Beantwoord

ZYXEL T50 naar woonkamer verplaatsen

  • 10 August 2020
  • 28 reacties
  • 1790 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Bij mijn T-Mobile Thuis glasvezel-abonnement heb ik een ZYXEL T50 router gekregen. Deze is door de monteur in de meterkast opgehangen, maar doordat ik in een nieuwbouwwoning (goede isolatie) zit is het signaal niet optimaal. Nu wil ik de router graag verplaatsen naar de woonkamer.

Door de installateur van de woning is al een grijze kabel (Cat 5e) getrokken van de meterkast naar een aansluiting in de muur in de woonkamer. Die kabel die in de meterkast uitkomt heb ik voorzien van een RJ45 connector.

Momenteel gaat er een (gele) lan-kabel van de converter naar de router in de meterkast, dit is gedaan door de installateur van T-Mobile (zie foto).

Probleem is als ik de grijze lan-kabel die in de meterkast uitkomt aansluit op de converter, de router vervolgens in de woonkamer zet en die via de (gele) lan-kabel aansluit op de muuraansluiting dat dan de lampjes van WAN en Internet (zie 2e foto) niet gaan branden.

Het probleem zit denk ik niet in de getrokken lan-kabel. Als ik namelijk de router weer terug in de meterkast installeer, de grijze lan-kabel op één van de lan-aansluitingen op de router aansluit en m’n laptop vervolgens met een lan-kabel aansluit op de lan-aansluiting in de woonkamer dan heb ik wel gewoon internet.

Hopelijk is de situatie duidelijk genoeg uitgelegd en kan iemand mij uitleggen waar het probleem zit.

 

icon

Beste antwoord door Pieter_B 10 August 2020, 15:36

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 1

Dat hebben we ook de hele tijd gedaan, helaas zonder gewenst resultaat

Reputatie 1

De gele kabel is de originele kabel, dan werkt het. Maar met een eigen getrokken kabel die naar de meterkast loopt (zodat het zyxel kastje in de meterkast kan staan) niet meer..

Reputatie 6
Badge

De gele kabel is de originele kabel, dan werkt het. Maar met een eigen getrokken kabel die naar de meterkast loopt (zodat het zyxel kastje in de meterkast kan staan) niet meer..

Eigenlijk is hier maar een goed antwoord op: test de kabel met een kabeltester. Die kosten niet zo veel meer tegenwoordig. Iets als https://www.allekabels.nl/kabel-tester/4589/2231/netwerkkabel-tester.html is echt voldoende.  Mogelijk kun je er een lenen van familie/ vrienden?

Reageer