Skip to main content

Hoe kan het zijn dat ik als jarenlange trouwe klant van T-Mobile die gebruik maakt van de gogogodeals (met de verwachting dat ik de beste deal heb tot in ieder geval de release van het nieuwe model) zie dat ik op 4 september (laatste dag gogogodeals) 696,- betaal voor een S23 met 256GB en de dag erop, 5 september, nog maar 624,-?

Gelijkwaardig abonnement echter ook nog meer GB's bij Odido voor hetzelfde geld.

Het zal wettelijk vast allemaal mogen maar ik ben niet geamuseerd.

Hallo @TimovanT 

T-Mobile is per 5 september 2023 overgegaan naar de naam Odido, misschien waren er om die reden prijsverlagingen.

Samen met de nieuwe naam is er ook een nieuwe portfolio met nieuwe abonnementen.

Dat begrijp ik. Persoonlijk vind ik het niet netjes, zelfs neigen naar misleiding (al dan niet wettelijk gezien) als je een actie heftig promoot, dan vanuit het niks (voor mij, ik had dat nieuws niet gevolgd) een naamsverandering brengt en de prijzen dan nog verder verlaagd dan de actie.

Ik had speciaal voor vijf september een keuze gemaakt om mijn abonnement te verlengen. Begrijp je waar de schoen wringt? Ik vind het gewoon niet netjes.

Bel ze wel even om te kijken of we elkaar tegemoet kunnen komen. Anders zit ik gewoon nog in m'n bedenktijd en stuur ik alles terug en zeg m'n abonnementen op.

Normaal zou ik niet eens op een forum reageren, maar misschien zijn er meer die dachten dat ze een 'aanbieding' hadden en gewoon geschoffeerd zijn.

Aanbiedingen komen en gaan, er is altijd wel iets in de aanbieding! Op een gegeven moment vind jij iets een product/ prijs wat voldoende waarde heeft voor jou. Dan koop je dat. Dat er op een ander moment weer een andere propositie is moet juist totaal geen verassing zijn. De Telco industrie een een zeer actieve promotie markt.

Hey, als jij daarmee okay bent, helemaal prima.

In dit specifieke geval vind ik er wat van. Actie, mensen verleiden erop in te gaan binnen een gestelde periode. Dag erop de prijzen nog verder verlagen omdat er een nieuwe naam is.

Ik attendeer anderen er graag op dat ze even controleren of ze wel echt een 'aanbieding' hebben gekregen of dat ze beter van hun herroepingsrecht gebruik maken.

Dan annuleer je je verlening en vraag je deze na de annulering opnieuw aan als jij dit zo erg vind. Dan heb jij iedergeval je €75 korting toch? Probleem opgelost. 

Wat @eric ook zegt, aanbiedingen komen en gaan. Ik had destijds een PS5 gekocht en een dag erna kwam een andere variant van de PS5 in de aanbieding. Toen heb ik gebruik gemaakt van mijn retourrecht om zo toch de korting te krijgen 

Ja, dat klopt. En je hebt alleen bij een telefoon dat het vervelend is om alles wat je net met veel moeite weer gepersonaliseerd had te verwijderen en na een paar dagen opnieuw te beginnen. Ook het retourneren is voor eigen rekening en risico en het zijn vaak dure apparaten. Dus het blijft onhandig om altijd zeker te weten de laagste prijs te hebben. 

Ja, dat klopt. En je hebt alleen bij een telefoon dat het vervelend is om alles wat je net met veel moeite weer gepersonaliseerd had te verwijderen en na een paar dagen opnieuw te beginnen. Ook het retourneren is voor eigen rekening en risico en het zijn vaak dure apparaten. Dus het blijft onhandig om altijd zeker te weten de laagste prijs te hebben. 

Je moet je inderdaad afvragen of je dit risico wil lopen. Ook zit je met dat het toestel niet meer in nieuwstaat is. Er bestaat dan een kans dat je iets qua kosten moet betalen wanneer je lichte gebruikssporen hebt op je toestel. 

Goede argumenten.

Ik had de telefoon alleen nog uitgepakt en een keer opgeladen. Nog niet in gebruik kunnen nemen. Zoals gezegd, ik bel ze.

Tx voor de feedback.

Reageer