Skip to main content

Net als veel anderen krijgt mijn Unifi Cloud Key geen IP adres van de voor mij nieuwe Zyxel T56 modem. Ik begrijp van de helpdesk dat de technische dienst handmatig een nieuwe firmware update moet pushen. Dat kan de helpdesk niet zelf en zij adviseren een post aan te maken omdat dat wordt gemonitord in het weekend en ik dan alsnog de update krijg. Ik kijk er naar uit :-)

Hi @dfrans, ik wil je allereest van harte welkom heten op onze Community! Ik heb je gelijk op de lijst gezet om deze update te ontvangen. Ik verwacht dat deze morgen naar je modem gepusht zal worden. Tijdens het updaten zal jouw internet een paar minuten wegvallen. Hierna start het modem opnieuw op en zul je de update hebben ontvangen! 

 


Hallo Odido, @Nora van Odido 

Helaas bij mij ook 'geen verbinding met internet’ op mijn unifi cloudkey icm Zyxel T56. Graag ontvang ik de firmware update. Alvast bedankt!


Hi @Martijn de Vries, ik heb jou ook op de lijst gezet om de update te ontvangen! 


Kunnen jullie mij aub ook deze update sturen ? ben pas klant vanaf vrijdag maar zit het hele weekend al te klooien om alles aan de praat te krijgen met mijn Cloud key gen 2 @Nora van Odido please help 

 

heb dit modem gekregen : EX5601-T1

 

 


Je hebt zojuist de nieuwe firmware ontvangen @Startgoed


Je hebt zojuist de nieuwe firmware ontvangen @Startgoed

Ja helemaal top alles werkt weer!! 


HI mag ik ook? Nieuwe Odido klant - ging na wat opstartgedoetjes twee weken goed maar nu ketst mijn Unifi-verbinding  er om de dag uit.

Setup: Unifi UGX-Lite gateway die prima werkte met KPN glas;
Lite 16 POE switch;
HD In wall access points en
en draadje naar de TV, achter Switch Flex Mini)

Soms overigens ook omdat het Odido-modem lijkt weg te vallen. Herstart herstelt alles.

Anyway, niet stabiel genoeg.  Dank!


Hoi @ddorst, heel goed dat je aan de bel trekt, ik zie je graag zorgeloos genieten van je Unifi! Eigenlijk zijn alle modems al van de nieuwe firmware voorzien en ook als ik in jouw T-56 modem duik zie ik dat je de laatste firmware hebt. Je geeft aan dat het Zyxel modem ook wegvalt als je de verbinding verliest, valt het WAN lampje dan uit op het modem? Welke lampjes branden er op dat moment op de Media Converter?

Het beste wat ik je kan aanraden is om alle apparaten los te koppelen van je Unifi en de apparaten vervolgens één voor één opnieuw te verbinden totdat je weer problemen ervaart. Ik heb namelijk het vermoeden dat één van je apparaten het hele netwerk aan het verstoren is.

Geef het gerust aan als je zelf ook nog tot ontdekkingen bent gekomen, ik denk graag met je mee hoe we dit het beste kunnen oplossen! 


Dank je, Cal! Om de paar dagen knalt het thuisnetwerk eruit. Ik denk dat de Unifi UXG Lite de boosdoener is, die wil niet spelen met de rest van het netwerk. Loont het de WAN 300 poort aan te zetten en de Zexel ertussenuit te halen? Heb de Unifi gateway wel nodig voor videodeurbel en houd graag in de gaten wat er op mijn netwerk gebeurt - neem niet graag afscheid van de UXG omdat hij bij KPN Glas van meerwaarde was. 


@ddorst Fijn om te lezen dat de oorzaak nu in ieder geval duidelijk is. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik niet zeker weet of dit de oplossing is. 

@Waqqas of @eric hebben jullie enig idee? Alvast bedankt voor het meekijken! 


Hallo @ddorst 

Dat zou kunnen, dan heb je 1 router ipv 2, gebruik eventueel een langere internetkabel tussen ONT en router indien nodig.


Reageer