was onder T-Mobile. Het nieuwe onder Odido (obviously).

Navraag bij een derde partij: het vorige contract/abonnement was on der T-mobile. Het nieuwe onder Odido. Kun jij de voorwaarden van elk vergelijken?

Antwoord:

In your situation, it seems that Odido (previously T-Mobile Netherlands) may indeed consider your new plan with different conditions as a new contract rather than just a continuation of your previous one. This is especially true since the service provider has rebranded from T-Mobile to Odido and has introduced different types of plans, particularly focusing on new data policies like unlimited data​.

When terms such as the amount of data allowed are changed (for example, from unlimited to 20 GB), along with the name of the plan, this usually suggests a new contract. This is because the conditions you are agreeing to have significantly changed compared to your original contract under T-Mobile.

However, Odido might consider it a continuation in terms of maintaining your relationship with the provider, but legally, the different terms and plan structure would likely classify it as a new agreement. For a more specific answer regarding how Odido views this transition, it may be best to contact their customer service directly.

Tijdens het afsluiten van de overeenkomst stond er ook dat ik 15 dagen bedenktijd had. Dit komt overeen met het afsluiten van een contract op afstand, en de activeringsdatum in oktober.
Graag wil ik dat een Odido medewerker hierop reageert.

Hi @JPvEngelen, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard geef ik je graag wat meer duidelijkheid over het annuleren van je bestelling. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je Sim Only bij ons verlengd hebt via de website. In verband met de Wet Koop op Afstand heb je ook dan recht op een bedenktijd van tenminste 14 dagen. De verlenging heb ik daarom direct voor je geannuleerd, maar we zouden het natuurlijk nog steeds leuk vinden als je een tijdje bij ons blijft. Mocht je benieuwd zijn naar ons aanbod, neem dan gerust eens contact op met onze verkoopafdeling door te bellen met telefoonnummer 0800 0092. Ik weet zeker dat we iets moois voor je hebben! Als je nog vragen hebt voor nu, dan weet je mij te vinden.

Hi @JPvEngelen, goed dat je de Odido Community gevonden hebt! Uiteraard geef ik je graag wat meer duidelijkheid over het annuleren van je bestelling. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je Sim Only bij ons verlengd hebt via de website. In verband met de Wet Koop op Afstand heb je ook dan recht op een bedenktijd van tenminste 14 dagen. De verlenging heb ik daarom direct voor je geannuleerd, maar we zouden het natuurlijk nog steeds leuk vinden als je een tijdje bij ons blijft. Mocht je benieuwd zijn naar ons aanbod, neem dan gerust eens contact op met onze verkoopafdeling door te bellen met telefoonnummer 0800 0092. Ik weet zeker dat we iets moois voor je hebben! Als je nog vragen hebt voor nu, dan weet je mij te vinden.

Dank je wel “Sam van Odido”. Blijkt dat ik toch niet “gek” was ;-)
Verlenging mét telefoon deze keer.

Hoi JP, graag gedaan namens Sam. Heb je al een toestel op het oog? 😄

Hoi JP, graag gedaan namens Sam. Heb je al een toestel op het oog? 😄

De 16 Pro Max. Maar ik ga volgende week naar een winkel. Zal toch moeten wachten tot mid okt.

Reageer