Beste Odido Backoffice / Klantenservice,
Mijn naam is Preya Soechit. Op mijn naam staan twee mobiele nummers geregistreerd bij Odido:
XXX51 (mijn eigen primaire mobiele nummer)
XXX47 (het mobiele nummer gebruikt door mijn echtgenoot)
Via deze weg dien ik een verzoek tot administratief herstel in vanwege een overduidelijke koppelingsfout die is gemaakt bij het invoeren van mijn bestelling op 31 maart / 1 april 2026 (Bestelnummer: 251006506).
1. Wat er administratief is misgegaan
Tijdens het bestellen/vernieuwen van mijn contract is er door het systeem of de medewerker een foute koppeling gemaakt tussen mijn twee nummers:
Aanvrager op het contract: Hier staat correct mijn contactnummer XXX51 vermeld.
Abonnement op het contract: Onder 'Je Abonnement' is per abuis het mobiele nummer XXX47 gekoppeld.
Hierdoor staat het nieuwe toestelcontract en het bijbehorende toestelkrediet in jullie systeem geregistreerd op het nummer XXX47. Dit veroorzaakt nu een blokkade, waardoor er op het nummer XXX47 geen nieuwe verlenging of toestel kan worden aangevraagd in de winkel.
2. Onjuiste informatie vanuit de telefonische klantenservice
Tijdens mijn telefonische contacten met de klantenservice is mij tot twee keer toe onjuiste informatie verstrekt:
1. Er werd beweerd dat een telefoongesprek van afgelopen maandag (duur: 36 minuten) niet heeft plaatsgevonden en er geen case was aangemaakt.
2. Er werd beweerd dat het "niet mogelijk is om een contract/toestelkrediet vervroegd af te betalen of bij te betalen voor een nieuw toestel".
Dit laatste is aantoonbaar onjuist:
Wettelijk recht op vervroegde aflossing: Conform de Wet op het consumentenkrediet en de algemene voorwaarden van Odido Finance B.V., heeft een consument te allen tijde het recht om een toestelkrediet (vervroegd) af te lossen of af te kopen.
Aantoonbare betaling: Op mijn officiële aankoopnota/factuur van april 2026 (Factuurnummer: 3002472750) staat zwart-op-wit onder 'Reeds betaald' een iDEAL-bedrag van € 345,90 vermeld voor bestelling 251006506. Dit bedrag is voldaan om de vervroegde vernieuwing/afkoop en toestelbijbetaling te dekken.
3. Onomstotelijk bewijs op basis van IMEI- / Serienummer
De medewerker beweerde dat de iPhone 17 Pro Max die ik fysiek in mijn bezit heb, hoort bij het contract op nummer XXX47
IMEI op het contract (Bestelnummer 251006506): 350683541738133
IMEI op de iPhone in mijn bezit (via Instellingen > General > About): 350683541738133
Dit bewijst dat de fysieke iPhone 17 Pro Max in mijn handen exact het toestel is uit deze bestelling. Aangezien ik dit toestel zelf dagelijks gebruik met mijn simkaart van nummer XXX51, hoort deze overeenkomst administratief aan mijn eigen nummer gekoppeld te staan en niet aan het nummer XXX47.
Mijn verzoek aan de backoffice:
Aangezien dit een duidelijke administratieve invoerfout is binnen één en hetzelfde klantaccount (P.A. Soechit), verzoek ik u dringend het volgende uit te voeren:
1. Corrigeer de toestelkoppeling: Zet het toestelcontract en krediet van bestelling 251006506 (iPhone 17 Pro Max, IMEI: 350683541738133) administratief over naar het juiste mobiele nummer: XXX51.
2. Hef de blokkade op: Maak het mobiele nummer XXX47 weer volledig vrij in het systeem, zodat er op dit nummer een regulier nieuw abonnement/toestel kan worden afgesloten.
In de bijlagen voeg ik de volgende documenten toe:
Screenshot van het contract (pagina 1 en 2) met bestelnummer 251006506 en IMEI 350683541738133.
Screenshot van het aankoopbewijs/factuur 3002472750 met de betaling van € 345,90.
Screenshot van de instellingen op mijn iPhone 17 Pro Max ter bevestiging van het IMEI-nummer.
Screenshot van mijn e-mailbevestiging van de bestelling.
Ik zie een schriftelijke bevestiging van deze administratieve herstelactie graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Preya Soechit
Contactnummer: XXX51
[Screenshots met persoonlijke gegevens en 06-nummers verwijderd door moderator. Plaats deze NOOIT openbaar]