Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 - Powerlampje knippert continu, geen WiFi

Toon eerste reactie

304 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 9 maart 2025

Gisteren begon het stroomlampje van de modem te knipperen en sindsdien heb ik geen internet meer. Ik heb geprobeerd de modem te resetten en opnieuw aan te sluiten, maar zonder succes.

Nu moet ik internet gebruiken via mobiele tethering, maar omdat ik online werk, lopen de kosten hierdoor flink op. Ik zou het zeer op prijs stellen als dit probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1155 reacties
  • 9 maart 2025

Zijn ze nog steeds die brakke firmware b10_0122 aan het uitrollen?? Lijkt me niet echt handig. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 9 maart 2025

Halo, 

Ik heb hetzelfde probleem  met Zyxel T-56

Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen internet. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router en glasvezelmodem

Niets helpt

• 1 reactie
  • 9 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Regelmatig geen internet, met name in de avonduren. Zodra de televisie aan gaat, wordt de WiFi verbinding verbroken. Met als gevolg geen televisie en geen WiFi meer op alle andere apparaten. Resetten van router, glasvezelkastje of televisie heeft geen effect, de verbinding blijft weg. Zodra de televisie uit gezet wordt, komt de verbinding weer terug op alle andere apparaten. 

Graag ontvang ik een nieuw router om deze problemen op te lossen. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1155 reacties
  • 9 maart 2025
SST80 schreef:

Ik heb hetzelfde probleem. Regelmatig geen internet, met name in de avonduren.

Wat doet je geloven dat dit hetzelfde probleem is wat in dit topic besproken wordt? Knippert het powerlampje van de Zyxel en start die niet door??

• 2 reacties
  • 9 maart 2025

.

• 2 reacties
  • 9 maart 2025

Ik heb ook problemen dat de T-56 opnieuw opstart. Dan heb ik voor een paar seconden geen internet waardoor ik op bepaalde sites uitlog. Ik dacht dat het aan mijn internetkabel lag dus heb ik deze compleet vervangen maar dat heeft ook niet geholpen helaas. Ik heb wel mijn gegevens aangevuld.

• 1 reactie
  • 9 maart 2025
Sam van Odido schreef:

Wij zien dat de Zyxel T-56 modems van een aantal klanten onterecht blijven herstarten. We zijn druk bezig geweest met het vinden een oplossing. Daarom krijg je van ons een nieuw modem en een gepaste vergoeding. Dit regelen we direct. ​@Jonathandegeus, ik heb jou inmiddels toegevoegd aan de lijst. 

Heb je hier verder vragen over? Of start je Zyxel T-56 ook steeds opnieuw op en heb je dit niet bij ons gemeld? Vul alvast je communityprofiel aan met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN en laat het weten in dit topic dat je dit gedaan hebt. Wij regelen bovenstaande oplossing dan ook voor jou. @arjanshoj ​@Robinnnnnnn ​@Boesje ​@lucasvlaarding ​@TimT, van jullie mis ik enkele gegevens. Zouden jullie deze nog willen aanvullen in jullie profiel?

Helaas hebben wij dit probleem ook sinds 2 dagen. 

Modem blijft maar knipperen na alle eerder genoemde storingsreacties. Wat zijn nu de vervolgstappen? ​@Sam van Odido 

• 1 reactie
  • 9 maart 2025

Ik heb helaas hetzelfde probleem. Hier ook alleen nog een knipperend powerlampje. Geen wifi meer. Alles geprobeerd maar niets werkt. 

@Odido het zou fijn zijn als ik zsm een nieuwe modem opgestuurd krijg. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 maart 2025
BarbaraJ schreef:

Halo, 

Ik heb hetzelfde probleem  met Zyxel T-56

Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen internet. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router en glasvezelmodem

Niets helpt

Wat zijn nu de vervolgstappen? ​@Odido 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

Hoi allemaal, 

Op dit moment speelt er inderdaad een algemeen probleem met onze diensten i.c.m. het Zyxel T-56 modem. In dit topic houden we jullie hiervan op de hoogte. Zodra er een update is, plaatsen wij die gelijk. 

