Skip to main content
Beantwoord

Probleem GSMweb -> wel verlengd, wel betalen, geen telefoon

• June 7, 2025
  • 77 reacties
  • 1507 Bekeken

Hi. Ik loop vast en van het kastje naar de muur. Heb mijn contract verlengd via GSMweb met toestel maar deze wordt niet geleverd. Inmiddels meerdere keren telefonisch contact gehad en gemaild om de boel te annuleren en terug te laten betalen zodat ik elders kan verlengen. Geen reactie. Odido stelt zich ook weinig hulpzaam op. Geven aan een onderzoekscase te maken, doen ze niet. Sturen me door naar GSMweb terwijl ik aangeef dat ze niet reageren. De afbetaling van het toestel moet worden stopgezet en de verlenging via GSMweb moet worden geannuleerd. GSMweb doet het niet en Odido doet ook niks. Wat te doen?

PS ik heb nooit eerder problemen gehad met GSMweb maar nu hoor ik het alom. Moet Odido niet het partnership opzeggen? Dit helpt ook niet in de beeldvorming van Odido

Beste antwoord door eric

De verkoper is gsmweb, die heeft jou een Odido abonnement verkocht. Zij leveren zelf een telefoon uit eigen voorraad/inkoop. Je zult dus echt bij gsmweb moeten zijn.

77 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 7, 2025

Hallo ​@Martinus_1977 

GSMweb dient de verlenging te annuleren, dit geven ze dan door aan Odido zodat ook zij de verlenging kunnen annuleren.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • June 7, 2025

Ja dat is juist het probleem. Ik heb wel zowel telefonisch als via mail geannuleerd en verzocht dit door te geven aan Odido. Dit doen ze dus niet. Daarom heb ik contact met Odido opgenomen. Kastje muur verhaal.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • June 7, 2025

De verkoper is gsmweb, die heeft jou een Odido abonnement verkocht. Zij leveren zelf een telefoon uit eigen voorraad/inkoop. Je zult dus echt bij gsmweb moeten zijn.

• Auteur
  • June 7, 2025

En wat doe je dan als zij niet reageren maar Odido wel namens hen blijft incasseren? Het kan niet zijn omdat GSMweb niet reageert ik onbeperkt blijf afbetalen aan niks. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 7, 2025

Dan is het nog de verkoper die jij moet aanklagen. Odido kan hier niet zelfstandig handelen omdat zij alleen uitvoerd wat jij met die verkoper hebt afgesproken. 

Retailers kunnen soms goedkopere/andere toestellen inzetten in hun webshop maar als je te maken wilt hebben met 1 partij, dan dien je direct bij een operator te bestellen. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 7, 2025

@Martinus_1977 Heb je geen track & Trace nummer gekregen?

Wanneer heb je dit abonnement afgesloten? Is het bij Post.nl of DHl kwijtgeraakt? Dan moet GSM een onderzoek instellen (kost wel even tijd) ook bij de vervoerders kan je met T&T navraag doen!

Zoals Eric al zegt heb je daar het toestel gekocht dus GSMWEB is ook verantwoordelijk voor de oplossing. 
Verzamel zoveel mogelijk bewijs, contract  enz. En stuur ze een aangetekende brief waarin je ze sommeert om te leveren wat in het contract staat of te bewijzen dat jij de telefoon hebt ontvangen,

Ik wens je veel succes! 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 7, 2025

@Martinus_1977  Lees mijn handtekening (zie onderschrift) vul echt alles in wie weet kan een moderator je nog een advies geven en hebben ze een tip voor je! 
Wij klanten kunnen niets lezen waar privé achter staat! 
Groetjes

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Martinus, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Wat iedereen hierboven zegt klopt inderdaad. GSMWeb moet je toestel opsturen of je bestelling annuleren. Niet leuk dat ze dit niet in orde hebben gemaakt. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En stuur je me ook je ordernummer van GSMWeb? Ik kan niks beloven, maar ik ga m’n uiterste best doen om te kijken of ik via een contactpersoon je bestelling kan laten annuleren! 😊

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 16, 2025

Niet-geleverde telefoons, lange wachttijden en onbereikbare klantenservice: klachten GSMweb stapelen zich op | Economie | bndestem.nl

