Skip to main content
Antwoord

Sim niet te activeren door nummerbehoud

• October 31, 2025
  • 7 reacties
  • 44 Bekeken

Geachte,

Een tijdje terug een sim-only kinderabonnement besteld en ook ontvangen,

Kaartje was binnen twee dagen binnen maar activeren kon niet, omdat het abonnement van te behouden nummer nog binnen termijn (2 jaar) liep. Deze is pas medio 2026 afgelopen.

Hiervoor bij Odido per telefoon / chat en in de winkel verzocht het abonnement direct in te laten gaan zonder nummerbehoud. Dit schijnt niet te kunnen, evenals dit abonnement te annuleren en een nieuwe sim te starten.

Wel schijnt het abonnement toch sowieso na 4 maanden in te gaan. Waarom kan het dan wel, of zit ik dan met een technisch onbruikbaar abonnement tot nummer van Lebara wel overgenomen wordt?

Alvast dank en fijne dag

Beste antwoord door StiBe

Goedemorgen ​@StiBe dank voor het delen van je gegevens! Ik heb zojuist het abonnement per direct van start laten gaan. Ik heb het dubbelgecheckt en het abonnement staat op actief, sinds vandaag. Je kunt er vanaf nu gebruik van maken! 

Laat je weten of alles naar behoren werkt? Ik hoor het graag van je! 

Thx Pharwin, alles lijkt in orde👍

Wel apart dat je collega's bij chat, telefoon en winkel die niet voor elkaar hebben gekregen.

Groeten 

Stijn

7 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@StiBe, tof dat je onze community hebt gevonden, welkom! Wat leuk dat je bij ons hebt gekozen voor Start Slim abonnement, goede keus! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Als je Nummerbehoud hebt aangevraagd, zal het abonnement pas van start gaan zodra je nummer naar ons is overgezet per de eerstmogelijke datum. Dat is vaak na het einde van je abonnement bij je huidige provider, zodat dubbele kosten voorkomen kunnen worden. 

Mocht je het Nummerbehoud niet meer willen, kan het abonnement altijd eerder van start gaan. Dit zoek ik graag voor je uit! Gaat het om het nummer uit je profiel of een ander nummer? Ik mis alleen nog de laatste cijfers van je bankrekeningnummer ter verificatie in je profiel. Zou je die voor mij kunnen invullen? Mocht het om een ander nummer gaan, vermeld dan ook meteen het juiste nummer. Dan heb ik alles compleet en kan ik voor je uitzoeken of het mogelijk om het abonnement eerder van start te laten gaan! 

• Auteur
  • November 5, 2025

Hey Pharwin,

Dank voor je antwoord.

Ik heb de IBAN toegevoegd aan mijn profiel.

Mobiel nummer waar het om gaat is kinderabonnement [verwijderd door moderator, plaats privégegevens nooit openbaar maar altijd in je profiel!]

Ik hoop dat het mogelijk is om nummerbehoud te annuleren en het abonnement direct in te laten gaan,

Grtz

Stijn

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@StiBe geen dank! Goed nieuws: ik zie dat het mogelijk is om het abonnement direct van start te laten gaan. Om dit in orde te kunnen maken, moet ik alleen een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb zojuist een verificatiecode per sms naar je nummer verstuurd. Zou je die met mij kunnen delen? Daarnaast heb ik ook het ordernummer van de Start Slim bestelling nodig. Zou je die ook met mij kunnen delen? 

Zodra ik ze van je heb ontvangen, kan ik het abonnement per direct in laten gaan. Ik zie je reactie graag tegemoet! 

• Auteur
  • November 6, 2025

Hey Pharwin,

Gegevens zijn toegevoegd in mijn profiel.

Grtz

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@StiBe dank voor het delen van je gegevens! Ik heb zojuist het abonnement per direct van start laten gaan. Ik heb het dubbelgecheckt en het abonnement staat op actief, sinds vandaag. Je kunt er vanaf nu gebruik van maken! 

• Auteur
  • Antwoord
  • November 9, 2025

Thx Pharwin, alles lijkt in orde👍

Wel apart dat je collega's bij chat, telefoon en winkel die niet voor elkaar hebben gekregen.

Groeten 

Stijn

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@StiBe geen dank en graag gedaan, fijn dat alles in orde lijkt! De reden waarom ze het daar niet voor elkaar konden krijgen, durf ik niet te zeggen. Maar wel fijn dat het via deze weg is gelukt! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je. Voor nu lekker genieten van je Start Slim abonnement! 😄