In de tussentijd wil ik natuurlijk niet dat jullie geheel zonder Internet zitten. Ik stuur dan ook graag een Unlimited vouchercode toe. Indien je een Odido of BEN simkaart hebt, werkt deze meteen. Je kan dan een hotspot opzetten en deze verbinden met je andere apparaten. Laat je het mij weten als je hier interesse in hebt? 

Ik kan mij ook goed voorstellen dat jullie de tijd zonder diensten graag vergoed zien. Uiteraard zal ik dit in orde maken. Dit kan echter wel pas wanneer het probleem is opgelost. Op die manier hebben we gelijk de gehele periode te pakken. Het bedrag wordt dan verrekend met de volgende factuur. Als je mij een seintje geeft wanneer je weer online bent, regel ik dit gelijk voor je. 

Mocht ik nog ergens anders bij kunnen helpen, laat het mij dan vooral weten. Ik sta altijd klaar om verder te helpen! 

Sorry maar Ik heb nog geen reactie ontvangen, ik heb geen internet al 2 dagen 

Halo, 

Ik heb hetzelfde probleem met Zyxel T-56

Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

Wat ik al geprobeerd heb:

- Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

- Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

- WiFi-knop gecontroleerd.

- Bekabeling gecontroleerd.

Niets helpt

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 10 maart 2025

Vanmorgen viel bij ons het internet uit via glasvezel. In de meterkast zag ik dat het “internet” lampje rood is. Alle andere lampjes zijn normaal, ook op de mediaconverter. Er flikkert bij mij geen power lampje oid.

Ik ben eens gaan kijken via de Zyxel T56 router zelf en ik zie daar dat ik geen WAN IP heb. Deze vernieuwen helpt ook niets en dit blijft gewoon zo.

Ik heb met Odido gebeld en toch zou dit issue te maken hebben met het T56 probleem dat zich sinds 1 maart voordoet. Een beetje raar aangezien dat issue blijkbaar de router steeds opnieuw laat opstarten, dat doet mijn T56 router dus niet. De medewerker gaf ons ook meteen 50% korting op onze factuur. Ok, bedankt, maar ik zou liever internet hebben eigenlijk.

Ik moest ook niet meer bellen over dit issue aangezien ze er geen zicht op hebben wanneer dit zal opgelost zijn. Dit kan dus dagen tot weken duren, ze hebben geen enkel idee.

Na het gesprek wou ik mijn TP Link Deco rechtstreeks aansluiten en als Router laten werken ipv als Access point. Even de mode aanpassen en VLAN 300 invullen, maar ook op die manier krijg ik geen WAN IP.

Ik betwijfel het dus dat dit aan het T56 toestel ligt, maar bij Odido zeggen ze dat er geen storing is. Wat nu dus? Dagen en weken wachten tot ze een nieuwe router opsturen? Hopen dat ze dan beseffen dat het misschien toch niet daar aan ligt?

In ieder geval werkt er hier dus niets meer en wachten vind ik geen gepaste oplossing.

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 11 maart 2025

beste ik ben dood ziek geweeest en nog steeds geen internet.

Heb gegevens aangevuld. Kan ik nu aub met spoed een nieuw modem krijgen?

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 11 maart 2025
Teresa van Odido schreef:

@Robinnnnnnn Het modem is al onderweg. Graag gedaan natuurlijk! 😀

@Marcel v S Ik begrijp de verwarring hoor, echt! Alleen jouw lijnmeting ziet er anders uit dan bij klanten die last hebben van de storing. Bij hen komt namelijk het modem niet online in de meting, maar het ONT (glasvezelkastje) wel. In jouw geval zijn beide apparaten wel online en zichtbaar in de meting. Vandaar dat er in jouw geval een monteur is aangestuurd. 

Laat je het mij weten als Guidion contact heeft opgenomen?

beste ik ben dood ziek geweeest en nog steeds geen internet.