• is een nieuwe Poster
  • July 8, 2025

Goedemiddag Martinus, van harte welkom op de community en ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Wat iedereen hierboven zegt klopt inderdaad. GSMWeb moet je toestel opsturen of je bestelling annuleren. Niet leuk dat ze dit niet in orde hebben gemaakt. Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? En stuur je me ook je ordernummer van GSMWeb? Ik kan niks beloven, maar ik ga m’n uiterste best doen om te kijken of ik via een contactpersoon je bestelling kan laten annuleren! 😊

Hi Marciano, 
Ik zit in dezelfde situatie en ben redelijk radeloos hoe nu verder. 
De benodige info staat in m’n profiel, zou je ook een poging willen wagen om mijn bestelling bij GSMWeb te annuleren?
Bij voorbaat dank!
Mvg,
Tim 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@tim-023, van harte welkom op onze community! In principe hoor je hiervoor bij GSMweb aan te kloppen, omdat je via hen het abonnement hebt afgesloten. Krijg je geen contact met ze? Je kunt ze bereiken door te bellen naar dit nummer: 020-7766355. Mocht dat niet lukken, kan ik voor je kijken of het mogelijk is om een verzoek hiervoor in te dienen. 

Dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er in ons systeem onder je nummer bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Kijk ik daarna meteen met je mee!

• is een nieuwe Poster
  • July 10, 2025

Hoi ​@tim-023, van harte welkom op onze community! In principe hoor je hiervoor bij GSMweb aan te kloppen, omdat je via hen het abonnement hebt afgesloten. Krijg je geen contact met ze? Je kunt ze bereiken door te bellen naar dit nummer: 020-7766355. Mocht dat niet lukken, kan ik voor je kijken of het mogelijk is om een verzoek hiervoor in te dienen. 

Dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er in ons systeem onder je nummer bekend is. Zou je de juiste 4 cijfers kunnen invullen en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Kijk ik daarna meteen met je mee!

Hi ​@Pharwin van Odido bedankt voor je vlotte reactie. 
Het telefoonnummer van GSMweb is afgesloten (wordt verwezen naar livechat maar die is ook gesloten. Emails reageren ze niet op. Het zou heel fijn zijn als je me kunt helpen met het annuleringsverzoek want ik loop nu vast. 

De laatste cijfers van mijn bankrekeningnummer heb ik net aangepast in mijn profiel..

Bij voorbaat dank voor je hulp!

@Pharwin van Odido zou u mij ook kunnen/willen helpen? Ook ik zit met hetzelfde probleem. Op 4 mei mijn abonnement van Odido verlengd bij gsmweb. De telefoon samsung S25 met beschermglas en hoesje zou ik diezelfde week nog ontvangen, maar niks gekregen. Telefonisch contact gehad met ze, die week erop zou het komen. Weer niks ontvangen, email gedaan, kreeg uiteindelijk reactie dat ze leveringsl problemen hadden, die week erop zou ik het echt ontvangen.  Uiteraard weer niks ontvangen. Geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar verbinding word gewoon verbroken. Weer een email gedaan, niks geen reactie. Weer Geprobeerd te bellen, zelfde verhaal. Chat functie werkt ook niet meer. Gisteren vervolgens weer een mail gedaan dat ik er klaar mee ben en dat ik mijn contract wil laten herroepen. 

Ben er zo klaar mee! 

Met vriendelijke Nathalie 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 10, 2025

Contract herroepen mag, maar dat moet je met de verkoper regelen. Odido zal dat van hen doorkrijgen en b.v. ook de verkoopcommissie en toestelbetaling dan niet krijgen.

Het toestel,  wat uit de eigen inkoop/ voorraad van gsmweb komt zul je dan moeten terugsturen naar hen.

@eric tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niets ontvangen. Gsmweb is totaal niet te bereiken, op email wordt niet gereageerd en die chat die doet het ook niet meer. Heb ze gisteren weer een email gedaan voor herroeping van mijn contract, voel er niet veel voor om voor iets te gaan betalen wat ik niet heb ontvangen. Het is 1 grote bende dat gsmweb!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • July 10, 2025

Tja, er zijn genoeg fora waar men reviews over retailers zoals gsmweb achterlaat. Zij zijn soms wat goedkoper met toestellen vanwege grijze import en wat mindere klantenservice . Als je bij een retailer koopt is dat juridisch de verkoper. Misschien heb je en rechtsbijstand verzekering maar stuur dan eerst een aangetekende brief naar hen waarin je de overeenkomst ontbindt / annuleert. 

