Skip to main content

Ik ben werkelijk al 3 dagen bezig een vraag te stellen en dan met name een antwoord te krijgen:

1. Ik kan mijn eigen eSim niet gebruiken in het buitenland, geen blokkades, alles staat goed.

2. En dan heb ik een overstap (SIM only) aangevraagd en ik heb gekozen voor Unlimited Start van 20 euro per maand voor 2 jaar. Maar ik krijg nu een bevestiging voor 25 euro per maand met een tijdelijke korting van 5 euro, maar hoe lang is tijdelijk?? 

Nu heb ik die verschrikkelijke chatbot geprobeerd, gevraagd om een adviseur die zijn werkelijk nóóit beschikbaar.. Toen heb ik VIER keer een contactformulier ingevuld, maar die worden NIET verzonden (probeer het later nog eens), toe heb ik ten einde raad gebeld met de klantenservice, krijg ik een vrouw aan de lijn die NIET te verstaan is en gewoon de verbinding verbreekt…

Nu krijg ik een bericht dat nummerbehoud niet kan omdat het abonnement van het nummer nog loopt en dat het nu over 4 maanden alsnog ingaat met een ander nummer, maar dat WIL IK DUS NIET ik wil nummerbehoud en anders geen abonnement…

Wat een crisis dit, ik moest als twee accounts afsluiten omdat ik mijn mobiele abonnement niet aan mijn thuis internet kon toevoegen. Heb een eSIM gehad die 7 maanden niet heeft gewerkt en het word je ENORM moeilijk gemaakt als niet ONMOGELIJK om de klantenservice te bereiken…

Ohja en dit is de letterlijke tekst die in de formele mail over de onmogelijkheid van nummerbehoud, dit is toch geen Nederlands?? Ik snap niet wat ik hiermee moet:

De eerste datum waarop je je nummer kunt overzetten, is . 120 dagen voor kun je een nieuwe aanvraag doen via odido.nl/nummerbehoud/status
Doe je niets, dan gaat 4 maanden na de besteldatum je Odido contract in. Je gebruikt dan het Odido telefoonnummer dat op je simkaart staat.

@Zoveelvragen 

Eh.. als je esim niet werkt, heb je dan wel een abonnement waarvoor je al betaald? Want je doet het voorkomen dat je alleen een abonnement wilt als je nummerbehoud kunt gebruiken. Dat is dus niet goedgekeurd en dan start je esim nog niet!

Als jij nummerbehoud aanvraagt, dan wordt dat gechecked met de oude provider.  Dit wordt alleen goedgekeurd als het oude abonnement binnen 4 maanden afloopt. 

Als dit nog.langer duurt kun je het nieuwe abonnement annuleren.  Als je dat niet doet wordt het na 4 maanden geactiveerd met een nieuw nummer.

Bedankt voor je reactie, maar hier heb ik niet zoveel aan 🙄

Tuurlijk heb ik een abonnement voor mijn eSIM, die doet het in NL gewoon in het buitenland niet.

En ja ik wil het nummerbehoud abonnement annuleren, maar dat gaat lastig als èn de chat èn het contactformulier èn de telefoon van Odido niet werkt.

Is er nou werkelijk niemand die kan helpen?

Hoi, van harte welkom op de Community! Sorry voor de late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip geraakt. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat mijn collega's Jade en Demy je inmiddels hebben geholpen. Is alles in orde of is er nog iets wat ik voor je kan doen? 😄

Hoi, van harte welkom op de Community! Sorry voor de late reactie. Jouw topic is tussen wal en schip geraakt. Ik heb direct meegekeken en ik zie dat mijn collega's Jade en Demy je inmiddels hebben geholpen. Is alles in orde of is er nog iets wat ik voor je kan doen? 😄

Hoi, dank je wel voor je reactie. Zij hebben inderdaad het abonnement voor mij opgezegd, dat vraag ik dan weer aan als de einddatum van het nummerbehoud nummer in zicht is… En ze hebben mij bevestigd dat eSIM  (op een Apple Watch) het niet doet in het buitenland.. Dus mijn problemen zijn opgelost en vragen zijn beantwoord.

Maar dat jullie zo slecht te bereiken zijn is wel een ding hoor… 

Fijne dag!

@Zoveelvragen Fijn dat het is opgelost! Het is momenteel erg druk en we helpen alle klanten die op volgorde bij ons binnenkomt, daarom kan het soms even duren voordat je een collega te pakken krijgt. Op deze manier blijft het ook eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt. Als we vanuit deze kant nog iets voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. Dank en we wensen jou ook nog een hele fijne dag toe! 😄

Reageer