Skip to main content
Beantwoord

IMEI niet herkend in winkel, kan de bestelling nu niet afhalen


Ik kreeg een SMS om de nieuwe Flip 6 op te kunnen halen in een odido Shop, eenmaal bij het afrekenen wordt de imei niet herkend en kan er niet afgerekend worden, ik kreeg de telefoon die klaarligt dus gewoon niet mee..

 

Kan dit opgelost worden? Accepteer alle geldige imei's, of laat ons gewoon afrekenen en verbeter het later in het systeem. Kan mijn bestelling nog aangepast worden naar een levering aan huis ipv in de winkel, zodat we die softwarefout kunnen ontlopen?

21 reacties

P.S. de order kan verder geannuleerd worden, want dan raak ik de preorder-bonussen van Samsung kwijt.

^ kan NIET geannuleerd worden bedoel ik :)

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @sannoniempje ,

Als de order al geleverd is bij een Shop, dan is het belangrijk om met hen contact te houden. Het zou toch zo moeten zijn dat zij met de backoffice contact zoeken om dit IMEi probleem op te lossen en dan jou berichten. Vanuit het forum/moderators is daar niet veel aan te doen.

 

Jammer, ik zou hopen dat jullie wellicht ook het probleem kunnen melden/oplossen met samsung, en horen of er meer mensen zijn met dit probleem

Reputatie 7
Badge +14

Dit is “gewoon”  een uitdaging van het kassasysteem. Jouw abonnement moet gelinkt worden aan deze IMEI i.v.m. garantie aanspraken. Heb je wel een afspraak gemaakt met de winkel wanneer je weer terug kunt komen, nogmaals, zij zijn in de lead met jou.

Sorry, dit is een slecht antwoord. De winkel is vandaag onbereikbaar, belt niet terug, en gaf gisteren aan dat het om een landelijk probleem bij Odido gaat. Mijn verzoek hier is om een oplossing; een landelijke storingsmelding maken waardoor het kassasysteem gefixt kan worden, of bijvoorbeeld mijn order wijzigen naar het versturen ipv afhalen.

Ondertussen wacht ik nogsteeds op mijn telefoon waarvan ik een afhaalbericht heb ontvangen. Ik wacht dus graag op antwoord van iemand van Odido zelf.

Ik heb net hetzelfde beleefd. Galaxy fold 6.

Gister gebeld met shop dat ik hem vandaag kwam ophalen. Prima tot morgen zeiden ze. Vrij genomen. Naar shop en bij het afrekenen doodleuk zeggen dat ik hem niet meekrijg. Tot ziens. We bellen.

Heb ik even geluk.

Ik begrijp computer problemen. Maar het probleem was dus al bekend. En is dus niet gechecked. 

 

Balen!

Het ergste is dat je van de kast naar de muur gestuurd wordt; de winkel zegt “ik ben enkel verkoopmedewerker, ik kan niks”, de servicedesk zegt “ik ben enkel een helpdesk, ik zie geen probleem, je moet het met de winkel oplossen”, en echt annuleren of anders bestellen gaat niet, dan ben je alle voordelen kwijt van de pre-order.

Het zou helpen als odido het probleem bevestigd en ergens een plek heeft waar je updates kunt krijgen. ze zijn er nu al meer dan 24u van op de hoogte zonder oplossing. Volgens de winkel kunnen ze geen enkele flip 6 uitleveren.

Hier het zelfde probleem. Vandaag naar de shop gebeld en ze vertelde mij, dat ze niet kunnen leveren omdat ze geblokkeerd worden. Vreemd verhaal. Zeker als je dan leest dat sommige mensen de nieuwe flip/fold al hebben afgehaald in de winkel. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi allemaal, goed dat jullie deze melding maken en bedankt hiervoor! Niet fijn dat jullie je nieuwe Flip6 en Fold6 niet meekregen uit de shop. Excuses voor dit ongemak. Dit probleem was me nog niet bekend, maar geen zorgen - we nemen het uiteraard serieus. Ik heb de vraag direct uitgezet bij mijn collega's van alle betrokken afdelingen om hier zo snel mogelijk achteraan te gaan. Onze product owner van Samsung is vandaag afwezig en is maandag weer aanwezig. Ik verwacht dan direct meer duidelijkheid te ontvangen. Geven jullie alvast jullie ordernummers door (hieronder in een reactie). Dan komen we zo snel mogelijk bij jullie terug zodra we meer duidelijkheid hebben!

