Skip to main content
Beantwoord

Nieuw mobiel abonnement maar huidige provider loopt nog

  • 29 May 2024
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

Hi,

Ik heb mijn mobiele abonnement van Vodafone laten overzetten naar Odido.
Ik heb nu al een sim kaart van Odido, maar het abonnement van mijn vorige provider wordt pas over 3 weken afgesloten, dan gaat ook het 06 nummer over.

  • Kan ik de Odido simkaart nu al gebruiken?
  • Moet ik 'm activeren? Hoe?
  • Moet ik al het abonnementen koppelen?

De mail en de wiki boden geen antwoord op deze vragen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Paul

2 reacties

Reputatie 2

Hoi Paul,
Ik ben ook overgestapt van Vodafone naar Odido dus ik denk dat ik je wel iets verder kan helpen. Je hoeft niets te doen en je Odido SIMkaart even ergens neerleggen en over 3 weken pas weer pakken (onthouden waar je hem neerlegt). Je kan je Odido SIMkaart nu nog niet gebruiken, dat kan pas op het moment dat je 06 nummer is overgezet van Vodafone naar Odido en daar krijg je vanzelf ook een SMS berichtje van, als reminder. 

Je hoeft zelf niets te activeren, dat gaat allemaal vanzelf en Odido gaat dan je abonnement koppelen aan je bestaande 06 nummer, die je nu meeneemt vanuit Vodafone. Op het SIMkaartje van Odido staat een tijdelijk nummer, daar hoef je niets mee te doen, gewoon lekker vergeten!

Dus, wachten tot over 3 weken (wanneer Odido je nummer overneemt vanuit Vodafone), en dan het SIMkaartje van Odido in je toestel stoppen (eerst die van Vodafone eruit natuurlijk). Heb je dan het SIMkaartje van Odido erin geplaatst dan ben je bereikbaar op het 06 nummer dat je meeneemt. Simpel eigenlijk 😉.

Veel plezier bij Odido, ik ben erg blij met mijn overstap 😁

En als je Mijn Odido wil gebruiken kan je dan ook een account aanmaken en inloggen om je gebruik in te zien van je abonnement. Kan je nu ook al wel aanmaken maar ik zou wachten tot alles rond is, dat gaat wat makkelijker.

Reputatie 4

Hi @MobielApple ,

Hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord, helemaal duidelijk zo!

Vriendelijke groet,
Paul

 

Reageer