Skip to main content

zyxel t56

  • 30 augustus 2024
  • 43 reacties
  • 383 Bekeken

Toon eerste reactie

43 reacties

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 16 september 2024

De mediaboxen heb ik al paar keer een factory reset gegeven maar dit heeft geen resultaat opgeleverd.

bij het opstarten van de laptops krijg ik de melding dat er geen netwerken beschikbaar zijn en dan moet ik naar de  netwerkinstellingen om het Odido netwerk te zoeken en verbinding te maken. ik moet nu wel elke keer het wachtwoord invoeren, wat eerst niet nodig was.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 17 september 2024

Maar vind je laptop helemaal geen netwerken @Henk0506? Ook niet van de buren? Ook ben ik benieuwd of je dit met 1 Mediabox hebt of beide. Als het er 1 is, welke van de 2 is het? Graag MAC-address meesturen. Staat onderop de Mediabox.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 17 september 2024

de laptops vinden wel het netwerk van de buren waar we dan ook op mee liften.  de beide mediaboxen hebben het zelfde met het geluid, ook loopt het geluid niet synchroon met het beeld, dit is ook beide mediaboxen.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 18 september 2024

Hoe oud zijn de laptops @Henk0506? Kan je eens een volledige powerflip uitvoeren?

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 18 september 2024

de laptops zijn 3 jaar oud en geven geen enkel probleem waar we ook zijn, alleen thuis wel problemen.

een powerflip heb ik al meerdere keren uitgevoerd en dan is de verbinding stabiel voor ongeveer een half uur en daarna gaat het weer mis.

na de laatste wijziging die door jullie is uitgevoerd hebben we helemaal geen wifi meer, kan geen verbinding maken met dit  netwerk, en de laptops kiezen daardoor ook het netwerk van de buren, de telefoons doen het zelfde. ik heb na de wijziging geen factrty reset uitgevoerd.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 18 september 2024

Zou je de powerflip nogmaals willen uitvoeren @Henk0506? Ik kan het modem namelijk nu niet uitlezen. Alvast bedankt! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 18 september 2024

dat kan ik pas maandagmorgen doen, we zijn even een paar dagen weg, nog even genieten van de zon.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 18 september 2024

Ah okey, laat het maandag maar weten @Henk0506, geniet van het mooie weer! 😎 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 23 september 2024

Gisteravond thuis gekomen en de power flip uitgevoerd. we hebben ongeveer 15 min gebruik kunnen maken van onze wifi. vanmorgen weer geprobeerd en ik krijg de melding “kan geen verbinding maken met dit netwerk”, dan maar weer meeliften op de buren.

de tv had gister ook weer problemen, wegvallen een zwart beeld geven om na een tijdje weer beeld te geven voor ongeveer een minuut of 2 en dan weer een zwart beeld.

de internetverbinding via kabel doet het wel, dit kan ik zien via de monitor van de zonnepanelen.

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 23 september 2024

Hi @Henk0506, ik krijg nog steeds geen goede meting in mijn systeem en heb besloten om het modem om te ruilen. Je ontvangt hier spoedig bericht over en zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 23 september 2024

bedankt wij wachten af en hopen dat dan de problemen over zijn.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 25 september 2024

vandaag het modem ontvangen en geïnstalleerd. de wifi geeft geen probleem op de telefoons en op de laptops. de tv heeft ook geen probleem meer en we hopen dat het zo zal blijven, ik denk wel dat het goed gaat.

wat moet er met het oude modem gebeuren? ik lees het wel.


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1306 reacties
  • 25 september 2024

Hallo @Henk0506 ,

Dat is goed nieuws, we gaan er vanuit dat het nu goed gaat.😉

Het modem mag je retour zenden.

In onderstaande link, kan je zien hoe. Lees het stukje van retour zonder qr code.

Hoe stuur je, je apparatuur retour.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 25 september 2024

ik heb nog een vraag, is het mogelijk dat ik het modem mag houden, kan ik er een router van maken, is dit mogelijk?

 


soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+9
  • Odido Superuser
  • 1306 reacties
  • 26 september 2024

Hier @Henk0506 ,

 

Daar ga ik niet over.

Dus zul je even op een reactie van @Tommie van Odido moeten wachten.


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 26 september 2024

Nee het oude modem moet wel terug @Henk0506, anders wordt er een boete getriggerd. Dat wil je natuurlijk ook niet hebben. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 22 reacties
  • 26 september 2024

Het pakket net aangeboden voor verzending maar ik kreeg te horen dat er toch echt een qr code nodig is, kan ik die krijgen?

 


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 27 september 2024

@Henk0506 Goed dat je dit gelijk meldt, ik help je graag! 

Heb je het pakket afgegeven bij een DHL Servicepoint? De DHL Express punten nemen het pakket inderdaad niet aan. 

Ik kan je geen nieuwe QR-code sturen, maar als je aangeeft dat het pakket naar Odido moet, wordt het ook verstuurd. Vergeet dan niet om een ook een briefje in de doos te stoppen met je naam en adresgegevens, zodat we het pakket aan jouw abonnement kunnen koppelen. 

In dit topic kun je nog eens nalezen hoe je het pakket precies kan opsturen: Reboot modem | Odido community.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen