Beantwoord

Krijg ik ooit mijn geld nog terug?! Bestelling geannuleerd, maar wel betaald.

  • 2 November 2023
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

Eindelijk een nieuwe telefoon besteld, vervolgens geannuleerd door een storing. Dat kan uiteraard gebeuren. Echter heb ik nu na een maand nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Na meerdere malen bellen met de klantenservice en zelfs de financiële afdeling krijg ik elke keer hetzelfde te horen:
Het duurt nog x aantal werkdagen en dan zou het teruggestort moeten worden.

Het begon bij een sms'je over de annulering, welke vermeldde dat ik het geld binnen 7 dagen zou ontvangen. Na deze 7 dagen te hebben afgewacht, nog steeds niks ontvangen. Klantenservice gebeld, die mij vertelden dat het hier om 7 WERKdagen gaat. Goed, prima kan een misverstand zijn vanaf mijn kant.

Na de 7 werkdagen hebben afgewacht, nogsteeds niks ontvangen. Weer gebeld met de klantenservice, die ineens zeiden dat het geen 7 werkdagen maar 10 werkdagen waren tot ik mijn geld terug zou krijgen. Dat vind ik zelf vrij raar, dat het er ineens 10 zijn geworden.

Vervolgens deze 3 extra werkdagen weer geduldig afgewacht, weer niks ontvangen. Weer gebeld, en ja hoor toen werd mij verteld dat het binnen 14 werkdagen op mijn rekening zou moeten staan. Allemaal leuk en aardig, maar niet wat je wilt horen. Dan probeert mevrouw van de klantenservice mij daarna ook nog een thuisabonnement aan te smeren. Helemaal niet de bedoeling van een klantenservice lijkt mij.

Goed nu 14 dagen na de annulering, wat een maand na besteldatum is.. Nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. In mijn mening is dit echt belachelijk. Als het gaat om een bedrag van bijvoorbeeld 30 euro zou ik het kunnen laten schieten maar nu gaat het om een erg fors bedrag.

Nu heeft de financiële afdeling mij inmiddels geholpen, maar ook daar moet ik WEER 7 dagen wachten tot ik reactie krijg. ik heb hier zelf compleet niks aan…
 

Na een klacht te hebben geplaatst op klachtenkompas, werd ik gebeld door Odido. Heel fijn, er zou een terugstortformulier aangevraagd worden. Dan zou ik binnen 7 dagen weer gebeld worden om te vragen of ik het geld zou hebben ontvangen, ja of nee. Dit is natuurlijk weer niet het geval.. Ook nog niks gehoord inmiddels van de financiële afdeling, die overigens ook contact met mij zou opnemen. Dit is wederom niet gebeurd.

 

Ik zit inmiddels al bijna 5 weken te wachten tot ik mijn geld terug heb.. Sorry maar dit is als bedrijf echt waardeloze service, en kan je ook niet maken tegenover klanten. Inmiddels 15 dagen buiten het wettelijke termijn dat ik geen geld heb ontvangen. Je zou bijna van fraude/oplichting uitgaan….

icon

Beste antwoord door Jeroen.berg 5 November 2023, 10:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Beste @Jeroen.berg  Ik ga dit doorzetten naar de moderator. Hopelijk kunnen ze je helpen.

Succes en fijn weekend! 

Ik heb toevallig de dag na het schrijven van dit bericht dan eindelijk mijn geld ontvangen. Het koste Odido wel 6 weken om dit voor elkaar te krijgen. Voor mij nooit meer Odido...

Ik heb uiteindelijk via 4 verschillende kanalen contact moeten opnemen met Odido voordat er uberhaupt actie werd ondernomen, ronduit belachelijk en onzin dat ik zelf achter zo iets aan moet gaan. Zelfs nooit een mail gehad dat een terugstortverzoek was ingediend, wat volgens de adviseurs van de chatbot wel het geval moest zijn. Het geld stond gewoon plots de volgende ochtend op mijn rekening.

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn geld weer terug heb en mag hopen dat Odido dit gewoon netjes op orde krijgt. Deze situatie wens ik namelijk geen enkel ander persoon toe, zelfs niet de mensen van Odido zelf...

Reageer