Skip to main content

Ik heb een vraagje, ik heb op 21-7-2024 een Unlimited plus abonnement besteld via de website (met nummerbehoud), en kreeg gister bericht dat dit goedgekeurd is door mijn oude provider BEN. Maar nu zag ik gister dat Odido een aanbieding is gestart, waardoor dit abonnement €2,50 goedkoper is geworden. Nu is mijn vraag is dit nog aan te passen voor mij, of moet ik dan eerst deze bestelling annuleren en een hele nieuwe bestelling gaan doen? En heeft dat dan nog invloed op de nummerbehoud procedure? Want ik wil niet het risico lopen dat ik straks mijn oude 06 nummer kwijt raak. 

Hoi ​@don papa

Moderators bellen niet naar klanten.

Ze kunnen je wel helpen met het uitvoeren van de geboden coulance. Je kunt hier je keuze kenbaar maken.


Dan de gene van de technische dienst die mij nog steeds zou terug bellen (wat Odido zelf heeft beloofd), en nog steeds niet is gebeurd. 

En ik snap dat ik ook hier mijn keuze bekend kan maken, maar dan moet ik ook bepaalde privé informatie (mijn afwezigheid voor een vakantie naar Turkije,  waarom ik ook overgestapt ben naar Odido mobiel) hier bekend gaan maken, want voor die tijd wil ik het contract nog even niet gaan ontbinden. Vandaar dat ik dit liever even via een privé telefoon gesprek bespreek, dan op een openbaar forum, waar iedereen kan mee lezen.


@DON PAPA We bellen via deze weg niet naar klanten, sorry! Mocht je liever telefonisch contact willen, kun je altijd bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 20:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Vermeld dan het casenummer: 72665308, zodat ze kunnen zien waar het over gaat. We hadden de vraag in de case gesteld of je alsnog gebeld kon worden door onze collega, maar we hebben geen reactie ontvangen. Mocht je liever je reden/voorkeur niet openbaar willen delen, kun je mij altijd een privébericht sturen, zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken!


Kleine update, ik heb inmiddels weer contact gehad met de technische dienst, die extra onderzoek hebben gedaan. Tijdens dat onderzoek is gebleken dat nog steeds niet de juiste apparatuur in de des betreffende mast hangt, wat dus maakt dat ik ook helemaal geen hoge snelheden kan halen op dit moment. Deze apparatuur gaan ze binnenkort vervangen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Het is dus nog even afwachten tot deze werkzaamheden klaar zijn...


Nou ik weet niet welke werkzaamheden ze gister aan de mast hebben gedaan, maar het eerder slechter dan beter geworden.

 


Hi @DON PAPA, heb je toevallig je telefoon al een keer opnieuw opgestart sinds de werkzaamheden? Je telefoon maakt dan opnieuw verbinding met de masten in de buurt. Wat ook kan helpen een netwerk reset. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Laat je weten of dit voor verbetering heeft gezorgd?


Deze twee opties al verschillende keren gedaan sinds gisteravond, omdat ze gister aan de mast zouden werken, maar ook dat heeft niks geholpen voor de uploadsnelheid. Net nog een keer gedaan, en ook nu totaal geen verbetering in de upload snelheid,  de download snelheid is nu wel op sommige momenten heel goed, maar de uploadsnelheid blijft constant vrij laag. En juist daar zou wat aan gedaan worden gister begreep ik van je collega van de technische dienst toen ik hem sprak via de telefoon.

Maar ook de download is heel wisselvallig nog steeds

 


Hi @DON PAPA, bedankt voor het uitvoeren en delen van nieuwe Speedtests. Uiteraard willen we er alles aan doen om het netwerk op jouw locatie zo snel mogelijk te verbeteren. Na de afgeronde werkzaamheden zou het inderdaad juist beter moeten zijn, maar omdat je aangeeft dat dit niet het geval is, zou ik je willen vragen om een nieuwe dekkingsklacht in te dienen via deze pagina op onze website. Mijn collega's zullen de problemen dan opnieuw voor je onderzoeken en met een verklaring komen. Vanzelfsprekend bieden we een coulance als blijkt dat we het niet op korte termijn voor je op kunnen lossen. Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. Onze oprechte excuses voor het ongemak!


Reageer