Skip to main content

Nieuw bestelde telefoon al maand kwijt bij PostNL en nog geen oplossing vanuit Odido

• 10 februari 2025
  • 2 reacties
  • 84 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Op 7 Januari een nieuwe Iphone 16 Pro besteld en volledig betaald bij een verlenging. 

Als snel een bezorg bericht je van PostNL voor de geplande leverdatum. Alleen toen tot 2x maal vanuit PostNL een bericht dat het ze het bezorgbericht hebben moeten wijzigen. En daarna niets….. 

Dus maar contact opgenomen met Odido, gaan het uitzoeken je hoor van ons. Weer gebeld, lijkt er dat het bij PostNL mis gaat, we gaan een onderzoek instellen. Je krijgt een formulier, moet je retourneren en gaan we aan de slag. 

Geen formulier ontvangen uiteindelijk, dus maar weer gebeld. “Oh mn collega heeft idd geen formulier gestuurd” Krijg je nu van mij. Deze wel gekregen en teruggestuurd. Met 5 dagen horen wij uiterlijk van PostNL en kunnen we vervolgstappen nemen. 

Na zo’n twee weken wist Odido te melden dat ze bevestiging had gekregen dat het pakket inderdaad bij PostNL was kwijtgeraakt en dat ik een vergoeding kreeg van Eur. 3,40 per KG!! Dat was het bericht dat je ze had ontvangen van haar Teamlead en daar moest ik het maar mee doen. Jammer dat je meer dan 1000 euro kwijt bent maar meer kon ze niet doen. Case closed. 

Dus maar weer gebeld en nieuwe case geopend. “Ah ja, ik zie het al, collega heeft wel een onderzoek laten doen maar op een verkeerd account oid en niet via het juiste team. Vandaar dat rare antwoord. Of ik even een formulier wil ondertekenen voor een onderzoek. Duurt 5 dagen en dan weten we wat de status is en kunnen we vervolgstappen in gang zetten (geld terug of nieuwe telefoon).

Wij zijn nu weer 10 dagen verder en inmiddels een mooie collectie aan waardeloze uitspraken kunnen noteren waaronder klassiekers als: “Ik bel je dan en dan terug”, “Nee, kan je helaas niet doorverbinden naar een manager” “Nee, ik mag mijn naam niet zeggen vanwege privacy” “Moet ik overleggen met een teamleader, maar die zijn allemaal al naar huis”, “5 dagen, heeft ze dat beloofd? Lijkt mij wat kort” en hmm, heb berichtje gestuurd naar de desbetreffende collega, die is dan verplicht je te bellen”, “Je had gisteren gebeld? Zie dat mijn collega geen notitie heeft gemaakt, denk dat ie het lastige case vond”, “huh, ik zie dat de case al afgerond was” 

Uiteraard snap ik dat een in het leverproces zoekgeraakte telefoon zorgvuldig uitgezocht moet worden. Ik ben echter meer dan een maand verder, heb een telefoon betaald en niet ontvangen en lijkt een oplossing niet nabij. 

Als ik één tip mag geven: koop nooit maar dan ook nooit iets van waarde via Odido, gaat het mis dan ben je echt de pineut. Denk dat ik meer dan 25 jaar klant ben geweest van T-mobile en ben bang ook mn laatste jaar. Hoewel ik bang ben dat ook overstappen naar een andere partij een drama zal worden. 

Casenummer op verzoek beschikbaar. 

