Skip to main content

de groene leds , alleen de power niet, blijven knipperen en we hebben regelmatig de melding op de laptop,s dan er geen verbinding met het netwerk kan worden gemaakt. ook de telefoons kunne vaak geen verbinding maken en als die wel kan worden gemaakt valt deze er weer uit dus erg onstabiel. het resetten van het modem naar fabriek instellingen geeft geen resultaat. de problemen zijn ontstaan nadat we over zijn gegaan naar het glasvezelnetwerk van odido.

weet iemand misschien wat er hier mis gaat?

Hallo @Henk0506 

Zit je toevallig op het KPN netwerk met een Genexis XGSPON ONT?

Heb je dit probleem zowel bekabeld als via de WiFi en als het internet wegvalt zie je dan even een rood lampje op de router?

Het knipperen zou niet moeten zorgen voor deze problemen, het betekent dat er activiteit is op het internet.


Hallo @Henk0506 

Zit je toevallig op het KPN netwerk met een Genexis XGSPON ONT?

Heb je dit probleem zowel bekabeld als via de WiFi en als het internet wegvalt zie je dan even een rood lampje op de router?

Het knipperen zou niet moeten zorgen voor deze problemen, het betekent dat er activiteit is op het internet.

nee wij zitten op het netwerk van Delta met een Nokia XS-010X-Q.

we zien inderdaad een rood lampje op de router alleen de mediaboxen zijn bekabeld en we hebben regelmatig dat we de mediabox opnieuw moeten opstarten omdat dan het beeld even wegvalt en dit blijft doen en het geluid niet synchroon is met het beeld, loopt na.

wat het knipperen betreft kreeg ik te horen van de helpdesk dat dit normaal is, de leds moeten blijven branden, maar volgens mij geeeft dat aan dat er dataverkeer is.


@Henk0506 

Kan je eens kijken wat er op de Nokia ONT gebeurt op het moment dat de verbinding wegvalt?


@Henk0506

Kan je eens kijken wat er op de Nokia ONT gebeurt op het moment dat de verbinding wegvalt?

op de nokia branden de bovenste twee leds groen de fault blijft uit en de onderste, data, knippert.


Hi @Henk0506, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dit inderdaad terug in mijn lijnmeting. Ik heb ook meteen besloten om Guidion aan te sturen. Je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij na de tijd een terugkoppeling geven? Alvast bedankt! 


vandaag is de installateur van KPN geweest, die heeft alles bekeken en een speedtest uitgevoerd en een lijncheck laten doen en daar kwam niets uit. bij het laatste gesprek vertelde hij ons dat als er weer problemen kwamen dan zouden ze een monteur sturen, hier is een notitie van gemaakt.

we zijn dus eigenlijk niet opgeschoten jammer.


Hi @Henk0506, ik zie dat de monteur heeft aangegeven dat het probleem aan de banden lag. Je was verbonden met de 2.4 GHz band, hierdoor kreeg je de lage snelheden te zien. Wat is de reden dat de banden zijn opgesplitst? 


De reden dat ze zijn opgesplitst kan ik je niet zeggen. De opsplitsing is gedaan tijdens het telefonisch contact met de helpdesk, toen is eerst alles op 2.4g gezet.

Gisteren is het systeem op de beide netwerken gezet om gebruikt te kunnen maken van het 5g netwerk en daardoor een hogere snelheid te krijgen. We hadden toen wel wifi internet, na de storing van afgelopen nacht is het weer mis en hebben de telefoons en een laptop geen internet meer, dus liften die weer mee met het netwerk van de buren.

De laptop die geen wifi meer heeft, geeft de foutmelding: wel verbinding maar geen internet, ik kan geen fout ontdekken.

Ik denk dat er ook geen probleem is met de laptop omdat die wel contact kan maken met het netwerk van de buren, hiervan hebben we het wachtwoord.

Wat is er dan mis met de verbinding met de mobiele telefoons? Omdat deze ook aangeven wel verbinding maar geen internet.

Wat gaat er hier verkeerd????


Hallo @Henk0506 ,

Kan je van de mobiele telefoons de wifi verbinding van jullie thuis laten vergeten en dan de mobiele telefoons opnieuw opstarten en dan weer proberen te verbinden met jullie wifi netwerk? Dit omdat er nogal wat wijzigingen geweest zijn in de wifi instellingen. Dit zou je ook met de laptop kunnen proberen.😉


we hebben gedaan wat je vraagt. het resultaat is dat de laptop op beide netwerken aangeeft wel verbinding maar geen internet, dit is ook het geval met 1 telefoon de andere geeft aan dat die geen verbinding kan maken met het netwerk.


Hallo @Henk0506 ,

En als je een factory reset doet van de Zyxel? Dus even achter op de T56 het reset knopje indrukken voor ongeveer 10 seconden met bijv. een paperclip.
En daarna weer het riedeltje van de mobiele telefoons en laptop netwerk vergeten enzovoort.
Wat is dan het resultaat?


