Op 7 Januari een nieuwe Iphone 16 Pro besteld en volledig betaald bij een verlenging.
Als snel een bezorg bericht je van PostNL voor de geplande leverdatum. Alleen toen tot 2x maal vanuit PostNL een bericht dat het ze het bezorgbericht hebben moeten wijzigen. En daarna niets…..
Dus maar contact opgenomen met Odido, gaan het uitzoeken je hoor van ons. Weer gebeld, lijkt er dat het bij PostNL mis gaat, we gaan een onderzoek instellen. Je krijgt een formulier, moet je retourneren en gaan we aan de slag.
Geen formulier ontvangen uiteindelijk, dus maar weer gebeld. “Oh mn collega heeft idd geen formulier gestuurd” Krijg je nu van mij. Deze wel gekregen en teruggestuurd. Met 5 dagen horen wij uiterlijk van PostNL en kunnen we vervolgstappen nemen.
Na zo’n twee weken wist Odido te melden dat ze bevestiging had gekregen dat het pakket inderdaad bij PostNL was kwijtgeraakt en dat ik een vergoeding kreeg van Eur. 3,40 per KG!! Dat was het bericht dat je ze had ontvangen van haar Teamlead en daar moest ik het maar mee doen. Jammer dat je meer dan 1000 euro kwijt bent maar meer kon ze niet doen. Case closed.
Dus maar weer gebeld en nieuwe case geopend. “Ah ja, ik zie het al, collega heeft wel een onderzoek laten doen maar op een verkeerd account oid en niet via het juiste team. Vandaar dat rare antwoord. Of ik even een formulier wil ondertekenen voor een onderzoek. Duurt 5 dagen en dan weten we wat de status is en kunnen we vervolgstappen in gang zetten (geld terug of nieuwe telefoon).
Wij zijn nu weer 10 dagen verder en inmiddels een mooie collectie aan waardeloze uitspraken kunnen noteren waaronder klassiekers als: “Ik bel je dan en dan terug”, “Nee, kan je helaas niet doorverbinden naar een manager” “Nee, ik mag mijn naam niet zeggen vanwege privacy” “Moet ik overleggen met een teamleader, maar die zijn allemaal al naar huis”, “5 dagen, heeft ze dat beloofd? Lijkt mij wat kort” en hmm, heb berichtje gestuurd naar de desbetreffende collega, die is dan verplicht je te bellen”, “Je had gisteren gebeld? Zie dat mijn collega geen notitie heeft gemaakt, denk dat ie het lastige case vond”, “huh, ik zie dat de case al afgerond was”
Uiteraard snap ik dat een in het leverproces zoekgeraakte telefoon zorgvuldig uitgezocht moet worden. Ik ben echter meer dan een maand verder, heb een telefoon betaald en niet ontvangen en lijkt een oplossing niet nabij.
Als ik één tip mag geven: koop nooit maar dan ook nooit iets van waarde via Odido, gaat het mis dan ben je echt de pineut. Denk dat ik meer dan 25 jaar klant ben geweest van T-mobile en ben bang ook mn laatste jaar. Hoewel ik bang ben dat ook overstappen naar een andere partij een drama zal worden.
Casenummer op verzoek beschikbaar.