Bestelling niet bezorgd

  • 3 March 2024
  • 7 reacties
  • 79 Bekeken

beste meneer/mevrouw,

ik had al een abonnement bij jullie een toestel abonnement met simkaart. waarbij ik kon verlengen en het heb verlengt. ik heb een iphone 15 pro besteld telefonisch waarbij ik had doorgegeven dat ik ben verhuisd en het naar mijn nieuwe huis moet geleverd worden. en dat is niet helemaal goed gegaan. het is bezorgd naar mijn oude adres waarbij ervoor is getekend voor ontvangst. ik heb de onderzoekteam van odido benaderd en ze waren mee aan de slag gegaan. ze hebben gezegd dat ik alsnog maandelijks moet betalen voor het toestel. maar ik vind dat niet toepasselijk dat ik moet betalen voor een toestel dat ik niet heb gekregen. zou iemand mij hier misschien mee kunnen helpen. mij  bestelnummer is : 207975088

Marciano van Odido 1 maand geleden

Hi istarlin, welkom op de Community! Leuk dat je bij ons blijft met je verlenging, maar niet fijn dat je bestelling naar je oude adres is gestuurd. Ik heb direct gekeken wat ik voor je kon doen en ik zie dat mijn collega's al een onderzoek hebben gestart bij PostNL en dat hieruit inderdaad is gebleken dat het pakketje op je oud adres is bezorgd. Ik vind het totaal niet fijn om te zeggen, maar ik kan op dit moment niets voor je doen. Volgens mijn collega's ligt de verantwoordelijkheid om het adres tijdig bij ons te wijzigen echt bij jezelf. 

Om niet direct van het ergste uit te gaan, zou ik adviseren om het pakket op je oude adres op te halen. Wellicht hebben ze deze simpelweg voor je bewaard. Mochten de nieuwe bewoners je pakket niet aan je geven, dan zou ik aangifte doen bij de politie. Zij hebben namelijk gewoon een pakket wat niet van hen is, maar van jou. Heb je toevallig nog contact met een van de oude buren? Misschien dat iemand direct voor je langs kan gaan. Houd je me op de hoogte? Ik hoop echt dat je je toestel (snel) terug hebt!

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi istarlin, welkom op de Community! Leuk dat je bij ons blijft met je verlenging, maar niet fijn dat je bestelling naar je oude adres is gestuurd. Ik heb direct gekeken wat ik voor je kon doen en ik zie dat mijn collega's al een onderzoek hebben gestart bij PostNL en dat hieruit inderdaad is gebleken dat het pakketje op je oud adres is bezorgd. Ik vind het totaal niet fijn om te zeggen, maar ik kan op dit moment niets voor je doen. Volgens mijn collega's ligt de verantwoordelijkheid om het adres tijdig bij ons te wijzigen echt bij jezelf. 

Om niet direct van het ergste uit te gaan, zou ik adviseren om het pakket op je oude adres op te halen. Wellicht hebben ze deze simpelweg voor je bewaard. Mochten de nieuwe bewoners je pakket niet aan je geven, dan zou ik aangifte doen bij de politie. Zij hebben namelijk gewoon een pakket wat niet van hen is, maar van jou. Heb je toevallig nog contact met een van de oude buren? Misschien dat iemand direct voor je langs kan gaan. Houd je me op de hoogte? Ik hoop echt dat je je toestel (snel) terug hebt!

goeiemorgen, 

de toestel is (vermist) waar ik niet verantwoordelijk voor ben. ik heb de klantenservice van odido gesproken en ze zeiden dat ik geen maandelijke kosten van de telefoon hoef te betalen wat mij logisch klinkt. ze zeiden ook tegen dat ik de einddatum van mijn ouwe toestel moet gaan stoppen. en dat ik dan een nieuwe telefoon kan bestellen. ik vind t wel jammer dat ik geen toestel heb en ook eenmalig kosten heb betaald voor het toestel. maar maakt niet uit, ik hoef de telefoon gelukkig niet aftebetalen. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemiddag, ik snap dat het lijkt alsof het niet je eigen verantwoordelijkheid is, maar ervoor zorgen dat je nieuwe adres tijdig bij ons in het systeem gaat is dat echter wel. Ik kan geen case terugvinden waar is toegezegd dat je het toestelkrediet niet hoeft te betalen en dit lijkt me ook niet de bedoeling. Ik raad sterk aan om alsnog het toestel op te halen op het oude adres en/of aangifte te doen bij de politie. Ik had het graag anders gezien, maar ik ben bang dat je straks extra kosten gaat maken als je het toestelkrediet niet betaald en dat zou ik erg zonde vinden. 

mijn nieuwe adres staat erin. en het is mij wel toegewezen dat ik het niet hoef te betalen. ik heb sinds januari geen kosten hoeven te betalen omdat ik geen toestel heb. dat is mij toegewezen.

Reputatie 7
Badge +14

Ik zou de tip opvolgen om naar je oude adres te gaan en anders aangifte te doen. POSTNL heeft bevestigd dat het toestel daar is afgeleverd. Je abonnement is verlengt en op de eerstvolgende factuur komt automatisch de afbetaling en de kosten van je nieuwe abonnement naar voren.

ik ben langs het oude adres geweest en ze zeggen dat ze mijn pakketje niet hebben. wat kan ik nu doen? ik moet ook betalen voor een toestel die ik niet heb. hele slechte klantenservice heel jammer.

Reputatie 7
Badge +9

Hi istarlin, ik had het heel graag anders gezien en dat we meer voor je konden doen. De juiste afdeling heeft er voor je naar gekeken en het onderzoek gedaan en komen tot deze beslissing. Ik kan hier niet overeen. De nieuwe bewoners hebben getekend voor het pakketje en hebben onterecht jouw eigendom. Het advies is om aangifte te doen bij de politie. Ik hoop dat zij meer voor je kunnen betekenen!

Reageer