Skip to main content

Hi,

 

Sinds kort is glasvlezel aangelegd in mijn huis en heb ik Odido Thuis abbonement afgesloten + een sim only abbonement. Alleen loopt het proces niet heel erg soepel. 

Ik wil graag een abbonement voor 12 maanden voor zowel thuis als sim only, nu is het niet mogelijk om beide tegelijk af te sluiten (?).  Nu had ik had per ongeluk bij mijn sim only 24 maanden geselecteerd. 

 Ik heb de dag erna direct contact opgenomen met de klantenservice en blijkbaar diende het hele sim only abbonement geannuleerd worden. Alles was geregeld volgens de klantenserivce maar ik zou nog wel de geannuleerde simkaart ontvangen.

 

Nu kreeg ik 17 september een email van AMP groep over het afleveren van een bestelling met ordernummer wat ik niet kende, Blijkbaar hanteren Odido en AMP groep beide totaal verschilende ordernummers. Aangezien de klantenservice aangaf dat de geannuleerde simkaart al opgestuurd  was ging ik er vanuit dat deze was en heb ik de bestelling geweigerd.

 

Nu keek ik toevallig in mijn brievenbrus en daar lag een simkaart, degene die ik geannuleerd had. Ik heb dus de verkeerde geweigerd.  Waarom gaat de ene aangetekend en komt de ander gewoon per post? Het probleem is nu dat er staat het abbonement wat ik geannuleedd heb actief is en mijn nummer overgezet gaat worden en het juiste abbonement weer geannuleerd is (?). 

 

ik vind de hele bestelprocedure erg onduidelijk  en het lijkt wel of mobiel en internet twee verschilllende bedrijven zijn.  Als dit een voorbode is dan hoe het gaat lopen bij Odido dan weet ik niet of ik nog wel kant wil worden eerlijk gezegd.

Ik verneem graag hoe dit het beste nu opgelost kan worden, op de website van odido krijg voornamelijk foutmeldingen mbt tot status opvragen of als ik iets wil wijzigen.

 

Het juiste ordernummer is 220251186 (12 maanden), het onjuiste ordernr is 220206436.

 

Ik hoop dat jullie dit snel kunnen oplossen.


Groet,

 

Groet,

Renger 

Hallo @renger.vegting 

Odido heeft 2 bezorgpartners, PostNL en AMP groep, vul je community profiel even aan met het klantnummer van de sim only die niet geannuleerd is en de overige privé velden, een moderator kan deze dan voor je annuleren zodat je een nieuwe bestelling kan plaatsen.

Is het wel goed gegaan met thuis? Is het glasvezel al naar binnen gebracht en heb je al een afspraak met Guidion kunnen maken?


edit


Als ik de klantenservice bel dan vragen ze om mijn odido nummer, ik heb geen idee wat mijn odido nummer is. In principe wordt mijn egen nummer over 2 maanden overgezet.  

 

De chat is ook niet bereikbaar dus beland ik toch weer hier. Ik zie dat voor mobiel geen klantnr heb gekregen. alleen een ordernr. Ik heb zowel het klantnr van Tv en internet en in het ordernr die nog actief is en geannuleerd moet woren toegevoegd in mijn profiel.


Hoi Renger, leuk dat je voor zowel mobiel als Internet + TV bij ons kiest! Geen soepel begin, maar ik ga m'n best doen om dit zo snel mogelijk voor je om te draaien. Ik zie inderdaad dat de juiste bestelling is geannuleerd tijdens de bezorging en dat de ander geactiveerd is. Ik zie het te porteren 06-nummer, maar ik kan deze niet in ons systeem vinden. Ik denk dat mijn collega's van de klantenservice hetzelfde hebben en daarom naar je nummer hebben gevraagd. Heb je je nieuwe simkaart bij de hand? Hier staat een tijdelijk 06-nummer op. Wil je die hier aan me doorgeven of in je profiel zetten? Daar moet ik je wel op kunnen vinden. Ik kan de verkeerde bestelling dan annuleren, zodat je de juiste Sim Only van 12 maanden opnieuw kan doen. Ik hoor het graag van je! 


Hoi,

 

het tijdelijke nummer is 0614729177


Hoi Renger, bedankt voor het doorgeven van het tijdelijke nummer. Ik heb direct gekeken en ik zie dat mijn collega Ilona dit abonnement op 16 september al heeft opgezegd. Heb je je oude simkaart van je vorige provider nog? Als het goed is is deze (weer) actief. Er zijn geen actieve abonnementen of lopende bestellingen meer, dus als het goed is moet het lukken om opnieuw je Sim Only bestelling te doen voor 12 maanden. Bel voor de zekerheid eens met mijn collega's van Telesales op 0800-0092 (optie 2). Dan kunnen zij stap voor stap met je meekijken en assisteren, zodat alles goed gaat. Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt!


Hoi,

 

bedankt voor je reactie. Ik heb mijn oude nummer nog, de overstap stond namelijk pas voor november gepland.  
 

Als ik het dus goed begrijp is er nu geen actief of aangevraagd mobiel abonnement voor mijn account en kan ik dus veilig een nieuwe aanvraag doen?

 

loopt de aanvraag van internet en tv nog wel? Ik heb hier eigenlijk niks meer over gehoord na aanvraag. Contract gaat wel pas 21 november in.

 

ik hoor het graag.

 

 groet,

 

Renger

 

 


Goedemorgen Renger, geen dank en fijn om te lezen dat je je oude nummer nog hebt. Er staat inderdaad niks meer open voor mobiel; geen bestelling, geen nummerbehoud en het abonnement dat gestart was, is opgezegd. Wat betreft Internet + TV, daar tag ik @Tommie van Odido en @Teresa van Odido voor. Wil een van jullie met Renger meekijken of alles goed gaat met zijn bestelling?

 


Hi,

 

Bednankt, dan wachht ik even de reactie van jouw collega’s af en dan vraag ik daar opnieuw een simonly aan. driemaal is scheepsrecht :)


Hoi @renger.vegting, ik heb het direct nagekeken voor je en geen zorgen! Alles loopt helemaal goed door voor je aanvraag van Internet. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana


Reageer