Beantwoord

Door winkelmedewerker verwezen naar klachtenformulier

  • 25 February 2024
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Op 14 februari ben ik in een Odido winkel geweest om wellicht mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik kreeg advies over het best aansluitende abonnement maar wilde er nog even over nadenken.

We hebben 3 abonnementen op ons adres en vroegen ons af daarnaast af of het al mogelijk was om ons abonnement die we in een mobiele router gebruiken te verlengen. Dit was zo. Ook hierbij werden we geadviseerd op een passend abonnement. Dit zou het omzetten van het mobiele abonnement naar een tablet abonnement zijn. Ok, dat dus alvast afgesloten.

Eenmaal thuis ging ik mij verder verdiepen in voor mij passende abonnementen. Ik bleef op hetzelfde als in de winkel uitkomen, dus besloot terug te gaan naar de winkel om dit af te sluiten. Nu zag ik online ook de optie voor een extra, zelfde abonnement voor 20 euro. Toen brak mijn klomp! Want dat was veel goedkoper en passender dan het tablet abonnement dat ons voor de router was geadviseerd. Een combinatie dus van mijn mobiele abonnement met een extra abonnement voor 20 euro voor onze router. Waarom was ons dit niet direct in de winkel geadviseerd!?

Eenmaal in de winkel om mijn eigen abonnement af te sluiten, vroeg ik of dit inderdaad een passend abonnement zou zijn. Dat was inderdaad. Ik vroeg: waarom is dat ons niet geadviseerd? De medewerker die ons eerder had geholpen stond aan een andere balie, hoorde dit, kon ons nog herinneren en haalde zijn schouders op. De medewerker die ons nu de 2e keer hielp, zei dat hij hierbij ons in de winkel niet kon helpen, maar dat we een online klachtenformulier in moeten vullen. Die is echter niet te vinden! Gek advies dus. Blijkbaar moet ik hiervoor terecht in deze community? Bij deze. Graag zou ik het abonnement willen annuleren (dat toch pas over een maand zou ingaan) en in de plaats daarvan gebruik willen maken van het 20 euro-extra abonnement. Graag uw tegemoetkoming en coulance in deze. Ik hoor graag hoe we dit samen kunnen oplossen.

icon

Beste antwoord door eric 25 February 2024, 11:57

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @YvonnevA 

Een samen unlimited abonnement zijn voor een mobiele telefoon met 06 nummmer en is niet bedoeld voor een router. Daar moet een dataonly simkaart in met een 097 nummer. Odido moet dat van de wetgever ook handhaven. De eerste medewerker had het dus bij het goede eind. Voor data only toepassing,  zoals tablets en routers zijn data only sim abonnementen. 

We gebruiken hier nu ook een 06 nummer voor. Daar is verder niet op gereageerd. We zouden in ieder geval alsnog graag de acties van de medewerker ongedaan laten maken, los van het feit wat we dan verder doen met dit abonnement.

Reputatie 7
Badge +14

We gebruiken hier nu ook een 06 nummer voor. Daar is verder niet op gereageerd. We zouden in ieder geval alsnog graag de acties van de medewerker ongedaan laten maken, los van het feit wat we dan verder doen met dit abonnement.

Het is gewoon niet toegestaan om spraak/data sims in een router te gebruiken. Een provider moet dat handhaven maar daar zijn ze inderdaad niet dagelijks op aan het scannen. Maar het advies van de medewerker klopt gewoon.  Voor routers moet je een data only abonnement nemen.

Reageer