Bedankt voor je reactie!

Maandag iemand kunnen spreken van Samsung is wel serieus laat voor een release op de donderdag ervoor. Hopelijk is er iemand die zijn werkzaamheden in zijn afwezigheid kan overnemen? Of een andere ingang naar Samsung?
Mijn ordernummer; 216481827

Reputatie 7
Badge +9

Hi @sannoniempje @Peakingfox @lisz1989, zojuist bericht ontvangen van mijn collega. De shops hebben een workaround gevonden om dit probleem op te lossen. Jullie kunnen terug naar de shop om het toestel op te halen. Lang verhaal kort: de shopmedewerker annuleert de bestelling, plaatst direct een nieuwe en geeft je toestel meteen mee. Wat betreft de bijhorende acties: De e-mailbevestiging met datum van je eerste/originele bestelling is LEIDEND voor alle product+ acties, dus heb je met je eerste bestelling recht op een actie, dan blijft dat zo. Laten jullie het me weten als jullie je Flip6 en Fold6 hebben meegekregen? Ik hoor het graag!

Voor alle acties waar je je voor kan registreren, zie dit topic: FAQ Samsung Galaxy Z Fold6 | Galaxy Z Flip6 | Odido community

Zo juist heb ik het smsje gekregen dat mijn toestel klaar ligt om afgehaald te worden. Dus wordt vervolgt.

Ik mag ook weer naar de shop. Top

Annuleren is een wat enge workaround met deze acties, maar met jouw woord als basis dat de acties blijven ga ik nu naar de winkel, kijken of het lukt!

Heel veel succes en ben benieuwd. Ik kan vanavond pas... 

het is gelukt, zonder annulering dus de storing is weg. bedankt!

 

Dan nog 1 vervolgvraag, kan de actielink voor de watch actief worden gemaakt? https://www.samsung.com/nl/promo/pre-order/watch7/

 

Hoi all, inmiddels ook een nieuwe link van ontvangen. Deze werkt wel om de Watch7 te claimen: promo | Samsung Nederland

 

Gefeliciteerd en heel veel plezier met je nieuwe telefoon!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Sann, super dat het is gelukt, zelfs zonder annulering! Wat apart dat de actielink nog niet actief is. Ik geef het door, zodat Samsung hem online kan zetten! 😊

Reputatie 7
Badge +9

Hoi all, inmiddels ook een nieuwe link van ontvangen. Deze werkt wel om de Watch7 te claimen: promo | Samsung Nederland

Hi @sannoniempje @Peakingfox @lisz1989, zojuist bericht ontvangen van mijn collega. De shops hebben een workaround gevonden om dit probleem op te lossen. Jullie kunnen terug naar de shop om het toestel op te halen. Lang verhaal kort: de shopmedewerker annuleert de bestelling, plaatst direct een nieuwe en geeft je toestel meteen mee. Wat betreft de bijhorende acties: De e-mailbevestiging met datum van je eerste/originele bestelling is LEIDEND voor alle product+ acties, dus heb je met je eerste bestelling recht op een actie, dan blijft dat zo. Laten jullie het me weten als jullie je Flip6 en Fold6 hebben meegekregen? Ik hoor het graag!

Voor alle acties waar je je voor kan registreren, zie dit topic: FAQ Samsung Galaxy Z Fold6 | Galaxy Z Flip6 | Odido community

 

Bij mij ook gelukt.:)

Reageer