Skip to main content

Goedenavond,

Helaas is postnl op 25 november mijn pakket met nieuwe telefoon 'kwijtgeraakt'

Nooit afgeleverd, niet voor getekend.

Een aantal dagen later Odido gevraagd een onderzoek in te stellen, formulieren ingevuld, bevestiging gekregen en sindsdien radiostilte.

Als ik de normale klantenservice bel kunnen ze niets vertellen want het ligt bij een specifieke afdeling, maar 'ik zou eind deze week zeker iets horen', als ik reageer op de laatst ontvangen mail van odido service krijg ik geen reactie.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe lang zo'n onderzoek duurt, en wat ik kan verwachten?

Ik snap dat er tijd overheen gaat maar ik begin ondertussen behoorlijk simpel te worden van het constant afwachten en niet weten waar ik aan toe ben.

Bedankt!

Waarom is dit jouw probleem? Als Odido afspreekt een telefoon af te leveren en dat niet doet, dan mag Odido dat fixen. En of Odido zelf iets niet op de post heeft gedaan, of dat de PostNL in hun opdracht het niet gelukt is, is niet jouw probleem.

Naar Odido zou de boodschap moeten zijn: jullie zouden leveren, heb je niet gedaan, schiet daar mee op.

Ik heb er wel begrip voor dat ze dat eerst willen onderzoeken, hoort nu eenmaal bij de procedure, er wordt helaas genoeg fraude mee gepleegd.

Maar ik heb geen idee welk tijdsbestek hierin normaal is.

Het nieuwe abonnement is inmiddels al ingegaan maar het voelt een beetje raar dat een deel van de overeenkomst nog niet is nagekomen terwijl dat wel al is gaan lopen.

Ik niet. Als dat 2-3 dagen zjin terwijl ze het onderzoeken als het alsnog aan kan komen, dan ben ik het met je eens.

Maar twee weken later is niet ok. Ze hadden na een week een ander apparaat op moeten sturen en ondertussen zelf met PostNL uitzoeken hoe klein de kans is dat het ding nog terecht komt, en anders het op de verzekering gooien (die dingen worden uiteraard verzekerd verstuurd).

Dat zou ik natuurlijk ook het liefst hebben gehad, maar ik kan hoog of laag springen, als ik de juiste afdeling / persoon niet te spreken krijg gebeurt er simpelweg niks. 

Dus probeer ik enigszins mijn geduld te bewaren al word ik met de dag minder happy ja

Ik zag dat er in de community weleens odido medewerkers achter de schermen meekijken naar zo'n onderzoek dus daar heb ik nu een beetje mijn hoop op gevestigd. 

Hoi gmg, van harte welkom op de Community en leuk dat je voor een nieuw toestel bent gegaan! Minder fijn dat PostNL je pakket kwijt is geraakt, maar geen zorgen. Jouw toestel komt hoe dan ook en vroeg of laat bij je. Daar zorgen we voor. Een onderzoek heeft altijd wel wat tijd nodig. Ik leg je graag (kort) uit waarom. We onderzoeken namelijk meerdere aspecten; vooral bij PostNL, waar we afhankelijk zijn van reacties vanuit hen. Maar ook verschillende afdelingen binnen Odido, zoals fraude om te zien of jouw toestel gebruikt wordt. Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb meteen meegekeken en ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en dat de juiste collega afgelopen zaterdag zijn team akkoord heeft gegeven om een nieuwe levering van jouw toestel in te plannen. Ik verwacht dat ze dit héél binnenkort doen. Mocht je eind deze week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag wat de status van jouw case (74832811) is. Maar ik verwacht dat ze binnen nu en enkele dagen van zich laten horen.

Excuses voor het ongemak dat je pakketje is kwijtgeraakt en dat je niets hebt gehoord. Tijdens het onderzoek wordt er inderdaad vanuit de onderzoekers niets gecommuniceerd, maar ik kijk altijd graag mee naar updates die collega's en PostNL uitwisselen. Ik hoop natuurlijk dat dit nooit meer gebeurd, maar mocht er ooit iets zijn, dan weet je dat je bij mij terecht kan voor updates. Voor nu heel erg bedankt voor je begrip en je geduld en ik hoop snel goed nieuws van je te krijgen of het je voor het eind van de week zelf te kunnen geven! 😊

Hoi gmg, van harte welkom op de Community en leuk dat je voor een nieuw toestel bent gegaan! Minder fijn dat PostNL je pakket kwijt is geraakt, maar geen zorgen. Jouw toestel komt hoe dan ook en vroeg of laat bij je. Daar zorgen we voor. Een onderzoek heeft altijd wel wat tijd nodig. Ik leg je graag (kort) uit waarom. We onderzoeken namelijk meerdere aspecten; vooral bij PostNL, waar we afhankelijk zijn van reacties vanuit hen. Maar ook verschillende afdelingen binnen Odido, zoals fraude om te zien of jouw toestel gebruikt wordt. Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb meteen meegekeken en ik zie dat het onderzoek inmiddels is afgerond en dat de juiste collega afgelopen zaterdag zijn team akkoord heeft gegeven om een nieuwe levering van jouw toestel in te plannen. Ik verwacht dat ze dit héél binnenkort doen. Mocht je eind deze week nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag wat de status van jouw case (74832811) is. Maar ik verwacht dat ze binnen nu en enkele dagen van zich laten horen.

Excuses voor het ongemak dat je pakketje is kwijtgeraakt en dat je niets hebt gehoord. Tijdens het onderzoek wordt er inderdaad vanuit de onderzoekers niets gecommuniceerd, maar ik kijk altijd graag mee naar updates die collega's en PostNL uitwisselen. Ik hoop natuurlijk dat dit nooit meer gebeurd, maar mocht er ooit iets zijn, dan weet je dat je bij mij terecht kan voor updates. Voor nu heel erg bedankt voor je begrip en je geduld en ik hoop snel goed nieuws van je te krijgen of het je voor het eind van de week zelf te kunnen geven! 😊

Ha Marciano,

Dankjewel voor de verduidelijking

Ik werd zaterdagmiddag door 1 van je collega's gebeld, ze was eigenlijk vrij maar oa gaan werken om mijn zaak af te handelen omdat er wat achterstand was bij de service afdeling.

Inmiddels is duidelijk dat hij echt bij postnl kwijtgeraakt is, toestel is nu gelukkig op afstand geblokkeerd en ik krijg een dezer dagen een nieuwe opgestuurd.

Eind goed al goed 🙂

Goedemorgen gmg, geen dank en fijn dat je zaterdag al gelijk bent gebeld! Ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe toestel en laat het me gerust weten als je 'm hebt ontvangen. Ook als je in de toekomst nog andere vragen hebt, start dan zeker een nieuw topic. De Community is er voor je. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 😄

Reageer