Hallo,
Sinds Woensdag 12-8-2020 ben ik klant. Ik heb die middag het installatie pakket en het modem Zyxel VMG8825-T50 ontvangen.
Die eerste woensdag middag werkte alles prima maar sinds die ochtend daarna werkt het wifi niet meer. De 2.5G en 5G lampjes blijven uit.
De verbinding wordt gemaakt via een DSL kabel uit de muur.
Ik heb meerdere malen met de klantenservice gebeld. Na een paar “power flips” is het bekabeld internet wel wat sneller (45 mbps ipv 30) maar het wifi blijft niet werkend. Ik heb gevraagd om een nieuw modem maar ik werd geïnformeerd dat het probleem eerst 10 dagen moet bestaan voordat ik daar recht op heb.
Het probleem:
Bekabeld internet werkt wel maar wifi niet. Wifi lampjes branden niet op het modem. Modem en voeding voelen snel heel heet aan.
Stappen die ik al geprobeerd heb:
- Fabrieksinstellingen
- Gast netwerk uit
- 2.4g uit en alleen 5g proberen (en andersom)
- Power cycle
- Wifi netwerk andere naam en ww gegeven (beide via tmobile thuis en via het modem direct)
In mijn ogen lijkt dit op een hardware fout, wellicht door de extreme hitte van gister.
Iemand ervaring hiermee? Alle tips worden gewaardeerd.