Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een geopende bestelling inruilen?

  • 29 July 2022
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Ik wil misschien gaan overstappen van een iPhone 13 Pro naar een Google Pixel 6 Pro (ivm de custom ROM’s die je erop kan zetten), alleen wou ik deze graag eerst uitproberen.

 

Ik wou dit toestel ontvangen icm een abonnements verlenging, maar ik vroeg me af, als ik de telefoon heb uitgetest, of ik deze dan nog kan inruilen / omwisselen. 
 

 

This topic has been closed for comments

5 reacties

Ik wou dit toestel ontvangen icm een abonnements verlenging, maar ik vroeg me af, als ik de telefoon heb uitgetest, of ik deze dan nog kan inruilen / omwisselen. 

Je hebt 14 dagen bedenktijd, dat betekent dat je het kan en mag testen en uitproberen maar niet meer (of langer) dan noodzakelijk om te beslissen of het wel of niet voldoet aan je verwachtingen.

Alles rondom de bedenktijd staat o.a. vermeld in de Bestel Voorwaarden ook op Consuwijzer vind je hierover allerhande aan informatie.

 

Natuurlijk geld dat bij het veranderen van de firmware naast de bedenktijd ook de garantie van het toestel vervalt.

Reputatie 2

Ik wou dit toestel ontvangen icm een abonnements verlenging, maar ik vroeg me af, als ik de telefoon heb uitgetest, of ik deze dan nog kan inruilen / omwisselen. 

Je hebt 14 dagen bedenktijd, dat betekent dat je het kan en mag testen en uitproberen maar niet meer (of langer) dan noodzakelijk om te beslissen of het wel of niet voldoet aan je verwachtingen.

Alles rondom de bedenktijd staat o.a. vermeld in de Bestel Voorwaarden ook op Consuwijzer vind je hierover allerhande aan informatie.

 

Natuurlijk geld dat bij het veranderen van de firmware naast de bedenktijd ook de garantie van het toestel vervalt.

Super bedankt voor de uitleg.

Dus stel ik verander de firmware niet, dan kan ik gewoon het toestel uit de verpakking halen en testen?

 

Dus stel ik verander de firmware niet, dan kan ik gewoon het toestel uit de verpakking halen en testen?

Het toestel mag je inderdaad uit de verpakking halen en uitproberen, je moet de bedenktijd eigenlijk (een beetje) zien alsof je naar een fysieke winkel gaat, een telefoon vastpakt en een beetje uitprobeert en kijkt of het voldoet aan je verwachtingen.

Dat betekent dus eigenlijk, geen week in gebruik nemen en er uren mee gaan bellen etc. vaak weet je wel met een paar dagen of een toestel voldoet of niet en heeft dit geen week nodig. Dit zorgt eigenlijk veelal voor waarde vermindering van het toestel en deze kan de verkopende partij in rekening brengen.

Reputatie 7
Badge +14

T-mobile verkoopt geen Pixel telefoons. De 14 dagen bedenk tijd geldt bij alle online aankopen, dus ook bij retailmarkt winkels die telefoons met abonnementen van providers verkopen.  Maar sommige hebben strengere eisen over hoe het product 'als nieuw ' weer ingeleverd moet worden.  Bedenk dat een winkel het toestel wel weer aan een volgende klant moet kunnen sturen. 

Reputatie 2

T-mobile verkoopt geen Pixel telefoons. De 14 dagen bedenk tijd geldt bij alle online aankopen, dus ook bij retailmarkt winkels die telefoons met abonnementen van providers verkopen.  Maar sommige hebben strengere eisen over hoe het product 'als nieuw ' weer ingeleverd moet worden.  Bedenk dat een winkel het toestel wel weer aan een volgende klant moet kunnen sturen. 

Heb zojuist een Pixel 6 Pro besteld via Belsimpel, wel raar dat T-Mobile deze zelf niet verkoopt, ook aangezien ik bij Belsimpel 31 dagen bedenktijd heb ipv 14 dagen.

 

Nog een reden dat ik altijd bij Belsimpel bestel is omdat ieder jaar met de release van de nieuwe iPhone er beloftes worden gedaan door T-Mobile over een snelle levering van het toestel. Dit is eindstand niet zo, en je moet meestal 2-3 weken wachten, terwijl als je exact hetzelfde abonnement met toestel bij Belsimpel haalt, je het binnen 1-3 werkdagen hebt…