Skip to main content

Hallo, ik ben verhuisd en heb een nieuwe router t56 gekregen. Ik heb ook een oude router T50 die ik op mijn zolder wil gebruiken omdat het netwerk van t56 niet alle verdiepingen bestrijkt. Maar als ik de t50 WAN-poort verbind met de t56 LAN-poort, krijgt de t50 geen internet (het webpictogram wordt rood). Ik heb de routers omgewisseld (geprobeerd om t56 met t50 te verbinden), dat werkt ook niet. Ik heb de bedrading gecontroleerd met een andere tplink-router en deze kan verbinding maken met zowel t50 als t56. Alleen zyxel kan geen verbinding maken met zyxel. Is dit een standaardconfiguratiebeperking van Odido? Is er nog iets anders dat ik kan doen om de t50/t56-router met elkaar te kunnen gebruiken?

Hallo @imranhasanhira 

De Zyxel router verwacht VLAN 300 op de WAN poort dus Zyxel achter Zyxel zal niet werken.

(LAN)Dhcp op de T50 uitzetten en dan LAN naar LAN aansluiten (een back-haul oplossing). De T50 wordt hiermee een switch met een AP als roaming. Op de T50 de AP dezelfde naam geven als met de t56 maar wel met een ander kanaal.

Moet de oude T50 niet terug na de verhuizing?

Die webpictrogram gaat nooit aan als je een router achter een router hangt. De 2e router moet je zien als Switch en wifi access point.  De DHCP server op de t50 moet je dan ook uit zetten en de t50 met een kabel in de LAN 1-4 poort verbinden met een Lan poort van de t56

@JwBokx de T50 mag je naar een recyclepunt brengen 🙂

Ze zeiden dat ik het kon recyclen. Maar als het hergebruikt kan worden, zou dat beter zijn dan het zomaar weg te gooien.

Die webpictrogram gaat nooit aan als je een router achter een router hangt. De 2e router moet je zien als Switch en wifi access point.  De DHCP server op de t50 moet je dan ook uit zetten en de t50 met een kabel in de LAN 1-4 poort verbinden met een Lan poort van de t56

Ik heb het geprobeerd met mijn TPLink RE550, die het via zijn WAN-poort gebruikt en een nieuw netwerk wifi creëert om het bereik te vergroten. Dus mijn verwachting is dat het kan met recente model routers. Echter, odido officiële zyxel routers hebben mogelijk een beperking om je dat niet te laten doen. Ik probeer een mogelijkheid te vinden om het te hergebruiken. Anders moet ik een andere set routers kopen.

T50 recyclen? oke… Ik heb nu een fritz, dus de T50 kan naar de kringloop?

Reageer