Skip to main content
Beantwoord

Geld nooit terug ontvangen voor niet geleverde telefoon

• September 8, 2025
  • 19 reacties
  • 296 Bekeken

In januari 2025 heb ik een telefoon met contract bij odido besteld.: een iphone16 pro max. Deze is nooit geleverd. Het contract is wel ontbonden, maar ik heb tot nu toe nog steeds mijn €300 aanbetaling terug gekregen. Ik heb er 30 keer gebeld en telkens zou ik terug gebeld worden en mijn geld terug krijgen maar toch gebeurt er niets. Ik heb een officiële klacht ingediend, per brief, en werd toen eindelijk wel teruggebeld, maar ik zou mijn geld terug krijgen. Maar alsnog heb ik niets ontvangen. Wat kan ik nu nog doen? Aangifte bij de politie?

Beste antwoord door mohammedmansoury

Hi ​@mohammedmansoury ik heb zojuist te horen gekregen dat je het geld in de loop van deze week terug zal krijgen. Excuses voor de late reactie, maar ze moesten dit eerst goed tot de bodem uitzoeken. Wel fijn dat er in ieder geval meer duidelijkheid is! 

Mocht je het geld aan het einde van de week nog niet terug hebben ontvangen, wil je het mij dan laten weten? Dan kan ik het voor je navragen! 

Bedankt voor de hulp: ik heb mijn geld eindelijk terug!

19 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@mohammedmansoury, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je bij ons hebt gekozen voor een iPhone 16 Pro Max, goede keus. Wat gek dat deze nooit is geleverd. Ik snap heel goed dat je het geld van deze order zo snel mogelijk terug wilt hebben, laten we samen naar een oplossing kijken! Ik wil dit graag tot de bodem voor je uitzoeken en ervoor zorgen dat je het geld zo snel mogelijk van ons terugkrijgt. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Kun je ook het ordernummer meteen vermelden in je profiel? Dan heb ik alles compleet en ga ik meteen voor je op onderzoek uit. Zodra ik meer weet, laat ik het je meteen weten in dit topic!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 10, 2025

Hoi, ik heb de gegevens vermeld in mijn profiel. Het ordernummer is 227733541 orderdatum 20-01-2025 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Mohammed, bedankt voor het invullen van je profiel en het doorgeven van je ordernummer! Ik heb direct in de bestelling gekeken, maar ik kan er niet heel veel over terugvinden. Ik zie dat de bestelling in 1 van onze Shops is gedaan en dat de betaling op ‘Wachten keuze klant’ staat. Het lijkt erop als er nooit een betaling is gedaan en dat de bestelling hierop is blijven hangen. Heb je voor mij screenshots van de betaling met zoveel mogelijk informatie over de betaling (zonder persoonlijke gegevens, deze graag onleesbaar maken). Dan laat ik het graag onderzoeken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 12, 2025

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 15, 2025

Het lijkt me dat Odido nu wel voldoende bewijs en gegevens heeft om eindelijk mijn geld terug te geven

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 15, 2025

Nu al 8 maanden!!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 16, 2025

???

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 17, 2025

Kunnen jullie antwoord geven? Ik ben hier nu al 8 maanden mee bezig. Ik geef telkens alle bewijzen door en dan hoor ik niets meer? 

Dan ben ik nu dus weer terug bij mijn originele vraag: wat kan ik nu nog doen? Aangifte diefstal bij de politie?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Mohammed, excuses door de drukte duurt het iets langer voordat je een reactie krijgt. Goed om te weten: Het sturen van meerdere reacties werkt echter averechts. Hierdoor verschuift je topic naar beneden/naar de recente reacties. Er komt zo snel mogelijk iemand bij je!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • September 17, 2025

@mohammedmansoury Bellen gaat sneller. Dit is geen chat. Je krijgt hulp als je aan de beurt bent zo werkt dat in een forum nu eenmaal. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Mohammed, bedankt voor je screenshot! Ik ben ermee bezig en ik heb de vraag uitstaan bij de juiste collega’s. Zodra ik meer duidelijkheid heb, laat ik het je meteen weten hier in de reacties!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 2, 2025

Ik heb hier 24 dagen geleden mijn vraag gesteld. Alle bewijsstukken opgestuurd en 15 dagen geleden de laatste reactie van Odido.  Niets meer gehoord. En bellen is helemaal niet sneller. Ik heb sinds januari 30 keer odido gebeld en telkens krijg ik te horen dat het uitgezocht wordt en ik teruggebeld wordt. Maar dat gebeurt niet. Ook een officiële klachtbrief heeft niet geholpen. Dus weer mijn vraag: wat kan ik nog meer doen om mijn €295 terug te krijgen?

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 3, 2025

Goedemorgen ​@mohammedmansoury Ik ga proberen een moderator aan zijn jasje te trekken. Geen garantie maar ik doe mijn best!

Groet

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 3, 2025

Alleen zo'n screenshot is niet genoeg he. Worst case kun je dit gewoon namaken. Ze zullen die betaling echt eerst aan de Odido kan moeten terugvinden en dan ook nog de creditfactuur zien omdat dit ook gewoon de betaling van de telefoon was.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • October 3, 2025

Maar voor zo'n groot bedrijf moet het toch mogelijk zijn om een betaling terug te vinden in hun administratie? Hebben ze dat niet op orde? Juist adhv de gegevens die in de screenshot staan moet dat nog makkelijker zijn. Hoe kunnen ze dat na 9 maanden zoeken nog steeds niet terugvinden? Mijn vraag is ook wat ik nog meer kan doen dan bellen, klachtbrief sturen en hier in de community mijn vraag stellen?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@mohammedmansoury excuses dat het wat langer duurt dan verwacht! Ik heb meteen navraag gedaan bij onze financiële afdeling en gevraagd naar de status van je terugbetaling. We willen net als jij dat je het geld zo snel mogelijk van ons terugkrijgt. Ik heb ze gevraagd om dit met spoed op te pakken. 

Nogmaals, excuses voor het ongemak. Zodra ik een update voor je heb, laat ik het je meteen weten in dit topic! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@mohammedmansoury ik heb zojuist te horen gekregen dat je het geld in de loop van deze week terug zal krijgen. Excuses voor de late reactie, maar ze moesten dit eerst goed tot de bodem uitzoeken. Wel fijn dat er in ieder geval meer duidelijkheid is! 

Mocht je het geld aan het einde van de week nog niet terug hebben ontvangen, wil je het mij dan laten weten? Dan kan ik het voor je navragen! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Bedankt voor de hulp: ik heb mijn geld eindelijk terug!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@mohammedmansoury fijn dat je het geld terug hebt ontvangen, daar ben ik blij mee! Excuses dat het wat langer duurde dan verwacht, maar fijn dat het uiteindelijk toch is goedgekomen. 

Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je! 🙌