OK. Komt ie.
Want is dit raar, of denk ik dat alleen maar?
Ik heb een Odido contract met 3 abonnementen. Dat was T-Mobile. Dat was daarvoor Vodafone. Eigenlijk allemaal 1 en dezelfde provider. Ik ben dus een trouwe klant met dezelfde telefoonnummers en dezelfde aansluiting en alles hetzelfde.
De telefoon gaat en ik krijg iemand aan de lijn die zegt dat ik kan verlengen. Mooi zo. Alleen maar voordelen. Goedkoper, sneller, meer opties en punten om in te zetten op aanvullende diensten. Maar ook: alle abonnementen op 1 contract, met 1 factuur, op 1 adres.
Da’s OK. Verleng maar.
En nu wordt ik bedolven onder SMS berichten, mailtjes, bijsluiters met voorwaarden, tarieven, uitleg en nog zo wat.
Maar ook: er gaat een SIM omgewisseld moeten worden (waarom?). Nu al geleverd via een strenge procedure aan de deur, met je paspoort en een kopie, een pinbetaling en een kopie, 2 handtekeningen. Allemaal aardig en netjes. Maar het overzetten gaat pas ergens eind april gebeuren.
En ik krijg ineens allemaal berichten over “de oude provider is akkoord”, “je mag je nummer meenemen”, “jouw abonnement wordt overgezet”.
Wanneer mijn contract ophoudt bij Odido, neemt de nieuwe provider (Odido) het contract over.
Wanneer het contract overgaat, dan is er schijnbaar een tijdelijk ander mobiel nummer actief.
Vaag!
Ik zit bij Odido, ik blijf bij Odido,
“We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.”
“We maken het makkelijker en zorgen dat het leuk blijft.”
Dus:
Ondertussen vraag ik me dus af of er straks niet ineens van alles en nog wat anders is, bestaande kortingen vervallen, tarieven wijzigen, dingen toch anders uitpakken dan ik mogelijk mag verwachten. Ik snap in ieder geval niet waarom dit proces zo loopt.