Heb gegevens aangevuld. Kan ik nu aub met spoed een nieuw modem krijgen?

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 11 maart 2025

Ik heb dit probleem ook, hierdoor kan ik ook geen tv kijken. Kunnen jullie mij ook helpen/compenseren ​@Odido aangezien jullie waarschijnlijk wel gewoon factureren? Het power lampje blijft knipperen en de wifi werkt niet. 

• Debutant
  • 1 reactie
  • 11 maart 2025

Ik heb al een aantal weken hetzelfde probleem. Mijn gegevens zijn aangevuld in mijn account. Wordt er een nieuw modem opgestuurd?

• 1 reactie
  • 11 maart 2025

@Sam van Odido zelfde probleem hier vorige week gebeld wel een code gekregen voor data / hotspot maar wil t graag permanent opgelost

• 2 reacties
  • 11 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem met het modem…zylex t-56 alles geprobeerd maar geen internet! Ik heb mijn gegevens aangevuld en ik zou ook graag een nieuw modem ontvangen…🙏🏻🙏🏻

• 2 reacties
  • 11 maart 2025

Hier al een aantal maanden problemen met het internet. Monteur ook al eens geweest en kon toen niets vinden. Nu is er ineens een bekend probleem met de router die ik heb???  ​@Sam van Odido ik neem aan dit gecompenseerd wordt? Jullie kunnen zien wanneer de monteur is geweest en sindsdien al meerdere keren gehad. Klantenservice heeft hier nooit iets over gezegd.

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 11 maart 2025

zit nu sinds 1.,5 week zonder internet!!!

• 1 reactie
  • 12 maart 2025

@Sam van Odido 

Sinds gisteren ben ik (internet en tv) klant van Odido. Echter het modem wat ik heb gekregen (Zyxel T-56) werkt niet naar behoren waardoor ik niet van jullie diensten gebruik kan maken.
Niet echt een lekkere start. Telefonische klantenservice gaf aan te wachten op een oplossing van de T-56 storing maar als ik dit bericht zo lees duurt dat al een aantal dagen en is er nog geen zicht op verbetering. Voor mijn werk vanuit huis heb ik bedraad internet nodig. Kan ik via deze weg rekenen op een snelle oplossing?

Alvast bedankt!

• 1 reactie
  • 12 maart 2025
arjanshoj schreef:

Hallo,

Ik ervaar problemen met mijn Zyxel T-56 router. Het powerlampje knippert continu in hetzelfde ritme, en ik heb geen WiFi. Dit probleem blijft aanhouden, zelfs na het opnieuw opstarten van de router.

Wat ik al geprobeerd heb:

✅ Router opnieuw opgestart (stekker eruit, 10 sec wachten, opnieuw aanzetten).

✅ Glasvezelmodem (ONT) ook opnieuw opgestart, eerst de modem, daarna de router.

✅ WiFi-knop gecontroleerd.

✅ Bekabeling gecontroleerd.

Helaas blijft het probleem bestaan. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing? Moet ik bijvoorbeeld een factory reset uitvoeren, of kan dit duiden op een defecte router?

Alvast bedankt voor de hulp!

Ik heb hetzelfde probleem al sinds 2 maart! De Zyxel heeft een knipperend Power-lampje en geeft geen internet. Kan geen stabiele verbinding krijgen via WiFi of kabel. Kom nu pas wat forumposts op het spoor hierover en ben blij dat het dus niet aan mij ligt. Ik lees dat een nieuw modem de oplossing is, kan ik die ook krijgen Odido?

• 1 reactie
  • 12 maart 2025

Ik heb problemen met mijn modem zyxel t56

• 1 reactie
  • 12 maart 2025

Ik meld mij ook aan voor een nieuwe router en vergoeding.

• is een Top Poster
  • 31 reacties
  • 12 maart 2025

weer een dag geen bericht.. stelletje varkens bij dat odido. morgen 14 dagen geen internet! varkens!!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen