Op 14 februari ben ik in een Odido winkel geweest om wellicht mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon aan te schaffen. Ik kreeg advies over het best aansluitende abonnement maar wilde er nog even over nadenken.
We hebben 3 abonnementen op ons adres en vroegen ons af daarnaast af of het al mogelijk was om ons abonnement die we in een mobiele router gebruiken te verlengen. Dit was zo. Ook hierbij werden we geadviseerd op een passend abonnement. Dit zou het omzetten van het mobiele abonnement naar een tablet abonnement zijn. Ok, dat dus alvast afgesloten.
Eenmaal thuis ging ik mij verder verdiepen in voor mij passende abonnementen. Ik bleef op hetzelfde als in de winkel uitkomen, dus besloot terug te gaan naar de winkel om dit af te sluiten. Nu zag ik online ook de optie voor een extra, zelfde abonnement voor 20 euro. Toen brak mijn klomp! Want dat was veel goedkoper en passender dan het tablet abonnement dat ons voor de router was geadviseerd. Een combinatie dus van mijn mobiele abonnement met een extra abonnement voor 20 euro voor onze router. Waarom was ons dit niet direct in de winkel geadviseerd!?
Eenmaal in de winkel om mijn eigen abonnement af te sluiten, vroeg ik of dit inderdaad een passend abonnement zou zijn. Dat was inderdaad. Ik vroeg: waarom is dat ons niet geadviseerd? De medewerker die ons eerder had geholpen stond aan een andere balie, hoorde dit, kon ons nog herinneren en haalde zijn schouders op. De medewerker die ons nu de 2e keer hielp, zei dat hij hierbij ons in de winkel niet kon helpen, maar dat we een online klachtenformulier in moeten vullen. Die is echter niet te vinden! Gek advies dus. Blijkbaar moet ik hiervoor terecht in deze community? Bij deze. Graag zou ik het abonnement willen annuleren (dat toch pas over een maand zou ingaan) en in de plaats daarvan gebruik willen maken van het 20 euro-extra abonnement. Graag uw tegemoetkoming en coulance in deze. Ik hoor graag hoe we dit samen kunnen oplossen.