We hebben de factory  reset uitgevoerd en nu zit alles wel op internet maar voor hoe lang. zelf heb ik geen vertrouwen meer in het modem, er zijn de laatste tijd eigenlijk te veel problemen mee geweest. we wachten af.


Hallo @Henk0506 ,

We weten nu in ieder geval dat het werkt, als je nu niets veranderd aan de instellingen. zijn we benieuwd hoelang dit goed gaat. Blijkt het weer te gaan haperen, denk ik dan ook aan een niet goed functionerende Zyxel. Maar ik ben geen expert.😉

Hopelijk is het nu opgelost.


als het weer mis gaat lees je dat wel van ons, bedankt voor je hulp.

 

prettige dag verder.


Hallo @Henk0506 ,

Geen dank, graag gedaan.

Ik hoop voorlopig niets van je te lezen.😉

Mocht je ooit nog vragen hebben je weet nu de weg naar de community.


helaas lees je weer van ons. vanavond viel regelmatig de tv weg en kwam na een aantal seconden weer terug, de ene keer met normaal geluid en de andere keer was het geluid bijna volledig weg. eerst de mediabox uit en weer aan gezet maar geen resultaat. het modem gereset en dat gaf ook geen verschil dan maar de mediabox van de spanning afgehaald en na het opnieuw opstarten gaat het goed.

tevens zijn er weer problemen met de wifi, na weer thuis te zijn gekomen geen wifi op de telefoons, dan maar weer mee liften op het netwerk van de buren. na het resetten van het modem wel weer de eigen wifi.

het modem verdenk ik al langer van een warmte probleem en nu ook de mediabox.


Hallo @Henk0506,

Dat is niet wat we hoopten. Ik denk dat er wederom even een moderator naar je verbinding moet kijken en/of een vervangend modem sturen. Maar daar ga ik niet over. Ik zal even een moderator taggen voor je. Deze reageert dan vanzelf.

@Demi van Odido , kan je hier weer naar kijken?


Hoi @Henk0506, ik wil dit graag meteen voor je doorzetten naar de technische dienst! Valt het op bepaalde momenten vaker weg? Ook ben ik benieuwd naar twee specifieke voorbeelden met tijdstippen waarop het gebeurt. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Hoi Ishana, voor het wegvallen van de tv is dit wanneer ik de tv aanzet en dat is tegen het eind van de middag, begin avond. dit is wel vaker voorgekomen als ik later de tv aanzet dus een vast tijdstip is het eigenlijk niet.

het wegvallen van de wifi is ook eigenlijk niet te zeggen, dit kan ook over de gehele dag  gebeuren. daarin is mij geen patroon opgevallen. wat betreft de mediabox verdenk ik dat die een warmte probleem heeft, want de andere staat boven en die heeft er geen last van.

groetjes Henk.


Hoi @Henk0506, super bedankt! Als je voor mij nog twee concrete voorbeelden verzamelt voor de Mediabox, kan ik het direct doorzetten naar de technische dienst. Alvast bedankt! Groetjes, Ishana


Goede morgen,

 

Gisteravond is er geen uitval van de tv geweest, wel is het een aantal keren voorgekomen dat bij het wisselen van zender het geluid niet goed was, veel zachter en na het langere tijd indrukken van het zender nummer bij het overschakelen het geluid wel weer op de sterkte was zoals wij die hadden ingesteld. bij het inschakelen van de tweede laptop die op het netwerk van de buren kwam en het eigen wifi netwerk wel verbinding kreeg maar geen internet. dit komt ook regelmatig voor bij de telefoons.


Hi @Henk0506, ik heb wat instellingen aangepast op het modem. Ik heb WPA-3 op WPA-2 gezet en Wifi 6 op 5 gezet. Kan je het modem rebooten en kijken of je nu wel een goede verbinding krijgt?

Let op: Het kan zijn dat sommige apparaten de volgende melding weergeven: WPA-3 is vereist. Als dit het geval is dien je het netwerk volledig te vergeten en opnieuw mee te verbinden. 


de reboot is uitgevoerd en de wifi werkt tot nu toe. tijdens het eerste telefonisch contact is dit ook al gedaan maar de problemen bleven. het gaat een tijdje goed en dan ontstaan weer de problemen dat er wel een verbinding is met het modem maar geen internet of we krijgen de melding kan geen verbinding maken met dit netwerk.

 


de verbinding met het modem wordt er na een paar minuten verbroken en moet ik weer opnieuw inloggen maar moet ik ook weer het wachtwoord opnieuw invoeren en na een paar minuten is het weer raak, geen verbinding.


Is dit alleen met de Mediabox of ook andere apparaten @Henk0506?

Zou je de Mediabox eens willen voorzien van een factory reset? Dit doe je door het knopje achterop de Mediabox 30 seconden lang ingedrukt te houden.  


Reageer