Wel heel vervelend en de providers zouden misschien geen relatie met zo'n partij moeten aangaan. Maar Gsmweb bestaat al heel lang in Nederland,  dus zal het ook wel vaak goed gaan.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@tim-023 en ​@NathalieWillems, allebei bedankt voor het invullen van je profiel! Niet fijn dat GSMWeb niets meer van zich heeft laten horen. Ik heb de vraag inmiddels uitstaan bij mijn collega die nauw contact heeft met deze partner. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik het jullie direct weten. Ik zet ook alvast cases klaar om door te sturen naar de juiste afdeling en GSMWeb. Willen jullie onderstaande vragenlijst zo volledig mogelijk invullen?

• Wat is de naam van de verkoper die je hebt gesproken? (indien bekend)
  • Hoe heb je contact gehad met GSMWeb? (telefonisch, mail, winkel)
  • Wanneer heb je precies contact gehad met GSMWeb (datum)?
  • Wat is in het kort je vraag/klacht?
  • Wat was de reactie van GSMWeb (als je een reactie hebt ontvangen)?
  • Ben je te bereiken op het 06-nummer dat in je profiel staat?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet en dan ga ik ermee aan de slag!

Hoi ​@tim-023 en ​@NathalieWillems, allebei bedankt voor het invullen van je profiel! Niet fijn dat GSMWeb niets meer van zich heeft laten horen. Ik heb de vraag inmiddels uitstaan bij mijn collega die nauw contact heeft met deze partner. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik het jullie direct weten. Ik zet ook alvast cases klaar om door te sturen naar de juiste afdeling en GSMWeb. Willen jullie onderstaande vragenlijst zo volledig mogelijk invullen?

Goede middag! U bent geweldig!

Naam van verkoper weet ik niet.

Op 4 mei heb ik online via hun website mijn  contract verlengd. 

Op 8 mei heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice die vertelde dat er wat vertraging was, de telefoon en accessoires kwamen die week erop. Prima, gezegd dat ikzelf 2 weken op vakantie ben of of iemand anders dan voor mij kan tekenen. Dat was geen probleem.

27 mei een email gestuurd met de vraag waar de telefoon bleef, 10 juni pas een reactie terug dat de levering van het toestel vertraging had endat ik hem die week erop zou ontvangen, met excuses en hun zouden er een extra accessoire bij doen als blijk van hun begrip en waardering. 

Daarna niks meer gehoord of gelezen van ze. Nog geprobeerd via de chat, maar die is niet meer te vinden, telonisch contact geprobeerd,  maar verbinding wordt gelijk verbroken. 

Vervolgens 9 juli weer een aantal keer geprobeerd te bellen, weer verbinding verbroken. Toen het nummer gebeld om een abonnement af te sluiten, maar deze beste man kon mij ook niet verder helpen of doorverbinden met de desbetreffende afdeling. Toen was ik er helemaal klaar mee, hun een email gedaan dat ik mijn contract wil laten herroepen. 

Wat ik graag wil is dat ze mijn contract ontbinden zodat ik gewoon via Odido zelf mijn abonnement kan verlengen.

Ik ben bereikbaar op het nummer in mijn profiel! 

Alvast heel erg bedankt voor de moeite.

• July 11, 2025

Beste ​@Marciano van Odido 

zou u mij ook kunnen/willen helpen? Ook ik zit met hetzelfde probleem.

Op 21 juni mijn abonnement van Odido verlengd bij gsmweb. De telefoon Apple iPhone 16 Pro 256GB, maar niks gekregen.

Geprobeerd telefonisch contact te krijgen, maar verbinding word gewoon verbroken. Mijn mails blijven onbeantwoord. Live Chat functie via website werkt ook niet. 

• Wat is de naam van de verkoper die je hebt gesproken? online via website verlengd 
  • Hoe heb je contact gehad met GSMWeb? nee, ze zijn onbereikbaar 
  • Wanneer heb je precies contact gehad met GSMWeb (datum)? op 21-06-2025 contract online verlengd 
  • Wat is in het kort je vraag/klacht? wel verlengd maar mobiel niet ontvangen
  • Wat was de reactie van GSMWeb (als je een reactie hebt ontvangen)? ik ontvang geen reactie 
  • Ben je te bereiken op het 06-nummer dat in je profiel staat? ja

• is een nieuwe Poster
  • July 11, 2025

Heel fijn, bedankt voor de hulp!
Bij deze mijn antwoorden:

Geen, online afgesloten
    Mail, maar geen antwoord.
    24 juni, 8 en 9 juli mails gestuurd, geen antwoord.

