Goedemiddag allen,
Echt al decennia heb ik lokaal een andere IP-reeks (en subnet) dan het meer gangbare 192.168.1.xxx.
Voorheen had ik een Draytek modem en daarbij zaten de STB's voor de televisies op een eigen port waarbij de verbinding apart geregeld werd.
Sinds vandaag heb ik alle update-apparatuur (media-converter + Zyxel T50 modem) werkend, maar zodra ik op bij ‘LAN IP setup’ de lokale IP/subnet-reeks aanpas, werkt alles op internet niveau prima, maar valt de verbinding bij alle STB's weg en heb ik geen TV meer.
Ik heb gezien dat de STB's o.a. via 10.68.xxx.xxx communiceren, is er ergens een routing tabel of iets te configureren dat alle STB's hun weg naar de server vinden en ik lokaal gewoon met alle aangesloten devices (en dat zijn er nogal wat) kan blijven werken in de voorgeconfigureerde reeks?
Ik zou het een redelijk onacceptabele beperking vinden als de STB's uitsluitend onder de standaard waarden in het modem kunnen opereren namelijk.
Zelf was ik al op zoek gegaan, en kwam wel iets op DSL-niveau tegen, maar wij hebben hier glas, en volgens desbetreffende pagina, is het daarbij niet nodig aanpassingen te doen.
Alvast dank voor de expertise.