Skip to main content

de groene leds , alleen de power niet, blijven knipperen en we hebben regelmatig de melding op de laptop,s dan er geen verbinding met het netwerk kan worden gemaakt. ook de telefoons kunne vaak geen verbinding maken en als die wel kan worden gemaakt valt deze er weer uit dus erg onstabiel. het resetten van het modem naar fabriek instellingen geeft geen resultaat. de problemen zijn ontstaan nadat we over zijn gegaan naar het glasvezelnetwerk van odido.

weet iemand misschien wat er hier mis gaat?

De mediaboxen heb ik al paar keer een factory reset gegeven maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

bij het opstarten van de laptops krijg ik de melding dat er geen netwerken beschikbaar zijn en dan moet ik naar de  netwerkinstellingen om het Odido netwerk te zoeken en verbinding te maken. ik moet nu wel elke keer het wachtwoord invoeren, wat eerst niet nodig was.


Maar vind je laptop helemaal geen netwerken @Henk0506? Ook niet van de buren? Ook ben ik benieuwd of je dit met 1 Mediabox hebt of beide. Als het er 1 is, welke van de 2 is het? Graag MAC-address meesturen. Staat onderop de Mediabox.


de laptops vinden wel het netwerk van de buren waar we dan ook op mee liften.  de beide mediaboxen hebben het zelfde met het geluid, ook loopt het geluid niet synchroon met het beeld, dit is ook beide mediaboxen.


Hoe oud zijn de laptops @Henk0506? Kan je eens een volledige powerflip uitvoeren?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


de laptops zijn 3 jaar oud en geven geen enkel probleem waar we ook zijn, alleen thuis wel problemen.

een powerflip heb ik al meerdere keren uitgevoerd en dan is de verbinding stabiel voor ongeveer een half uur en daarna gaat het weer mis.

na de laatste wijziging die door jullie is uitgevoerd hebben we helemaal geen wifi meer, kan geen verbinding maken met dit  netwerk, en de laptops kiezen daardoor ook het netwerk van de buren, de telefoons doen het zelfde. ik heb na de wijziging geen factrty reset uitgevoerd.


Zou je de powerflip nogmaals willen uitvoeren @Henk0506? Ik kan het modem namelijk nu niet uitlezen. Alvast bedankt! 


dat kan ik pas maandagmorgen doen, we zijn even een paar dagen weg, nog even genieten van de zon.


Ah okey, laat het maandag maar weten @Henk0506, geniet van het mooie weer! 😎 


Gisteravond thuis gekomen en de power flip uitgevoerd. we hebben ongeveer 15 min gebruik kunnen maken van onze wifi. vanmorgen weer geprobeerd en ik krijg de melding “kan geen verbinding maken met dit netwerk”, dan maar weer meeliften op de buren.

de tv had gister ook weer problemen, wegvallen een zwart beeld geven om na een tijdje weer beeld te geven voor ongeveer een minuut of 2 en dan weer een zwart beeld.

de internetverbinding via kabel doet het wel, dit kan ik zien via de monitor van de zonnepanelen.

 


Hi @Henk0506, ik krijg nog steeds geen goede meting in mijn systeem en heb besloten om het modem om te ruilen. Je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido


bedankt wij wachten af en hopen dat dan de problemen over zijn.


vandaag het modem ontvangen en geïnstalleerd. de wifi geeft geen probleem op de telefoons en op de laptops. de tv heeft ook geen probleem meer en we hopen dat het zo zal blijven, ik denk wel dat het goed gaat.

wat moet er met het oude modem gebeuren? ik lees het wel.


Hallo @Henk0506 ,

Dat is goed nieuws, we gaan er vanuit dat het nu goed gaat.😉

Het modem mag je retour zenden.

In onderstaande link, kan je zien hoe. Lees het stukje van retour zonder qr code.

Hoe stuur je, je apparatuur retour.


ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat ik het modem mag houden, kan ik er een router van maken, is dit mogelijk?

 


Hier @Henk0506 ,

 

Daar ga ik niet over.

Dus zul je even op een reactie van @Tommie van Odido moeten wachten.


Nee het oude modem moet wel terug @Henk0506, anders wordt er een boete getriggerd. Dat wil je natuurlijk ook niet hebben. 


Het pakket net aangeboden voor verzending maar ik kreeg te horen dat er toch echt een qr code nodig is, kan ik die krijgen?

 


@Henk0506 Goed dat je dit gelijk meldt, ik help je graag! 

Heb je het pakket afgegeven bij een DHL Servicepoint? De DHL Express punten nemen het pakket inderdaad niet aan. 

Ik kan je geen nieuwe QR-code sturen, maar als je aangeeft dat het pakket naar Odido moet, wordt het ook verstuurd. Vergeet dan niet om een ook een briefje in de doos te stoppen met je naam en adresgegevens, zodat we het pakket aan jouw abonnement kunnen koppelen. 

In dit topic kun je nog eens nalezen hoe je het pakket precies kan opsturen: Reboot modem | Odido community.


Reageer