Ik wil dat ze mijn contract ontbinden zodat ik via Odido zelf mijn abonnement kan verlengen.

Geen
    Ja

Mvg, 

Tim

• July 13, 2025

Hallo allemaal, waar Odido even aan voorbij gaat is het volgende. In geval van contractverlenging geeft Odido akkoord aan de derde partij (gsmweb). Als er nu zoveel klachten zijn en verwerkt door BnnVara etc misschien deze derde partij even blacklisten totdat prroblemen significant zijn opgelost. Kortom, wil Odido zich wel verbinden met partijen als Gsmweb die zich met oplichting momenteel veel klanten benadeeld. Odido kan heel makkelijk een verlenging niet accepteren, voorkomt veel ellende en genoeg alternatieven zoals de service van Odido zelf. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@NathalieWillems ​@tim-023, bedankt voor alle informatie! ​@vad_nlp, uiteraard neem ik jou hier ook direct in mee. Het ligt inmiddels bij de juiste contactpersoon. Ik heb op dit moment nog geen zicht op de situatie of hoelang het ongeveer duurt voordat ik een reactie krijg. Ik verwacht dat mijn collega en de contactpersoon met GSMWeb wat tijd nodig hebben om e.e.a. te onderzoeken. Maar geen zorgen, ik houd me hieraan vast tot het voor jullie is opgelost. Mocht er geen reactie komen in dit topic van mij, dan heb ik nog geen reactie ontvangen. Maar weet dat ik ermee bezig ben. Een reactie in dit topic mag altijd. Ik geef dan graag een update als deze er is!

Goedemorgen ​@NathalieWillems ​@tim-023, bedankt voor alle informatie! ​@vad_nlp, uiteraard neem ik jou hier ook direct in mee. Het ligt inmiddels bij de juiste contactpersoon. Ik heb op dit moment nog geen zicht op de situatie of hoelang het ongeveer duurt voordat ik een reactie krijg. Ik verwacht dat mijn collega en de contactpersoon met GSMWeb wat tijd nodig hebben om e.e.a. te onderzoeken. Maar geen zorgen, ik houd me hieraan vast tot het voor jullie is opgelost. Mocht er geen reactie komen in dit topic van mij, dan heb ik nog geen reactie ontvangen. Maar weet dat ik ermee bezig ben. Een reactie in dit topic mag altijd. Ik geef dan graag een update als deze er is!

Super bedankt! We wachten "geduldig" af 😅Echt Top service ❤️

• is een nieuwe Poster
  • July 15, 2025

Hallo allemaal. Ik zit in dezelfde situatie als jullie. Wacht sinds 33 dagen op mijn gsm toestel via GSMWEB en heb gisteren een mail gestuurd om de boel op te zeggen wat na 30 dagen kan volgens hun voorwaarden. Ik verwacht er niet veel van want telefonisch en via livechat geen reactie meer, emails worden ook niet beantwoord. Ik heb 1 geluk dat ik voor het toestel nog geen betalingsverzoek heb gekregen en dus nog niet betaald heb.

Mijn conclusie op deze zaken : abonnement word verlengd bij Odido dus verzekerd van 2 jaar klantenbinding voor Odido. GSMWEB strijkt de provisie op, goed voor hen. De klant hangt vast aan zijn verlengd abonnement en heeft geen toestel dus blijft in de kou staan.

Kom op Odido, hoelang gaan jullie dit volhouden?????

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag allen, bedankt voor de snelle reacties. Ik heb mijn collega’s inmiddels gesproken en zij gaan in gesprek met GSMWeb d.m.v. de cases met bovenstaande informatie die ik voor jullie heb doorgezet. Mijn collega’s van een andere afdeling (Channel Support) nemen heel binnenkort contact met jullie op en zij gaan ervoor zorgen dat er voor jullie een oplossing komt. Al jullie cases laat ik hieronder ook achter, zodat we die snel terug kunnen vinden en op die manier kan ik het toch nog voor jullie in de gaten houden. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat mijn collega’s het volledig naar wens zullen afronden.

​@NathalieWillems 78726521

​@tim-023 78726661

@vad_nlp 78726796

Mochten jullie tussendoor nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor jullie klaar en help voor zover het in deze situatie kan! 😊