Uitgelichte reactie

11 februari 2025

Hoi T, van harte welkom op de Community en tof dat je bij ons blijft met je verlenging én met de nieuwe iPhone 16 Pro - goede keuze! Niet fijn dat je toestel is kwijtgeraakt bij PostNL en nog minder dat je deze ervaring met mijn collega's hebt gehad. Fouten maken is menselijk, maar van wat ik allemaal lees, is dit niet de service die je van ons mag verwachten. Excuses hiervoor. Ik wil je vanaf nu vragen alle communicatie via mij te laten lopen. Ik ga er voor je achteraan en ik stop niet voordat je jouw toestel in handen hebt. Ik zie inderdaad dat beide onderzoeken gesloten zijn, echter is er in dit geval niet de correcte en complete procedure gevolgd. Ik kan je op dit moment alleen om geduld vragen. Ik neem contact op met de collega's die hieraan hebben gewerkt om te achterhalen wat er precies is gedaan en tot hoever het onderzoek daadwerkelijk heeft gelopen. Wellicht moet ik het onderzoek opnieuw starten, maar het mooiste zou natuurlijk zijn als mijn collega's het verder kunnen oppakken vanaf waar ze gebleven zijn. Dit heeft uiteraard mijn voorkeur en ik doe m'n best om dit zo snel mogelijk op te laten pakken. Uit ervaring weet ik dat dit tijd kost. Tijdens het onderzoek zijn we namelijk afhankelijk van antwoorden vanuit PostNL en diverse afdelingen binnen Odido, die op zoek gaan naar het vermiste toestel. Uit ervaring weet ik ook dat dit helemaal goed komt, dat mag je nu van mij aannemen. Ik beloof je dat ik je hier in dit topic op de hoogte zal houden van de status van het onderzoek, maar mocht je tussendoor benieuwd zijn of is je geduld even op? Stuur me dan gerust een bericht. Ik kijk dan met alle plezier of er updates zijn.

Ik ga er nu direct verder mee aan de slag en je hoort snel van me! 😊

2 reacties

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 11 februari 2025

Zojuist wederom met 0800--090092 aan de lijn gehangen. Ook het tweede onderzoek blijkt inmiddels gesloten te zijn. Volgens de Odido medewerker is Odido “verplicht het pakketje te leveren bij onze koerier. PostNL moet zorgen dat het bij jullie komt. Dat doen ze niet maar wij hebben aan onze plicht voldaan’” Want dat PostNL niet levert niet en dat is niet het probleem van Odido”. Blijkbaar vervalt de leveringsplicht in de optiek van Odido als zij een derde partij inzetten voor distributie.” Ik heb echter wel recht een vergoeding per Kilogram. Want PostNL heeft wederom aangegeven het pakket te zijn kwijtgeraakt. Een nieuwe telefoon of geld terug is geen optie. 

Kan iemand bij Odido die wel weet hoe dit werkt mij aub helpen? 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Uitgelichte reactie

Hoi T, van harte welkom op de Community en tof dat je bij ons blijft met je verlenging én met de nieuwe iPhone 16 Pro - goede keuze! Niet fijn dat je toestel is kwijtgeraakt bij PostNL en nog minder dat je deze ervaring met mijn collega's hebt gehad. Fouten maken is menselijk, maar van wat ik allemaal lees, is dit niet de service die je van ons mag verwachten. Excuses hiervoor. Ik wil je vanaf nu vragen alle communicatie via mij te laten lopen. Ik ga er voor je achteraan en ik stop niet voordat je jouw toestel in handen hebt. Ik zie inderdaad dat beide onderzoeken gesloten zijn, echter is er in dit geval niet de correcte en complete procedure gevolgd. Ik kan je op dit moment alleen om geduld vragen. Ik neem contact op met de collega's die hieraan hebben gewerkt om te achterhalen wat er precies is gedaan en tot hoever het onderzoek daadwerkelijk heeft gelopen. Wellicht moet ik het onderzoek opnieuw starten, maar het mooiste zou natuurlijk zijn als mijn collega's het verder kunnen oppakken vanaf waar ze gebleven zijn. Dit heeft uiteraard mijn voorkeur en ik doe m'n best om dit zo snel mogelijk op te laten pakken. Uit ervaring weet ik dat dit tijd kost. Tijdens het onderzoek zijn we namelijk afhankelijk van antwoorden vanuit PostNL en diverse afdelingen binnen Odido, die op zoek gaan naar het vermiste toestel. Uit ervaring weet ik ook dat dit helemaal goed komt, dat mag je nu van mij aannemen. Ik beloof je dat ik je hier in dit topic op de hoogte zal houden van de status van het onderzoek, maar mocht je tussendoor benieuwd zijn of is je geduld even op? Stuur me dan gerust een bericht. Ik kijk dan met alle plezier of er updates zijn.

Ik ga er nu direct verder mee aan de slag en je hoort snel van me! 😊

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen